Jump to content
IGNORERAD

Roota din kamera


Guest wille

Recommended Posts

Genom att installera ny mjukvara på din systemkamera kan du på ett enkelt sätt förbättra många funktioner. I mitt fall har det inneburit att jag kan videofilma med min Canon 50 D vilket egentligen inte är "möjligt". Vidare så frigör den flera andra funktioner som finns i kameran och förbättrar andra.

Kolla gärna in det - jag var lite tveksam till att tweaka kameran men insåg att det bara är ett tillägg till ordinarie mjukvara som dessutom endast installeras och läses in på minneskortet och inte kameran. Vill man ta bort det och återställa formaterar man eller tar ut kortet :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det till Nikon?

Nope, det enda hack till Nikon jag känner till är ett som endast ändrar namn och utseende på menyer till Star Wars-tema.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nope, det enda hack till Nikon jag känner till är ett som endast ändrar namn och utseende på menyer till Star Wars-tema.

Vad användbart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad bra att man kan tvinga sin stillbildskamera att skjuta video. Det blir säkert jättebra.

Och det låter ju helt i Canons anda att tweeka och hacka fram nya användningsområden för gamla produkter.

T.ex så kan man ju lägga en kopieringmaskin på axeln och kalla det för en kamera. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad bra att man kan tvinga sin stillbildskamera att skjuta video. Det blir säkert jättebra.

Och det låter ju helt i Canons anda att tweeka och hacka fram nya användningsområden för gamla produkter.

T.ex så kan man ju lägga en kopieringmasking på axeln och kalla det för en kamera. :)

Det är Samsung som är kopieringsmaskinen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Samsung som är kopieringsmaskinen.

[size=3]Canon's largest division in terms of revenue is its multifunction copier division. Many of the sweeping changes during the "Digital Revolution" in the industry were invented by Canon. This has enabled Canon to hold the highest market share in the industry for 26 of the last 27 years. Canon distributes its consumer and home office imageCLASS line though retail outlets and professional grade imageRUNNER series through subsidiary Canon Business Solutions and independent distributors. The professional grade series ranges from small table tops to large digital presses.[/size]

http://en.wikipedia.Canon_(company)

PS. Har Samsung kopierat Canon också numera?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

[size=3]Canon's largest division in terms of revenue is its multifunction copier division. Many of the sweeping changes during the "Digital Revolution" in the industry were invented by Canon. This has enabled Canon to hold the highest market share in the industry for 26 of the last 27 years. Canon distributes its consumer and home office imageCLASS line though retail outlets and professional grade imageRUNNER series through subsidiary Canon Business Solutions and independent distributors. The professional grade series ranges from small table tops to large digital presses.[/size]

http://en.wikipedia.Canon_(company)

PS. Har Samsung kopierat Canon också numera?

Ja, men då är det Canon som byggt Samsungs mobiltelefonfabrik, där det kopieras friskt.

Nikon är inte det dom som tillverkar brillerna dina?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men då är det Canon som byggt Samsungs mobiltelefonfabrik, där det kopieras friskt.

Nikon är inte det dom som tillverkar brillerna dina?

Nope. Mina brillor köper jag av en glasögontillverkare. Men man kanske kan tweeka någon av dina "kameror" till att funka som glasögon med?

I sådana fall kanske jag är intresserad. Behöver ett par billiga backup-brillor. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nope. Mina brillor köper jag av en glasögontillverkare. Men man kanske kan tweeka någon av dina "kameror" till att funka som glasögon med?

I sådana fall kanske jag är intresserad. Behöver ett par billiga backup-brillor. :)

Med tanke på din syn så tror jag att Canon har fish-eye objektiv som kanske passar.

Alternativt samyang 8mm.

Trodde Nikon producerade glasögon, men jag tog väl fel.

Äh, nu slutar vi tramsa sönder tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Holocron - Playback menu

Weapon System - Shooting menu

Super Stardestroyer - Custom Setting menu

Hyperdrive - Setup Menu

- Go to Dagobah Luke - Format Memory Card

- Death Star Codes - Firmware Version

--- A Jedi? - Update? (new update screen)

--- (help: StarWars v1.01)

The Cantina - Retouch Menu

My Menu - unchanged

Dark side of force! - Subject is too dark

Light side of force! - Subject is too light

Vad användbart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på din syn så tror jag att Canon har fish-eye objektiv som kanske passar.

Alternativt samyang 8mm.

Trodde Nikon producerade glasögon, men jag tog väl fel.

Äh, nu slutar vi tramsa sönder tråden.

Käkat upp popcornen redan? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Käkat upp popcornen redan? :)

Jepp, orkar inte köpa nya.

BTW

Motion detection och Trap focus, hur funkar dessa?

Orkar i ärlighetens namn inte läsa i deras forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, orkar inte köpa nya.

BTW

Motion detection och Trap focus, hur funkar dessa?

Orkar i ärlighetens namn inte läsa i deras forum.

Trap focus tar förenklat en bild när ett objekt kommer i fokus. Motion detection har jag inte testat ännu,

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Trap focus tar förenklat en bild när ett objekt kommer i fokus. Motion detection har jag inte testat ännu,

Det kan vara användbart och roligt.

Hur är "reaktionstiden"? Skulle det funka vid t.ex dragrace?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan vara användbart och roligt.

Hur är "reaktionstiden"? Skulle det funka vid t.ex dragrace?

Har inte kollat på annat än ett X2000 som svischa förbi och då blev det bra. Men å andra sidan beror det väl en del på bländare också eftersom reaktionstiden vid små bländare blir betydligt viktigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...