Jump to content
IGNORERAD

OS


Matte14

Recommended Posts

Hej alla!

Idag boxas ju thailänaren ( Kaeo Pongprayoon ) final i 49 kg klassen. är det många som skall se den och vad tror ni.

Och en fråga till från en okunnig. Jamaica sprang med b-laget i försöken i 4x100 meter men kommer ju med a-laget till finalen.

Får även b-laget ochså guldmedaljen om nu a-laget vinner ?

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra det. Kl 21,30 möter han Kinesen Shiming Zou som är regerande världs och OS mästare.

Det kan bli tufft men jag tycker Kaeo Pongrayoon sett bra ut. เชียร์ไทย

Link to comment
Dela på andra sajter

Skandal tycker dom i Thai..

http://www.bangkokpo...-robbed-of-gold

Hade någån vänat sig nån annan kommentar från Thailand när "deras" idrottsmän/kvinnor inte vinner?

Självgodhetens ansikte, Thailändska bortförklaringar, same same!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan väckt mig strax för 3 imorse och sa att vi skulle se matchen.

http://www.youtube.com/watch?v=7-QOzaSSjsc&feature=plcp

Skandal kanske är att ta i, men ett väldigt underligt domslut var det!

Men nu laddar vi för kvällens handboll, borde bla gå att se här.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade någån vänat sig nån annan kommentar från Thailand när "deras" idrottsmän/kvinnor inte vinner?

Självgodhetens ansikte, Thailändska bortförklaringar, same same!

Pongprayoon var ju bättre än kinesen och att domaren drog en poäng av Pongprayoon när det bara var sekunder kvar märkligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Pongprayoon var ju bättre än kinesen och att domaren drog en poäng av Pongprayoon när det bara var sekunder kvar märkligt

Absolut märkligt, och hur kunde poängsammanställningen och domslutet gå så snabbt?...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut märkligt, och hur kunde poängsammanställningen och domslutet gå så snabbt?...

Kineserna har gott ställt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittade man på kinesen så verkade det som han redan vunnit

Ingår i spelet, boxningen idag är väldigt svår att fuska till sig domslut i då det är 5 domare som skall ge poäng/knapptryckning samtidigt vid en träff (3 st måste vara stort sett samtidiga), visst va det en jämn match men det vi inte ser är den öppna bedömningen, de som är på arenan har hela tiden den aktuella poängställningen anslagen och det är knappast troligt att just denna match skulle vara annorlunda bedömd än andra, dock har som jag skrev den personliga attityden möjligen en inverkan på domarnas bedömning!

Det poängavdrag som gavs föregicks av såvitt jag fattade av ett flertal tillsägelser, sen kan man ju diskutera om det var av välvilja mot kinesen eller ej, som tur va var det ju 2 poäng som skilde, inte den enda som gavs av ringdomaren!

En liten brasklapp dock, jag har för mig att när det nuvarande poängsystemet infördes gavs motsåndaren 2 poäng vid en varning, om det är så blir ju dialogen en helt annan, men det vet jag inte!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att skiten tog slut...man lyckades sopa världens problem under mattan C.a. 2 veckor igen ... :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...