Galten Inlagd December 12, 2012 Dela Inlagd December 12, 2012 I Borås är rondellerna oräkneliga och mer byggs. I knalleland Borås är de så tätt att om en fotgängare går över övrgångsstället i en så blir det stopp i flera rondeller. I den dubbelfiliga rondellen är det nästan en regel att vänsterfilen svänger ur utan att varken blinka eller se sig för. Många panikbromsningar har det blivit för att släppa fram idi*terna. Försäkringsbolagen är också dumma att i sådana fall när närkontakt inte kan undvikas så får båda förarna betala självrisken. Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 12, 2012 Dela Inlagd December 12, 2012 Hur man ska blinka och köra i cirkulationsplatser Infart i cirkulationsplats Det finns inget krav på att blinka vid infart, eftersom det endast finns en körriktning. Däremot är det rekommenderat att även blinka in, eftersom det tydligare visar vart du ska. Körning inne i cirkulationsplatsen Välj det lämpligaste körfältet för din fortsatta resa. Följ vägmärken och vägmarkeringar. Använd blinkers när du byter körfält. Du får bara byta körfält om det sker utan hinder eller fara för övrig trafik. [*]Underlätta andra förares körfältsbyten genom att anpassa hastigheten. Utfart ur cirkulationsplats Försök att ligga i körfältet längst till höger innan du kör ut. Detta är inget krav, men det ökar trafiksäkerheten. Du ska blinka ut (åt höger alltså) när du lämnar cirkulationsplatsen. Gogglade på körkort online occh hittade detta.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd December 13, 2012 Dela Inlagd December 13, 2012 I Borås är rondellerna oräkneliga och mer byggs. I knalleland Borås är de så tätt att om en fotgängare går över övrgångsstället i en så blir det stopp i flera rondeller. I den dubbelfiliga rondellen är det nästan en regel att vänsterfilen svänger ur utan att varken blinka eller se sig för. Många panikbromsningar har det blivit för att släppa fram idi*terna. Försäkringsbolagen är också dumma att i sådana fall när närkontakt inte kan undvikas så får båda förarna betala självrisken. Av någon outgrundlig anledning så har nog trafikplanerarna inte ens sett ett körkort på bild ens- hur fan kan man lägga övergångsställen vid rondellerna!!!! De ska ligga minst 50-100m bort så trafiken genom rondellen kan flyta smidigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu