Jump to content
IGNORERAD

Dyrt nyår på hotell i Thailand


Grevenigrevie

Recommended Posts

Grevenigrevie

(Tog mig friheten att bryta ut denna diskussion från tråden Bildfrågan. HC)

Quote

Tack för snabbt svar, men lika snabbt konstaterade jag att det inte passade min plånbok...  :lol::lol:

Nyårsaftonsnatten skulle kosta oss TOTALT: 29500 baht för två vuxna & två barn samt en bebis... Sjuuuukt !!

Tack ändå... :wai:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Greven,

Visst är det sjukt att man på många hotell i Thailand jackar upp priset ordentligt på nyårsafton.

För en obligatorisk nyårsbuffe som man kanske inte alls är intresserad av... ja, man behöver ju inte gå dit och äta, men betala måste man.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Såå sant... och Pattaya Parks 7000baht per vuxen var det grövsta jag sett !!!

7000baht för en middag på nyårsafton... RIKTIGT SJUKT...och 4200baht för barn !!

Glad vi lyckades boka på Pattaya Bay Resort som INTE tar ut några tvångsavgifter.  :great:

Welcome Plaza gillar vi på grund av att läget passar oss perfekt,

men de får oss inte som gäster förrän efter den 10 januari p.g.a sina överdrivna påslag...  :na:

Dock ligger Bay Resort precis bakom så det kanske kan bli en ny favorit...

Helt nybyggt för 1390/natt inkl. frukost... pool finns...ser fräscht ut.

Ligger på soi 15 mellan Soi Buakaow och 2d road...ganska nära Pattaya Tai...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Tror personligen att allting grundar sig i deras oförmåga till att kunna planera...

Därför måste de veta hur mycket pengar de garanterat har att ödsla på detta jippo...

Samtidigt är det ett lätt sätt för att sno åt sig turisternas pengar på ett fult sätt...

Näää... jag tackar Pattaya bay Resort för att vi själva får välja vad och var vi ska avnjuta vår nyårs-dinner !!

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...