Jump to content
IGNORERAD

Norrman och 16-åring döda i trafikolycka i Pattaya


MPR Nyheter

Recommended Posts

En 51-årig norrman och en 16-årig flicka dödades i en motorcykelolycka på en upphöjd väg som leder till motorväg 7 i centrala Pattaya tidigt på tisdag morgon.

Polis och räddningsarbetare svarade på larmet och fick ta hand om två olika områden eftersom norrmannens kropp hade slungats över vägräcket och ned på vägen som löpte under. De döda identifierades som 51-årige Hans kristian Lundsvoll och 16-åriga Somying. Flickan hittades med ansiktet nedåt på den upphöjda vägen, nära den skadade motorcykeln. Vittnen sade att motorcykeln kördes snabbt och vårdslöst, och att det var en singelolycka.

Polisen misstänker att norrmannen kan ha varit påverkad av alkohol, och man väntar nu på att kroppen ska undersökas.

Källa: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/60542/51-year-norwegian-16-year-thai-girl-killed-central-Pattaya-road-crash/

Klicka här för att läsa mera...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    6

  • Sangwal

    3

  • Mankan

    3

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Kan inte tycka synd om norrmannen för han borde f-n veta bättre.Han körde som han säkert gjort många gånger men nu tog turen slut. Tragiskt för den unga tjejen som fick avsluta sitt unga liv på grund av detta fyllo..

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju undra vad en förmodat berusad 51:åring gör ute på stan kl 04:30 med en 16-årig flicka bakpå.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

R.I.P min venn

Beklagar.

Var det hans dotter som dog oxå?Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver inte alls vara en fylleolycka.kan vara vätskebrist eller magåkomma... de jag mötte med en hårsmån från döden för ett par år sedan tyckte nog jag körde vårdslöst och var ett fyllo. (Frugan och dottern bakpå)

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju undra vad en förmodat berusad 51:åring gör ute på stan kl 04:30 med en 16-årig flicka bakpå.

Han var på väg hem, många som går/åker hem vid den tiden i Pattis. Ålderskillnaden vill jag inte kommentera.

http://www.pattayadailynews.com/en/2012/08/14/norwegian-and-thai-gf-killed-in-motorbike-crash/

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju alltid hoppas att det kommer till kännedom uppe i byarna, hur deras små döttrars levnadsöden ser ut. Sorgligt att avsluta livet 16 år gammal på en moppe framförd av en farang halv fem på morgonen i Pattaya.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inge vidare hög moral på den gubben i dubbel bemärkelse.Flickvän på knappt 16år när man är 52år själv.

Förmodad fylla och för hög fart och vips så fick 2 människor sätta livet till.

En tragisk historia för alla inblandade /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

hm kanske var det far och dotter som var på väg till jobbet

eller kanske hans barnbarn

Vet inte hur du översätter det här.

A 52-year-old Norwegian and his young Thai girlfriend were killed in a motorbike crash on a highway bridge near Pattaya.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen var det inte hans dotter i alla fall..

Det kanske var grannens dotter.

Är det förbjudet att ha en 16 årig flicka på sadeln?

Varför kommentera detta överhuvud taget??

Är det inte tragiskt nog som det är med två döda personer som vi inte vet ett dyft om?

Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nonki!

Det verkar annars gå otroligt fort att utreda relationen dom två förolyckade hade till varandra.

Eller är det så att det spekuleras vilt?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt, man får en tankeställare varje gång man läser något sådant. Min tanke går till ev anhöriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Nonki!

Det verkar annars gå otroligt fort att utreda relationen dom två förolyckade hade till varandra.

Eller är det så att det spekuleras vilt?

Har du läst sista artikeln ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl inte åka motorcykel på den bron, eller?

Jasså varför skulle man inte få det? En viss klass på motorväg då eller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså varför skulle man inte få det? En viss klass på motorväg då eller?

Ja så är det

Förbjudet att åka mc på motorväg i Thailand

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så är det

Förbjudet att åka mc på motorväg i Thailand

Alla typer av Mc eller upp till en viss cc?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt hoj från Pattis till Bangkok,körde jag olagligt då eller sket snuten bara i det :ahh: åkte förbi flera polisbilar men inga represalier.Inget på vägen tillbaka heller.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...