Jump to content
IGNORERAD

Jobba i Dubai som elektriker.


smilet

Recommended Posts

Är det någon som jobbar i Dubai som elektriker ?

Eller med något annat yrke ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • smilet

    14

  • mamma bäng fan pappa käng

    6

  • Bibben

    3

  • hamnoi

    3

Mest aktiva i denna tråd

Är det någon som jobbar i Dubai som elektriker ?

Eller med något annat yrke ?

Smilet

Dubai är emiratet som är mellanösterns turist- och nöjesregion nummer ett. Här kan du göra allt från att bo på konstgjorda öar, besöka lyxhotell till att åka skidor i inomhusanläggningar.

Dubai attraherar människor från hela världen som kommer och jobbar i emiratet. Här kan du arbeta med allt möjligt som rör turism, restaurangverksamhet, byggindustri och IT.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du i maskopi med acdc???Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni hört om elektrikern som slog en volt och fick sladdbarn?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dubai är emiratet som är mellanösterns turist- och nöjesregion nummer ett. Här kan du göra allt från att bo på konstgjorda öar, besöka lyxhotell till att åka skidor i inomhusanläggningar.

Dubai attraherar människor från hela världen som kommer och jobbar i emiratet. Här kan du arbeta med allt möjligt som rör turism, restaurangverksamhet, byggindustri och IT.

Smilet

[size=3]

Att arbeta i Dubai som utlänning kan ha en rad olika fördelar. Förutom det varma klimatet och det stora utbudet av nöjen behöver du inte betala skatt på arbetad inkomst

[/size]

[size=3]

Smilet

[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni hört om elektrikern som slog en volt och fick sladdbarn?

Ohm jag har hört, det var Herr Ström som berättade den för mig, och jag lyssnade med spänning.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Att arbeta i Dubai som utlänning kan ha en rad olika fördelar. Förutom det varma klimatet och det stora utbudet av nöjen behöver du inte betala skatt på arbetad inkomst

[size=3]Smilet[/size]

Du lär nog inte få så många dirhams heller om du inte har nån specialkompetens. En typisk lön för en servitris ligger på cirka 1200-1500 SEK per månad (inkl. mat och husrum).

Personligen tycker jag Dubai är en riktigt tråkig turistfälla, inget jag skulle reka,

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att arbeta i Dubai som utlänning kan ha en rad olika fördelar. Förutom det varma klimatet och det stora utbudet av nöjen behöver du inte betala skatt på arbetad inkomst

[size=3]Smilet[/size]

Men då måste du befinna dig i det landet 80% av tiden. 1-års regeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då måste du befinna dig i det landet 80% av tiden. 1-års regeln.

Maipenrai, efter det slutar jag...

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Maipenrai, efter det slutar jag...

Smilet

Ok, men du måste befinna dig i Dubai 80% av tiden under 1år. Annars kommer skattemyndigheten och tar dig i örat och vill ha skatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, men du måste befinna dig i Dubai 80% av tiden under 1år. Annars kommer skattemyndigheten och tar dig i örat och vill ha skatt.

Ja, det är 292dagar / 41,71veckor / 9,57månader sen Thailand :)

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Dom som jobbat i Dubai säger att du kommer dit med en tom hink och när du fyllt den med pengar eller bekymmer så drar du.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som jobbat i Dubai säger att du kommer dit med en tom hink och när du fyllt den med pengar eller bekymmer så drar du.

Med vänlig hälsning,

Vad för sorts bekymmer ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vad för sorts bekymmer ?

Smilet

Saker som att bli arresterad för att ha kysst sin fru i en Taxi eller varit berusad i allmän miljö, kanske?

Dåliga arbetsvillkor i form av att arbetskontrakt kan brytas lätt?

Men varför inte försöka?

Mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker som att bli arresterad för att ha kysst sin fru i en Taxi eller varit berusad i allmän miljö mm

Mvh

Precis, sånt är allvarligt där.

Läste om en kille som plockade upp en tjej i en bar och de åkte hem till honom och hade sex. Efteråt så ställde han sig på balkongen för att röka och råkade ramla ner på gatan då han var ganska packad. Inte högt tydligen och inga stora skador men polisen kom och han fick fängelse. Det stod inte vad som hände med tjejen?

Låter otroligt men man ska vara försiktig där.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Precis, sånt är allvarligt där.

Läste om en kille som plockade upp en tjej i en bar och de åkte hem till honom och hade sex. Efteråt så ställde han sig på balkongen för att röka och råkade ramla ner på gatan då han var ganska packad. Inte högt tydligen och inga stora skador men polisen kom och han fick fängelse. Det stod inte vad som hände med tjejen?

Låter otroligt men man ska vara försiktig där.

Hon kanske inte va rökare??

Mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Precis, sånt är allvarligt där.

Läste om en kille som plockade upp en tjej i en bar och de åkte hem till honom och hade sex. Efteråt så ställde han sig på balkongen för att röka och råkade ramla ner på gatan då han var ganska packad. Inte högt tydligen och inga stora skador men polisen kom och han fick fängelse. Det stod inte vad som hände med tjejen?

Låter otroligt men man ska vara försiktig där.

Låter som det är säkrare att åka till Norge och rensa fisk i 6 månader :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Låter som det är säkrare att åka till Norge och rensa fisk i 6 månader :)

Kan tänka mig att ta ett kontrakt i Dubai eller Saudi om det är rätt erbjudande, men man ska nog veta att det är både fördelar och nackdelar...

Finns en hel del expatforum att kolla information på om fördelar och nackdelar.

Hade själv en kontrktsansökan inne för 5 år sedan och blev kallad till intervju i London, men samma dag pluspissa gumman för första dottern så vi passa på den.

Mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som jobbade i Saudi på 80-talet tror jag. Han råkade köra lite fel och hamnade i ett distrikt där han inte hade rätt att vara och polisen satte honom i finkan (satt där i ett par dagar tror jag) och hans arbetsgivare fick "baila" ut honom. Sannolikt hade han nog blivit utsläppt förr eller senare men ändå.

OK, nu ska man väl inte måla fan på väggen men som mbfpk säger så får man nog göra en lista på för- och nackdelar samt verkligen vara säker på vilka villkor man skriver under på.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Kan tänka mig att ta ett kontrakt i Dubai eller Saudi om det är rätt erbjudande, men man ska nog veta att det är både fördelar och nackdelar...

Finns en hel del expatforum att kolla information på om fördelar och nackdelar.

Hade själv en kontrktsansökan inne för 5 år sedan och blev kallad till intervju i London, men samma dag pluspissa gumman för första dottern så vi passa på den.

Mvh

Och tur var väl det kanske för 5 månader senare kom lågkonjunkturen som ledde till att många expats blev sparkade på dagen och lämnade sina bilar vind för våg på flygplatsen och drog hem till Europa och Indien mm.

Men när vår yngsta grabb blir 2 eller 3 kan jag tänka mig att försöka igen..

Men kolla upp om det är för dig...

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker som att bli arresterad för att ha kysst sin fru i en Taxi eller varit berusad i allmän miljö, kanske?

Dåliga arbetsvillkor i form av att arbetskontrakt kan brytas lätt?

Men varför inte försöka?

Mvh

jag varken super lr sex i taxi nar jag jobbar och byter arb givare ofta sjalvmant.

Smilet

Ändrades av smilet
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis, sånt är allvarligt där.

Läste om en kille som plockade upp en tjej i en bar och de åkte hem till honom och hade sex. Efteråt så ställde han sig på balkongen för att röka och råkade ramla ner på gatan då han var ganska packad. Inte högt tydligen och inga stora skador men polisen kom och han fick fängelse. Det stod inte vad som hände med tjejen?

Låter otroligt men man ska vara försiktig där.

jag roker inte, som ni kanske vet

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som jobbade i Saudi på 80-talet tror jag. Han råkade köra lite fel och hamnade i ett distrikt där han inte hade rätt att vara och polisen satte honom i finkan (satt där i ett par dagar tror jag) och hans arbetsgivare fick "baila" ut honom. Sannolikt hade han nog blivit utsläppt förr eller senare men ändå.

OK, nu ska man väl inte måla fan på väggen men som mbfpk säger så får man nog göra en lista på för- och nackdelar samt verkligen vara säker på vilka villkor man skriver under på.

jag har inte tankt att utforska arab lander

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att när du jobbar där så år du inte turist längre vilket innebär att du inte får dricka sprit.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...