Jump to content
IGNORERAD

Att få in lönen på thaikontot?


Guest Gawar

Recommended Posts

Guest Gawar

Om min chef sätter in lönen på mitt kasikorn konto istället för svenska bank konto, vad händer isåfall men pension å sånt?

Måste man ens ha en bank i sverige?

Man får ju inte vara skriven på postbox nuförtiden så tänkte om det finns något som heter att man måste ha ett bankkonto med?

Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    4

  • noBuzz

    3

  • andrejsdenruskige

    3

  • leifen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hur och var din chef sätter in din lön påverkar inte din pension. Förutsätter att det är vit lön.

Finns inget krav att ha svenskt bankkonto.

I teorin kan du ha ditt lönekonto var du vill. Men i praktiken tror jag inte din chef vill strula med utlandsbetalningar varje månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Är väl egentligen bara första gången när han lägger in det? Just med swift å iban, sen funkar det väl som vilket konto som helst? Bara att man får lönen 3 dagar senare ungefär...

Hur funkar det med kronofogd å så? Lätt för dom att hitta pengarna då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är väl egentligen bara första gången när han lägger in det? Just med swift å iban, sen funkar det väl som vilket konto som helst? Bara att man får lönen 3 dagar senare ungefär...

Hur funkar det med kronofogd å så? Lätt för dom att hitta pengarna då?

Nej det är lugnt

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl egentligen bara första gången när han lägger in det? Just med swift å iban, sen funkar det väl som vilket konto som helst? Bara att man får lönen 3 dagar senare ungefär...

Hur funkar det med kronofogd å så? Lätt för dom att hitta pengarna då?

Han har förmodar jag ett löneprogram där han kör lönerna. Misstänker att detta inte klarar utlandsbetalningar, utan chefen måste köra det manuellt. Vilket han förmodligen inte har lust med utan tyckeratt du gör själv

Ang fogden så kan han begära införsel via arbetsgivaren . Dvs innan pengarna hamnar på lönekontotkontot får fogden sitt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Skojar du eller, det spelar ingen roll om du har bankkonto på jupiters ringar,

så länge du jobbar vitt i Sverige så kommer Kronkalle alltid åt att utmäta från din lön.

Bambam..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Hej !

Skojar du eller, det spelar ingen roll om du har bankkonto på jupiters ringar,

så länge du jobbar vitt i Sverige så kommer Kronkalle alltid åt att utmäta från din lön.

Bambam..

Men dom vet ju inte vart jag jobbar, och anger jag då ett thaikonto så ser dom väl inte vad jag får in för lön? eller att jag ens får in lön.

Å så om man byter åkeri varje sommar och sen Thailand på vintrarna. Kör för danskar, svenskar och norrmän.. Borde ju bli lite halv jävligt för dom ändå??

Alltså jag har inga skulder NU. Men tänkte OM man får längre fram... Är bara på planeringstadie ännu :14::thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Men dom vet ju inte vart jag jobbar, och anger jag då ett thaikonto så ser dom väl inte vad jag får in för lön? eller att jag ens får in lön.

Å så om man byter åkeri varje sommar och sen Thailand på vintrarna. Kör för danskar, svenskar och norrmän.. Borde ju bli lite halv jävligt för dom ändå??

Alltså jag har inga skulder NU. Men tänkte OM man får längre fram... Är bara på planeringstadie ännu :14::thumbsup:

Skatten !!! om du betalar skatt i Sverige så vet KF att du jobbar och har inkomst att utmäta, Din arbetsgivare får

ett brev från KF att inbetala en summa från din lön. så det blir att komma med en bättre plan .

Bambam

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Skatten !!! om du betalar skatt i Sverige så vet KF att du jobbar och har inkomst att utmäta, Din arbetsgivare får

ett brev från KF att inbetala en summa från din lön. så det blir att komma med en bättre plan .

Bambam

Ja alltid är det nåt... Kommer nog aldrig kunna flytta till Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Alltså jag har inga skulder NU. Men tänkte OM man får längre fram... Är bara på planeringstadie ännu

Ja, och är det skatteskuld du inte pröjsar, DÅ är det ett problem som aldrig kommer att gå över.

Mord, våldtäkt, terrorverksamhet, bankrån, massaker och fildelning, allt är småfjärtar i rymden om man får skatteskulder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Ja, och är det skatteskuld du inte pröjsar, DÅ är det ett problem som aldrig kommer att gå över.

Mord, våldtäkt, terrorverksamhet, bankrån, massaker och fildelning, allt är småfjärtar i rymden om man får skatteskulder.

Ja fy fan om man lurar staten.. Men jag har ändå inget att förlora :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En automatisk internationell betalning varje månad från sitt bank-konto är väl inga problem att ordna via sin Internetbank.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte har betalat innan..så drar dom av pension, så

som "ruskprick den förskräcklige" skrev..det är kört.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl egentligen bara första gången när han lägger in det? Just med swift å iban, sen funkar det väl som vilket konto som helst? Bara att man får lönen 3 dagar senare ungefär...

Hur funkar det med kronofogd å så? Lätt för dom att hitta pengarna då?

Superlätt faktiskt!

Kallas för införsel på lön.

Om din arbetsgivare inte följer KFM,s beslut att dra på din lön INNAN han betalar till ditt konto. Så blir det arbetsgivaren som får stå för din skuld.

Finns nog inte så många arbetsgivare som ställer upp så långt på dom anställda?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja fy fan om man lurar staten.. Men jag har ändå inget att förlora :crazy:

Fuskar du en gång så kan du vara körd för resten av livet.

Och då får jag i ärlighetens namn faktiskt önska dig ett kort liv. För det du tycker och känner idag kanske inte är samma om ett år.

Thaidamen lämnar dig, du blir blåst och får hemlängtan.

Nä, sköt allt på ett "rent" sätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jobba tills dom finner att du har jobb, säg sen upp dig med chefens medtycke å han får meddela att du inte jobbar där längre efter det kan du börja jobba där igen

ENKELT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobba tills dom finner att du har jobb, säg sen upp dig med chefens medtycke å han får meddela att du inte jobbar där längre efter det kan du börja jobba där igen

ENKELT

Ännu enklare är att betala skatt som de flesta andra som arbetar så slipper man framtida problem. Dessutom så kan det väl vara kul att få lite pension när man blir äldre

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Jobba tills dom finner att du har jobb, säg sen upp dig med chefens medtycke å han får meddela att du inte jobbar där längre efter det kan du börja jobba där igen

ENKELT

Exakt! Fast ännu bättre borde ju vara att byta arbetsgivare OCH land?

Å så ta massa lån å sms lån å allt innan med.. Haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt! Fast ännu bättre borde ju vara att byta arbetsgivare OCH land?

Å så ta massa lån å sms lån å allt innan med.. Haha

Och vilket land skulle du flytta till ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Och vilket land skulle du flytta till ?

Inte flytta, byta arbetsgivare... Sve, no, dk, fin... Köra 6 månader om året, byta land å jobb varje år vilket är jävligt lätt i lastbilsbranchen. Dom hittar en inte då :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte flytta, byta arbetsgivare... Sve, no, dk, fin... Köra 6 månader om året, byta land å jobb varje år vilket är jävligt lätt i lastbilsbranchen. Dom hittar en inte då :)

Och efter 4 år har du slut på länder att jobba i, låter som en långsiktig plan! Varför inte gå all in på värdetransportsrån eller liknande direkt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte många arbetsgivare som vill bli utan det avdrag som löner ger.

Då blir det till att betala skitlöner svart istället, och ha svarta intäkter.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och är det skatteskuld du inte pröjsar, DÅ är det ett problem som aldrig kommer att gå över.

Mord, våldtäkt, terrorverksamhet, bankrån, massaker och fildelning, allt är småfjärtar i rymden om man får skatteskulder.

Jasså? Något du vet ur egen erfarenhet? :)

Till skillnad från den obetalda TV-licensen som ligger hos kronokalle, och som du aldrig blir av med, så brukar skatteskulder skrivas av efter 6 år.

Känner till flera sådana fall. Inklusive ett fall hos mig själv där jag blev sköntaxerad på 1.2 miljoner 1996 och vägrade betala.

Hösten 2002, efter 6 år, skrevs skulden av. Och jag och skatteverket kvittrar fortfarande med varandra när vi pratas vid i andra ärenden ungefär varannan månad. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gawar, kontakta Farrang staffing, de har ett koncept som kanske kan passa dej.

De annonserar pa MPR ibland, vet inte om nan testat dem, men du kan jobba halva aret i Sverige och ta ut dina pengar i Thailand, dar du skall bo/vara skriven, enligt vad jag fattat det som, kan ha missuppfattat...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Exakt! Fast ännu bättre borde ju vara att byta arbetsgivare OCH land?

Å så ta massa lån å sms lån å allt innan med.. Haha

Man kan inte gömma en död elefant under ett bananlöv är ett bra thailändskt ordspråk.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...