Jump to content
IGNORERAD

Vad odlar ni i Thailand


civona

Recommended Posts

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ole

    4

  • acdc

    3

  • Tallviking

    2

  • svampen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Odlar och odlar, det är mest ogräs som kommer upp!

Annars har svärfar en grönsak o örtträdgård som jag försiktigt har petat i ett par gånger utan att få bannor mer än de vanliga!

Lök, ingen aning om vad dom heter men små och lite rödaktiga, dill, plocksallad, vårlök, basilika och lite andra salladsorter, en ser ut som lollorosso, men undrar om det verklign är det!

Javisstja, små gurkor som jag brukar sno och skiva upp och lägga in i ätticka, mumsigt, och detta kulinariska stycke får jag ha ifred, gillas icke av ursprungsbefolkningen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skägg???Hi Hi

Nä skämt osido Frugan tog med bla gräslök och persilja ner växer o frodas!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skägg???Hi Hi

Nä skämt osido Frugan tog med bla gräslök och persilja ner växer o frodas!

Redan, åkte inte hon i lördags ????????

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan, åkte inte hon i lördags ????????

Längesen Nä kusin Hon lyfter 20/8?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

I vår trädgård växer bl.a:

- Bananer

- Mango

- Papaya

- Granatäpplen

- Chili

- Citrongräs

- Vårlök

- Sprittbönor

- Cocosnötter

- Bambu

- Diverse blommor

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Aja baja! :wink:

Svärföräldrarna är dom som odlar. Jag bara står för platsen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu senast har vi planterat lite choklad habaneros.

Få se om de blir tillräckligt stark mat av den. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking, den 08 augusti 2012 - 18:21 , sade: I vår trädgård växer bl.a: - Bananer - Mango - Papaya - Granatäpplen - Chili - Citrongräs - Vårlök - Sprittbönor - Cannabis -Opium- Cocosnötter - Bambu - Diverse blommor Aja baja!

Aja baja!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så odlar jag mustasch

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan odlar alla möjliga grönsaker.

post-3132-0-17110100-1344482764_thumb.jp

post-3132-0-21977300-1344482795_thumb.jp

Själv satte jag potater och det fungerade bra.

post-3132-0-24655800-1344482179_thumb.jp

post-3132-0-92894600-1344482204_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vi odlar ris, cassava, eucalyptus och gummiträd och det senaste tillskottet som är oljepalmer, i vår egen trädgård har vi mango (6 olika sorter), bananer (korta, långa och en gammal sort med kärnor i), papaya, makam, mai fai, passionsfrukt, kokosnötter, litchi, lam yai, kanohn, chompoo och några till.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävelskap, mest i början. Odlade hår ett tag också, nåt som jag idag har svårt att ha överseende med.

Papaya, mango, chili, tomater, 2 katter, 1 mops, diverse andra grejer jag knappt vet vad det är men äter, 1 son, kokosnötter. Det växer ju så det knakar där nere, gott att bara gå och småäta sina egna frukter och grönsaker.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bor i nordöstra Cambodia och har en stor bit mark där vi bl.a odlar tomater potatis paprika sallad citrongräs basilika gräslök vitlök chili och en ört som är trevlig att röka. Fruktträd är mango banan jack fruit rosäpplen lime papaya.

Det mesta används i våran restaurang, gästerna gillar när vi går ut i landet och plockar ihop grejerna till salladen dom beställt.

Har provat med en rad svenska frön men det enda som fungerade var ringblomma hehe numera frön från Vietnam

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi odlar ris, cassava, eucalyptus och gummiträd och det senaste tillskottet som är oljepalmer, i vår egen trädgård har vi mango (6 olika sorter), bananer (korta, långa och en gammal sort med kärnor i), papaya, makam, mai fai, passionsfrukt, kokosnötter, litchi, lam yai, kanohn, chompoo och några till.

Mvh Isan Lover

Storbonde med andra ord, lycka till!

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Frugan odlar alla möjliga grönsaker.

post-3132-0-17110100-1344482764_thumb.jp

post-3132-0-21977300-1344482795_thumb.jp

Själv satte jag potater och det fungerade bra.

post-3132-0-24655800-1344482179_thumb.jp

post-3132-0-92894600-1344482204_thumb.jp

tantens far skulle vilja odla lite potatis men funkar det i värmen?hur varmt är det där ni bor.

dom bor i chai nat och där är det väl 30+ nästan hela tiden.har för mig jag läst på nån svensk sida att över +30 så trivs inte potatisen.

provade sätta en potatis i kruka i pattis i vintras o den började växa men efter nån vecka så dog den och efter ytterligare en tid så sjönk jorden ihop vid plantan o bara ett tomt hål efter potatisen var kvar..

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bor i nordöstra Cambodia och har en stor bit mark där vi bl.a odlar tomater potatis paprika sallad citrongräs basilika gräslök vitlök chili och en ört som är trevlig att röka. Fruktträd är mango banan jack fruit rosäpplen lime papaya.

Det mesta används i våran restaurang, gästerna gillar när vi går ut i landet och plockar ihop grejerna till salladen dom beställt.

Har provat med en rad svenska frön men det enda som fungerade var ringblomma hehe numera frön från Vietnam

Har du ngn hemsida till ditt ställe där uppe och hur kommer man dit ?

Hittade din hemsida nu

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ngn hemsida till ditt ställe där uppe och hur kommer man dit ?

Hittade din hemsida nu

Har du ngn hemsida till ditt ställe där uppe och hur kommer man dit ?

Hittade din hemsida nu

Tyvärr är inte hemsidan uppdaterad på några år ,,,men.

Enklaste sättet att ta sig hit är flyg till Phnom Penh och sen taxi/minibus till oss, det är 48 mil från PP hem till mig.

Från Ubon i Thailand kan man enkelt ta sig hit via Pakse i Laos, från gränsen Laos/Cambodia till mig är det knappt 20 mil.

Alla huvudvägar är numera nya och asfalterade i Cambodia (har inte alltid varit så ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...