Jump to content
IGNORERAD

Dricks?


FemmeDeFatale

Recommended Posts

FemmeDeFatale

Igår när jag lämnade in min bil på tvätt, så hade jag tömt den på alla viktiga saker för säkerhets skull, men lämnat kvar ca 30-40 baht i mynt i facket vid växelspaken (ett öppet fack, utan lock).

När jag sen hämtade bilen så tänkte jag inte på det, men imorse när jag tog bilen så upptäckte jag att alla mynt var borta.

Ska jag se på det som att jag avsiktligen lämnat dricks eller att nån passat på att norpa åt sig mynten?

Spelar mig absolut ingen roll, men är bara lite nyfiken på hur jag ska tolka det, då det påverkar var jag kommer att lämna in bilen på tvätt i fortsättningen...

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro på alternativet norpa. Tyvärr...

Bil tvätt här i CM kostar ca 100 B, så 30 till 40 B är ju ganska tilltagen dricks.

Vi brukar för det mesta vänta medans de ,tvättar tar ju bara ca 30 minuter

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skall betrakta det som stöld!

Mina mynt ligger alltid kvar i bilen efter tvätt i Pattis.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det aldrig har hänt mig att någon fixat sin egen dricks i Thailand ,,,utan man får sin växel tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Ja det var ungefär det jag misstänkte, men tänkte kolla med er så att jag inte var helt ute.

För övrigt, en biltvätt här i Patong kostar 260 baht. Lite kul att du som bor i CM svarade, för vi har planer på att flytta dit, då vi är riktigt trötta på sönderturistade Phuket.

Vi kommer att besöka CM i den närmaste framtiden för att se hur läget är där, vi har ju inte varit i norra Thai nån gång tidigare.

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricks i Thailand är värd sin egen tråd. Har inte sett mycket diskussion i detta ämne,,,

Jag kan bara tala för mig själv och hustrun, men jag lägger mig aldrig i dricks diskussionen.

Jag kör slentrianmässigt ett procent påslag på notan,oavsett service etc.

Men hustrun gör individuell prövning varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Dricks i Thailand är värd sin egen tråd. Har inte sett mycket diskussion i detta ämne,,,

Jag kan bara tala för mig själv och hustrun, men jag lägger mig aldrig i dricks diskussionen.

Jag kör slentrianmässigt ett procent påslag på notan,oavsett service etc.

Men hustrun gör individuell prövning varje gång.

Men här var det inte frågan om att avsiktligen ge dricks...utan om det var stöld eller ej när mynten försvann från bilen när jag lämnade in den på tvätt... ;)

På restauranger ger jag alltid lite dricks om jag äter där, inte om jag tar take-away, men det var ju inte det jag frågade om :D

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Igår när jag lämnade in min bil på tvätt, så hade jag tömt den på alla viktiga saker för säkerhets skull, men lämnat kvar ca 30-40 baht i mynt i facket vid växelspaken (ett öppet fack, utan lock).

När jag sen hämtade bilen så tänkte jag inte på det, men imorse när jag tog bilen så upptäckte jag att alla mynt var borta.

Ska jag se på det som att jag avsiktligen lämnat dricks eller att nån passat på att norpa åt sig mynten?

Spelar mig absolut ingen roll, men är bara lite nyfiken på hur jag ska tolka det, då det påverkar var jag kommer att lämna in bilen på tvätt i fortsättningen...

Var i Thailand?

Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var ungefär det jag misstänkte, men tänkte kolla med er så att jag inte var helt ute.

För övrigt, en biltvätt här i Patong kostar 260 baht. Lite kul att du som bor i CM svarade, för vi har planer på att flytta dit, då vi är riktigt trötta på sönderturistade Phuket.

Vi kommer att besöka CM i den närmaste framtiden för att se hur läget är där, vi har ju inte varit i norra Thai nån gång tidigare.

Tänkte ta en runda däråt jag med... Likaså isan. har bara vart i Pattaya... vart på stranden i Jomtien 1 gång med...

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Var i Thailand?

Tapatalk

Phuket, Patong

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...