Jump to content
IGNORERAD

Vem är ärligast och snällast ?


Vaxet

  

67 röster

  1. 1. Viken typ av mäniska är mest ärlig och vänlig

    • Den fattiga i byn
      7
    • Dan fattige och outbildade i byn
      7
    • Den fattiga i stan
      5
    • Den outbildade och fattiga i stan
      5
    • Den med lite skolning som bor på landet
      5
    • Den med mycket skolning som bor på landet
      7
    • Den med lite skolning som bor i stan
      4
    • Den med mycket utbildning som bor i stan
      8
    • Folk från norra Thailand
      10
    • Folk från övriga Thailand
      7
    • Den rike kinesen från stan
      6
    • Den rike kinesen från stan som lever på fattiga från byn
      7
    • Tror varken skolning eller geografi påverkar, bara skitsnack
      39
    • Farangen i linne på stan, som inte äter ris, och aldrig sett en djungel
      11
    • Farangen som odlar ris och vågar gå barfota i djungeln
      1
    • Skiter i vilka som är trevliga, I Thailand vill jag bara vara full och ha .........
      11


Recommended Posts

Så du menar alltså att blåa havet är bräckt och att fiskar är större än elefanter?

???? Hur tänkte du nu?/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • GreenValley

    6

  • RoiET

    4

  • hamnoi

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle jag slängt in en smiley kanske :wink:

Misstänkte det, men ibland dyker det upp dom mest konstiga svar så man vet ju aldrig :giggle: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar på det du vill Vaxet.

Men det kostar 500 baht.

Jag kan ge dig 1000 bath, skicka bara kontokortsnummer med lösen, så sätter jag in 1000bath...

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar inte var den som hoppar in och försvarar folk, och IL lär väl vara van att sköta det själv :) , men jag undrar lite om ovan...

Var det inte precis det som han skrev?

Jag kan inte få det till att IL skriver att man är en dålig människa om man väljer att bo i stan.

Men efter några politiska forumfejder med honom kanske man läser hans inlägg med annan slipning på brillorna.

Rent allmänt så är det väl sen inget fenomen att folk som bor i en storstad, och inte bara lever i ett annat tempo än ute på vischan, utan dessutom "träffar" 10'000 personer på vägen till jobbet, så slutar de efter ett tag att söka ögonkontakt och säga hej till alla de möter. Det är väl bara naturligt.

Samtidigt så tror jag det är lite norrlands-myt att man inte pratar alls med varandra i storstaden.

Av egen erfarenhet så vet jag att vi gör det, men det är just det att möter man några tusen personer på väg till jobbet så kan man inte prata med alla. Sitter man däremot på tåget mittemot någon med ett DIF-keps, Singha-linne eller en "Kärnkraft 4ever"-emblem på kavajen så brukar det bli några meningsutbyten.

Undrar hur du själv läser inlägget

Hade han skrivit att, det är vanligare i stan att man stöter på oärliga, tjuvaktiga och bedragliga människor än det är på landet, håller jag med dig

Men nu var det ju inte det han skrev

Han skrev att "jag upplever människorna på dessa platser som oärligare, tjuvaktigare och bedrägligare" och drar därmed alla människor på dessa platser (i stan) över en kam och det var det jag protesterade mot.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar nog ingen roll om IL säger att döda havet är salt eller att blåvalen är världens största djur.

Vissa skulle nog hävda motsatsen ändå :dirol: /Hn

Min egen IL erfarenhet säger mig dock att troligaste skulle vara att han hävdar att döda havet är dött för att eliten, militären, stadsbor och alla utan risbönderna har hält salt i detta s.k. hav. Detta har de gjort för att förhindra de snälla och fattiga bönderna runt "sjön" att kunna odla ris, han vet från säker källa(byhövdingen).

Angående blåvalen är den ju självklart elak och en utsugare, den är ju blå inte röd.

.....detta finns det naturligtvis många orsaker till och dom är naturligtvis inte genetiska men det får ändå den effekten på mig att jag upplever människorna på dessa platser(städer och större orter) som oärligare, tjuvaktigare och bedrägligare....

Mvh Isan Lover

Skönt för oss eländiga som inte vill bo på ett risfält att vår opålitlighet i alla fall inte är genetisk, då har man ju fortfarande möjlighet att bli en god mäniska genom att flytta ut i bushen.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Min egen IL erfarenhet säger mig dock att troligaste skulle vara att han hävdar att döda havet är dött för att eliten, militären, stadsbor och alla utan risbönderna har hält salt i detta s.k. hav. Detta har de gjort för att förhindra de snälla och fattiga bönderna runt "sjön" att kunna odla ris, detta har han hört från säker källa(byhövdingen).

Angående blåvalen är den ju självklart elak och en utsugare, den är ju blå inte röd.

Skönt för oss eländiga som inte vill bo på ett risfält att vår opålitlighet i alla fall inte är genetisk, då har man ju fortfarande möjlighet att bli en god mäniska genom att flytta ut i bushen.

:rotfl: Ja du kanske har en poäng där, kul var det ivf :thumbsup: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Självklart

Men det beror INTE på att dom människorna är sämre människor för det utan enbart på att människor befinner sig där deras behov och möjligheter tillfredsställs bäst

Se bara på den enorma urbaniseringen i världen där folk i de flesta länder i världen flyttar från landsbygden till städerna

Det beror inte på att dom är sämre människor. Det beror på att möjligheterna att leva och överleva är mycket större i städerna än på landsbygden

Och antalet människor som flyttar från stan till landet är försvinnande litet.

och var man väljer att trivas är enormt individuellt

har man som du och jag möjlighet och lyxen att välja väljer vi det som passar ens egen personlighet bäst

Och jag vill absolut vara i stan och trivs väldigt dåligt på landsbygden och risfälten

Är jag en dålig människa då ?

Hej

Nej du och andra är absolut inte sämre för det, och jag hoppas och tror att du även har förståelse för att lantisar som mig kan uppleva dessa miljonstäder och turistorter med sitt höga tempo, stress, kriminalitet, lurendrejare och dubbla prissättning som negativt och upplever dessa platser och människorna där som oärligare och mindre gästvänliga beroende på dom erfarenheter man får.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej du och andra är absolut inte sämre för det, och jag hoppas och tror att du även har förståelse för att lantisar som mig kan uppleva dessa miljonstäder och turistorter med sitt höga tempo, stress, kriminalitet, lurendrejare och dubbla prissättning som negativt och upplever dessa platser och människorna där som oärligare och mindre gästvänliga beroende på dom erfarenheter man får.

Mvh Isan lover

Nu gör du samma fel igen

Drar alla människor i stan över en kam...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget snack om att kriminaliteten är högre i städerna än på landet. Att det är på det viset kanske beror på att många kriminella lantisar flyr från landet in till anonymiteten i stan, vad vet jag ?

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget snack om att kriminaliteten är högre i städerna än på landet. Att det är på det viset kanske beror på att många kriminella lantisar flyr från landet in till anonymiteten i stan, vad vet jag ?

Fritz..

Det måste vara så! När man åker taxi i BKK är det Isaanförarna som beter sig illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inget snack om att kriminaliteten är högre i städerna än på landet. Att det är på det viset kanske beror på att många kriminella lantisar flyr från landet in till anonymiteten i stan, vad vet jag ?

Fritz..

För att utöva kriminalitet krävs inte bara anonymitet (om man vill lyckas) utan även en god tillgång på presumtiva brottsoffer, och dessa har en tendens att vara fler i tätorterna!.

Detta har jag förstått efter ett inlägg av proffesor BTT "Sverige är förhållandevis glesbefolkat, framför allt i glesbygden"! Här var det ord och inga visor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att utöva kriminalitet krävs inte bara anonymitet (om man vill lyckas) utan även en god tillgång på presumtiva brottsoffer, och dessa har en tendens att vara fler i tätorterna!.

Detta har jag förstått efter ett inlägg av proffesor BTT "Sverige är förhållandevis glesbefolkat, framför allt i glesbygden"! Här var det ord och inga visor!

Det har du rätt i. Bor man i Arjeplogs kommun med 0,2 invånare/kvadratkilometer är det långt mellan presumtiva brottsoffer.

Då är det mycket bättre att söka sig till Sthlm med 4617 på samma yta.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att utöva kriminalitet krävs inte bara anonymitet (om man vill lyckas) utan även en god tillgång på presumtiva brottsoffer, och dessa har en tendens att vara fler i tätorterna!.

Detta har jag förstått efter ett inlägg av proffesor BTT "Sverige är förhållandevis glesbefolkat, framför allt i glesbygden"! Här var det ord och inga visor!

Det har du rätt i. Bor man i Arjeplogs kommun med 0,2 invånare/kvadratkilometer är det långt mellan presumtiva brottsoffer.

Då är det mycket bättre att söka sig till Sthlm med 4617 på samma yta.

Fritz..

Viss kriminalitet tror jag är avsevärt vanligare i Arjeplog än i Stockholm, t ex är det väldigt ovanligt att en ren eller älg får släppa livet till i Stockholm. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Viss kriminalitet tror jag är avsevärt vanligare i Arjeplog än i Stockholm, t ex är det väldigt ovanligt att en ren eller älg får släppa livet till i Stockholm. :crazy:

Det har med befolkningen att göra det också. Älg och ren-populationen uppe i Arjeplog är bra mycket större än i Stockholm därför är det vanligare att dom dör där uppe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även i Issan, så vill alla att jag betalar mer än lokalbefolkiningen, är dom mer oärligare då???????????,

Eller tar dom tillfälligt i akt, att en utlänning kan betala mera. Mera utlänningar i Bkk och mera pengar i farten ger tillfällen, men ändå samma människor.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Även i Issan, så vill alla att jag betalar mer än lokalbefolkiningen, är dom mer oärligare då ???? ???? ???,

Eller tar dom tillfälligt i akt, att en utlänning kan betala mera. Mera utlänningar i Bkk och mera pengar i farten ger tillfällen, men ändå samma människor.

Leif

Hej

Prova med att begära Thailändska priser och jag tror att du kommer att få det, och jag skulle gissa att du redan har det på dom flesta ställena.

Chansen eller snarare risken att råka ut för giriga försäljare som begär ett högre pris för en vara är betydligt större om man shoppar i Bangkok (undantaget (Klong Thoey och andra kåkstäder) eller på någon turistort jämfört med Isaan, det är åtminstone min erfarenhet.

Begär någon mer betalt av dig än andra så lämna tillbaka varan och bojkotta den affären eller resturangen och personen, så lär dom sig snabbt och du blir behandlad som övriga kunder.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja min erfarenhet är det nån jävla illusion av fattig , lycklig & ärlig folk från eller på landsbygden.

Tycker dom lura av varandra pengar ,land & pratar skit ormvandra ganska frekvent. Tja skall man kom upp sig så behövs det skulle jag tro.

Och andra sidan så föregår detta hela tiden på arbetsplatser i I(-värden) kniven i ryggen för att nå fördelar eller komma upp sig , högre lön högre status etc.

Så rövslickeri, tjuveri, baktalande avundsjuka är beteende som dom flesta människor har & använder för att nå fördelar.

På den tiden jag hade övertid nog fan satte jag upp några x-tra övertids timmar för blåsa norska miljardären John Fredriksen så det gör mig varken bättre eller sämre.

- Fan det gör bättre än Fredriksen för jag är ganska duktig på att bjuda på öl.

Nu mera lägger man på några x-tra km på rese räkningen

Men den Thailändska avundsjukan slår nog den svenska dock inte den Norska & när det gäller att köra kniven i ryggen på varandra vinner Engelsmännen med häst längder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...