Jump to content
IGNORERAD

Vad va de som fick dig att välja just Thailand?


Guest Gawar

Recommended Posts

Hur komner de sig att du hamna i Thailand från första början?

För min del va de när jag fyllde 25... Vi var 5 grabbar som drog ner 2 veckor för å fira mig. Sen va jag fast.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    5

  • Baa

    3

  • falukorven

    3

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Scandinaviancorner

Var på väg till Manila med ett stopp i Bangkok, sen blev det som det blev Sommarstuga i Ilo Ilo och hus i Khao lak

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte alltid innan åt andra hållet men efter ett par spännande äventyr på fastlandet i norra Sydamerika samt Central America/Honduras tröttnade jag på att alltid behöva ha ett dussin extra ögon och stort förnuft. Säkerhetskontrollerna i USA gjorde det ännu lättare och jetlaggen på väg hem från den sidan är inte kul alls. Nu åker jag enbart till Asien där kan man slappna av mer och det går fortare dit och hem. Nu är man gift också så övriga resmål är inte att tänka på utom någon kortare tur inom Europa över en helg eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett för långt flygbyte!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För den gooaa Chang Clacciken och priset..Mvh Maitan.

Trodde det var för Rävjaktens skull!!Hi Hi

Själv besökte jag en Vän som hade hus i Pattis på den tiden!

Fastnade Direkt för LOS!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vin ,kvinnor och sång :17:

Jotack, det känns i kropp och huvud idag det!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde det var för Rävjaktens skull!!Hi Hi

Själv besökte jag en Vän som hade hus i Pattis på den tiden!

Fastnade Direkt för LOS!

Rävjakten!!!!!!!! endast tills skinnet är flådd,inget långvarigt mera...tror ja..heheheheheh...Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade bokat Malaysia/Singapore runt 1997 som 12-års present till min bortskämda son, sen ville han se James Bond ön också o den finns i LOS.

Efter en natt (sista natten på resan) i Karon då vart han såld.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade bokat Malaysia/Singapore runt 1997 som 12-års present till min bortskämda son, sen ville han se James Bond ön också o den finns i LOS.

Han gick ner o bada i Andamanhavet och fick genast 3st Thaitjejer runt han o börja prata, om vad det har han inte talat om för mig.

Efter en natt (sista natten på resan) i Karon då vart han såld.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade bokat Malaysia/Singapore runt 1997 som 12-års present till min bortskämda son, sen ville han se James Bond ön också o den finns i LOS.

Efter en natt (sista natten på resan) i Karon då vart han såld.

Smilet

Bodde i Karon mina 2 veckor i LOS när jag fyllde 25

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ett par flummarpolare som sa att Koh Pha Ngan var helt sjukt bra.. Så när farsan drog igen kistlocket tog jag försäkringspengarna och drog dit.En billig plåt med Aeroflot inköptes. Nåväl, fastnade på Koh Samui mest men var i alla fall över lite grann till Koh Pha Ngan.. Koh Samui var verkligen det bästa stället på jorden tyckte jag då. Nu är det helt sinnessjukt där. Alla billiga bungalow resorter efter stränderna där man kunde få sig lite svamp och röka är utbytta mot moderna resorter med bamseklubbar och vete fan allt annat familjetrams. :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Var sugen på en semester och skulle dra til Brazilien, Mexico, USA, Thailand eller något annat ställe.

Fick inte med mig någon dit trots att jag skulle stå för kostnaden. Hade ena hariga polare som knappt passerat kommungränsen under deras livstid.

Några hade inte tid och det var det ena med det andra. Själv kännde jag att jag var tvungen att ta en semester.

Hade fingret på avtryckaren och skulle boka två veckor på Burj Al Arab i Dubai för runt 100k (2003 var det) och dra dit ensam och sitta och sura i rummet.

Tänkte att det var värt det¨. Man hade i alla fall varit där en gång.

Men medans jag satt i Norge ringde en av de bortglömda polarna och frågade om jag skulle med på semester.

-Jepp! blev svaret.

Knegade på några dagar och kom på att jag kanske borde ringa och fråga vart vi skulle.

Svaret blev Thailand.

-Jaha, tänkte jag. Detta nya Mallorca. Nåja, bättre än ingenting och dessutom slipper man häcka ensam i Dubai.

Knegade på ytterligare några dagar och fick frågan av en kollega vart i Thailand jag skulle placera mitt arsle.

Svaret från mig var..ehh, att jag inte visste.

Ringde polaren och han gav mig kort och gott ett besked om att jag skulle dra till Phuket.

-Jaha, ja. Då blir det tydligen Phuket.

Ska tillägga att han hade sin kärring med sig och sedan hade vi ytterligare en polare med oss.

Och idi*ten hade bokat in oss alla i samma rum.

Det blev att dela säng med ena grabben en natt. Sedan körde jag mitt eget race, och på den vägen är det.

Andra polaren hängde med mig. Enda problemet var att han inte hade en enda krona så jag fick stå för fiolerna.

Dyrt och kul var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Hade bokat Malaysia/Singapore runt 1997 som 12-års present till min bortskämda son, sen ville han se James Bond ön också o den finns i LOS.

Efter en natt (sista natten på resan) i Karon då vart han såld.

Smilet

Jag var den första fallang som hade turer ut till James bond island eller Khao tapu (Spik ön) som den heter på Thai, tillsammans med en gammal kines från Phuket town som hade en gammal folkvagnsbuss utan air condition , men det var för långt från Patong till Phangana på den tiden med små vägar och sedan med longtail båtar som man fick träsmak i arslet av efter nån timme , och så ville kinesen att vi skulle stoppa vid Panyii en muslim by som står på pålar , men folk blev förbannade när inte muslimerna hade öl att sälja,så det blev inte så långvarigt..

Året var 1979

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag valde inte Thailand. Thailand valde mig!

Hade tågluffat runt hela europa 5 somrar i rad och ville vidda vyerna lite. 1989, första gången i Asien blev det inte Thailand

utan Bali, Singapore och Malaysia. Men redan vinter 91-92 och 92-93 blev det små Thailandsbesök. Allra första gången var februari

92 som sista destinationen på en jorden runt biljett. ARN-LAX-Hawaii-Fidji-Cairns/sydney-Singapore/BKK-ARN. Redan första besöket

hann jag med Phuket-BKK-Chieng Mai-Koh Sameht. 92-93 bar det iväg igen på en syd-ostasien runt (Thailand,Vietnam,Hong Kong Kina Macau).

Efter denna resa var jag mätt på sydost asien och reste runt på många resor i Indien, Afrika, USA, Syd och mellan Amerika.

Hösten 1998 började jag chatta med en tjej från Bangkok på ICQ som var en av dom nya sociala medierna på internet.

Hon lovade att visa mig runt Bangkok om jag kom förbi ngn gång. Jag tyckte det lät bra och bokade en resa till Bangkok.

Idag 14 år senare bor vi ihop här i Sverige, med vår dotter och son. Och numer blir det många Thailandsresor.

Men även nu blir det många andra resor tillsammans. Egypten, Tunisien, Spanien, Malta, Italien, Grekland, Albanien,

Australien, Nya Zealand, Indien, Kambodja, Laos, Tjeckien, Frankrike, Polen, Österike, England, Estland, Lettland är några av dom länder vi

besökt tillsammans.

Just nu är vi inne i ett projekt där vår dotter ska gå 2 terminer i Thailändsk förskola, därav kommer det att bli minst 4 resor för mig i år

och en 6 månadfers långliggning i höst vinter.

Sen hoppas jag innerligt på en paus i Thailandsresorna ett tag och lite fler och andra resmål!

Men vi får se hur mycket jag har att säga till om där! :)

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade en thailändsk tjej här i Sverige så det blev ett indirekt val.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade en Arbetskamrat Thomas W från Luleå.

Som jag jobba mycket med 1997 0 1998.

Han hade en tjej från Thailand och åkte ner varje vinter.

Så jag blev inspirerad och boka i Jan- Feb 1999.

Tyvärr omkom Thomas i en MC-olycka i närheten av Rayong Nov. 1998 Rip.

Jag flög ner via Singapore SK 973, SAS B767-300

Tog tåget till Bangkok via Penang.

TG 951 B747-300 hem.

Jag fick gula sjukan på den resan.

Den har sitter i sedan dess.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailandsfröet började gro i mig i början av 80-talet när farsan och hans fru började åka dit. Men min fru ville aldrig resa nå'nstans och med småbarn och taskig ekonomi så fick drömmen ligga i träda.

Efter skilsmässan för 8 år sedan så träffade jag en ny dam. Jag frågade rätt snart om hon ville åka till Thailand med mig.

Det ville hon så jag knatade ner till resebyrån och köpte 2 biljetter med Thai Air för 18.000 sek.

Se'n så var det bara att fundera på var vi skulle spendera de 3 veckorna i nov/dec.

Det blev lite Phuket, Lanta, Railey, Ao Nang och Bangkok.

Efter en vecka satt vi i solnedgången på Klong Dao Beach(Koh Lanta) och jag konstaterade att i det här landet vill jag spendera min tid.

Nu är jag nästan vid mitt mål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla vackra bilder på sandstränder, kokospalmer, sen inte minst gamla hederliga Thaitjejer med Kim i spetsen o bilderna och storysarna från medlemmarna.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min sambo hade varit till phuket 2 år men efter min stroke som jag berättat om så åkte vi till hua-hin till min 50 års dag för att kolla

om jag klarade resan och det gick bra.Nu är jag sambo med en flicka från Thailand och min gamla sambo har tyvärr gått bort i cancer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...