Jump to content
IGNORERAD

Vem är ärligast och snällast ?


Vaxet

  

67 röster

  1. 1. Viken typ av mäniska är mest ärlig och vänlig

    • Den fattiga i byn
      7
    • Dan fattige och outbildade i byn
      7
    • Den fattiga i stan
      5
    • Den outbildade och fattiga i stan
      5
    • Den med lite skolning som bor på landet
      5
    • Den med mycket skolning som bor på landet
      7
    • Den med lite skolning som bor i stan
      4
    • Den med mycket utbildning som bor i stan
      8
    • Folk från norra Thailand
      10
    • Folk från övriga Thailand
      7
    • Den rike kinesen från stan
      6
    • Den rike kinesen från stan som lever på fattiga från byn
      7
    • Tror varken skolning eller geografi påverkar, bara skitsnack
      39
    • Farangen i linne på stan, som inte äter ris, och aldrig sett en djungel
      11
    • Farangen som odlar ris och vågar gå barfota i djungeln
      1
    • Skiter i vilka som är trevliga, I Thailand vill jag bara vara full och ha .........
      11


Recommended Posts

Har ju ett flertal gånger framförts från vissa att det är de outbildade och fattiga som är de mest pålitliga i Thailand.

De skall dessutom komma från och bo i nordöst, annars är de kanske inte rika utan fortfarande fattiga, men inte lika pålitliga.

Det har ju också hävdats att de som bor i stan eller de som har lite utbildning, de skapar bara problem, är pengahungriga och opålitliga.

Själv tycker jag dessa generaliseringar är rent löjliga, men eftersom vissa nu fört fram dessa i många år här på forumet, varför inte en poll.

Ni kan svara på så många alternativ ni önskar, så vad tycker ni?

Utveckla också gärna i ord varför ni röstat som ni gjort och försök övertyga oss andra att ni har rätt.

Och till de som eventuellt tycker detta är opassande, det är bara på skoj! :)

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    9

  • GreenValley

    6

  • RoiET

    4

  • hamnoi

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag röstar på IL! Det där Vaxet verkar inte vara mycket att hänga i julgran. :)

Jo jag vet, är rädd för ormar, vågar inte ge mig ut på ett stormigt hav och har inte en susning om hur man odlar ris, sorry.

Till mitt försvar kan jag dock säga att jag gillar folk från alla delar av Thailand, olika samhällsskikt samt etnisk tillhörighet.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte alls att röstningen är opassande på nåt sätt, men jag är väldigt imponerad att du startat tråden med alla alternativ att rösta på. Bra jobbat Vaxet !!

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

//...Själv tycker jag dessa generaliseringar är rent löjliga, men eftersom vissa nu fört fram dessa i många år här på forumet, varför inte en poll.

Ja, kanske det. Eller så har ju de som fört fram dessa generaliseringar i många år nu en möjlighet att utveckla hur de kommit fram till detta.

Jag har inget minne av att jag har gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Jag är väldigt naiv och tror alla om gott, utom mig själv. Alltså litar jag på alla andra utan mig själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väldigt naiv och tror alla om gott, utom mig själv. Alltså litar jag på alla andra utan mig själv!

Vad har du bank konto nummer,,,vill kolla en sak,,,ge pin code osså! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du bank konto nummer,,,vill kolla en sak,,,ge pin code osså! :crazy:

Pincode är kopplat till kortnummer och inte till kontonummer, du har en del att lära innan du kan försörja dig på fishing! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Heter det inte phishing? :police:

Kanske har du rätt, vad vet jag mitt gamla fnask.

Är du i branchen? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fnaskbranchen? Nja jag brukar inte ta betalt men om erbjudandet kommer skulle jag nog inte banga! :wai:

Nja, jag avsåg nog phisingbranchen (eller hur det nu stavas)

Själv jobbar jag på motståndarsidan, d v s finansbranchen,

Ändrades av Palmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag avsåg nog phisingbranchen (eller hur det nu stavas)

Själv jobbar jag på motståndarsidan, d v s finansbranchen,

Finansbranchen? Då är du nog på motståndarsidan för de flesta tyvärr :crazy:

Jag jobbar på Migrationsverket så jag vet vad det innebär att alla har negativ inställning till det man gör, i bästa fall, och till ens person i andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Vad har du bank konto nummer,,,vill kolla en sak,,,ge pin code osså! :crazy:

Du missförstod, tror jag.

Jag är naiv, inte dum! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Själv är jag fullständigt övertygad om att t.ex risken för rån, stölder, lurendrejeri, ficktjuvar, väskryckare, oärliga försäljare och taxichaufförer är betydligt större på platser som Bangkok och dom största turistorterna jämfört med byn på landet, detta finns det naturligtvis många orsaker till och dom är naturligtvis inte genetiska men det får ändå den effekten på mig att jag upplever människorna på dessa platser som oärligare, tjuvaktigare och bedrägligare.

Exempel på detta är t.ex när taxichaufförer vägrar sätta på taxametern alt. påstår att den är trasig eller kör en extra runda, påstår att det hotell man vill åka till inte finns längre eller är fullt, när man förväntas betala mer för en vara eller tjänst beroende på sitt ursprung t.ex bahtbussarna i Pattaya eller när man förväntas betala mer än Thailändare för samma rum på ett hotell, ölen i baren, maten på resturangen, o.s.v

Att vanliga bybor, fiskare, arbetare, gatuförsäljare och liknande av mig upplevs som mer ärliga, generösa och trevliga är en erfarenhet jag har fått inte bara i Thailand utan den gäller i princip i hela världen, dom vanliga enkla människorna försörjer sig genom sitt arbete och inte genom kriminalitet, lurendrejeri och liknande, dom har en moral och medfödd gästvänlighet som jag älskar, dom man enligt mig ska passa sig för är välklädda män som tilltalar en på engelska eller något annat utländskt språk som dyker på en lite överallt där det finns utlänningar, dom har ofta helt andra avsikter än att vara behjälpliga även om dom ler så att munnen håller på att gå ur led.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Själv är jag fullständigt övertygad om att t.ex risken för rån, stölder, lurendrejeri, ficktjuvar, väskryckare, oärliga försäljare och taxichaufförer är betydligt större på platser som Bangkok

Risken för att bli rånad på folktomma platser är lika med noll.

Själv orkar jag inte leka eremit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken för att bli rånad på folktomma platser är lika med noll.

Själv orkar jag inte leka eremit.

Bosätter man sig på en liten ö utan bilar minskar risken att dö i en kollision med en bil enormt..

Fattar inte varför alla inte bor på var sin liten ö för då skulle alla vara lyckliga, säkra och slippa träffa på otrevliga typer.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

vanliga bybor, fiskare, arbetare, gatuförsäljare och liknande av mig upplevs som mer ärliga, generösa och trevliga är en erfarenhet jag har fått inte bara i Thailand utan den gäller i princip i hela världen, Mvh Isan Lover

Alltså, på vischan så födds dom ärliga, trevliga och generösa och i stan så föds dom oärliga, ej trevliga och icke generösa människorna, om jag förstått det rätt?

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, på vischan så födds dom ärliga, trevliga och generösa och i stan så föds dom oärliga, ej trevliga och icke generösa människorna, om jag förstått det rätt?

/Micke

Eftersom storstan till stora delar består av inflyttade människor från landsbygden (gäller särskilt Bangkok) blir teorin lite haltande

Är det miljöfaktorerna kanske som påverkar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...