Jump to content
IGNORERAD

Vad har ormen ätit?


Juha

Recommended Posts

Det är en sån vi har i träsket nedanför tomten som är ca 5 meter lång och tjock som ett manslår

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror också på gris, finns ju inga vilda djur i den storleken om det inte är en större hund, men dom brukar klara sig.

Första gg jag var i Thailand i mitten på 80 talet va vi på en utflykt till ett berg med vattenfall några mil från HuaHin (har glömt namnet)!

På vägen dit pekade guiden ut ett fält med ett monument där det enligt honom hänt en tragisk historia ett antal år tidigare, en stor orm, typ denna, hade slukat ett barn som modern hade med sig på fältet, när modern uppmärksammade detta hade ormen krama ihjäl henne med och försökt sluka henne, men hon hade en korg på ryggen som fastanade i gapet på ormen som inte kunde svälja och därför dog, eller blev dödad, det har jag glömt.

Sant eller ej? Vad vet jag, det hade i alla fall till följd att någon mer utflykt i naturen blev det inte med den dåvarande hustrun, svenska by the way!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det är en sån vi har i träsket nedanför tomten som är ca 5 meter lång och tjock som ett manslår

Tiger pyton (eng. Burmese Pyton) Latin Pyton molurus bivittatus.

post-9848-0-99065600-1349429414.jpg

post-9848-0-99065600-1349429414.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...