Jump to content
IGNORERAD

Varför tittar inte Thailändare till höger


acdc

Recommended Posts

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • acdc

    4

  • Baa

    3

  • jocko53

    2

Mest aktiva i denna tråd

Ja du!!!!

Det är väl något som vi alla förundras över. Inte bara struntar de helt i att kolla åt höger, de har också absolut noll koll på att försöka komma in i trafikrytmen och anpassa sin hastighet till resten av trafiken ute på vägen. Bara rätt ut och slököra med bilen sakta sakta sakta i 455 meter antagligen för att spara soppa, vet inte hur de tänker faktiskt. Men jävvligt farligt är det i alla fall!!

Men som Ragson sade, de har juj inte körkort väldigt många av dom, och dom som har det är väl än så länge levande bevis på hur oduglig deras trafikundervisning är här i detta landet..

uncen..

Jag är enig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan den här frågeställningen och påståendet blir till en upphöjd sanning så ber jag att få lämna min syn på saken. MIN erfarenhet som kört minst 1000 mil bla. i BKK centrum, lokala områden utanför BKK,många andra städer samt på de större landsvägarna åt alla väderstreck från BKK kan inte hålla med om att det är så illa som ni påstår.

Det är inte bara en gång som jag sagt till frun att jag hellre kör i Thailand än i Sverige då jag upplever Thailändska förare som mer hjälpsamma i trafiken. Inte någon gång så vitt jag minns har jag haft problem med ert påstående. Att man får ha i åtanke att folk kan vara berusade eller kör som galningar det är en sak men det har inträffad sällan att man misstänkt någon förare för det.

En sak som visserligen kan stödja er fundering något är när man sitter i en bil kö så måste man vara uppmärksam på om det är någon bil som vill in i kön från vänster. De kör ofta ut och tar plats in i kön men det har jag alltid tolkat att så fungerar det i Thailand och inget som jag reagerat negativt över.Det har då alltid varit i en närmaste stillastående kö och inte inneburit någon fara. Annars fungerar det bra att köra i Thailand och jag uppskattar att det inte finns så förbenat många kameror efter vägarna.

Kpm ut från 7/11 med en påse sprit och gick till bilen som var fickparkerad, Fick en behjälplig tut när jag backa några decimeter för att

köra ut av bakomvarande som säkert trodde farangen var full haha!! I Sverige hade man tagit det som en förolämpning.. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar dom till vänster så ser dom ju inte nått till höger :crazy:

Där har du en poäng, lika bra att strunta i dårarna som kommer från rätt håll, det är dom andra som är farliga! :crazy:

 

 

Det är ju tillåtet att svänga vänster även vid rött ljus ( om inte enskilt lyse för det) så bara man håller sig åt sidan är det ofta inga problem, men det va just det.ta hänsyn är ingen kvalificerad företeelse i Thaitrafiken!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Där har du en poäng, lika bra att strunta i dårarna som kommer från rätt håll, det är dom andra som är farliga! :crazy:

 

 

Det är ju tillåtet att svänga vänster även vid rött ljus ( om inte enskilt lyse för det) så bara man håller sig åt sidan är det ofta inga problem, men det va just det.ta hänsyn är ingen kvalificerad företeelse i Thaitrafiken!

 

Mja, hålla till kanten ska man passa sej för -där kan komma någon åt "fel" håll som ju bara ska en liten bit...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...