Jump to content
IGNORERAD

Kvinna i Pattaya sålde minderåriga flickor


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag förvånas över att så många, inte bara på detta forum utan i västerlandet i allmänhet, ondgör sig över Thailändska baren i största allmänhet och åldersgränsen 18 i synnerhet. Så snart som en eller tre flickor under 18 avslöjas med barjobb blir det en massa aktivitet i media och även på detta forum.

Samtidigt, som några hundra miljoner religösa pedofiler helt undgår kritik. En något besynnerlig dubbelmoral, enligt min mening.

/Siamkap

Nu är detta ett Thai forum, så jag tycker det är bra att inte alla världens orättvisor och dubbelmoral debbatteras här.

Vad som händer i islams värld, och ev. katolska kyrkans män håller vi utanför thai-forumet.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    14

  • Mankan

    8

  • Siamkap

    5

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest Fredman

Jag förvånas över att så många, inte bara på detta forum utan i västerlandet i allmänhet, ondgör sig över Thailändska baren i största allmänhet och åldersgränsen 18 i synnerhet. Så snart som en eller tre flickor under 18 avslöjas med barjobb blir det en massa aktivitet i media och även på detta forum.

Samtidigt, som några hundra miljoner religösa pedofiler helt undgår kritik. En något besynnerlig dubbelmoral, enligt min mening.

/Siamkap

Jag kan försäkra dig om att det inte är dubbelmoral från min sida. Sex med barn är aldrig ok i min bok oavsett vem det begås av och bara antydan av det gör mig spyfärdig. Tycker du verkligen det är ok med barnprostitution i t.ex. Thailand bara för det begås större fel någon annan stans? I så fall så är du lika snedvriden som BTT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Inte vet ett skit om?

Jag har varit bar-ägare sedan 2006.

I mina barer har jag enbart tagit pengar från lady-drinks och bar-fee. hundring ifall dem använder våra rum.

Känner en hel del damer som är i denna branch.

Slavlika förhållanden skulle jag inte vilja påstå att 70% av barerna har.

Hade dem haft slavlika förhållanden så hade flertalet valt annat yrke eller velat sova över hos kunder.

Visst många stöter på riktiga jävla svin det håller jag med om, Och får man veta något om dessa svin så blir dom portade från mina barer och alla andra jag känner oxå.

I mina barer har vi en "blacklist" med signalament på folk och även kameror.

Vi brukar ha "barmöten" 1 gång i veckan i mina områden.

Många tar droger för att orka med vardagen, Det håller jag med om.

Mycket Jaba.

Jag ser till att dem som är anställda hos mig mår så bra som möjligt, Har darför även många som vill ha jobb hos mig.

Hur menar du så bra som möjligt?? Får de mera Jaba för att orka med?

Det där snacket med lyckliga horor...

Lägg av med skit snacket ingen hora går och knullar för hon tycker att det är kul utan för att de känner sig tvingade på ett eller annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är detta ett Thai forum, så jag tycker det är bra att inte alla världens orättvisor och dubbelmoral debbatteras här.

Vad som händer i islams värld, och ev. katolska kyrkans män håller vi utanför thai-forumet.

Leif

Detta är ett svensk-thailändskt forum, med betoning på svenskt.

I frågor av universell natur kan man med lite perspektiv på verkligheten undvika strutsmentalitet.

/Siamkap

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett svensk-thailändskt forum, med betoning på svenskt.

I frågor av universell natur kan man med lite perspektiv på verkligheten undviks strutsmentalitet.

/Siamkap

Med ditt insnöade resonemang så finns det inget att bry sig om så länge det finns något som är värre.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om damerna var runt 16 så är det väl inte så himla stor grej egentligen?

Kan mycket väl stämma att hon trodde att dem var över 18år.

Vorre ju värre om det var uppenbart att dem var 13-14år gamla.

BTT?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan försäkra dig om att det inte är dubbelmoral från min sida. Sex med barn är aldrig ok i min bok oavsett vem det begås av och bara antydan av det gör mig spyfärdig. Tycker du verkligen det är ok med barnprostitution i t.ex. Thailand bara för det begås större fel någon annan stans? I så fall så är du lika snedvriden som BTT.

Barnprostitution är fel, tycker jag. Bara så att det inte föreligger några missförstånd.

Sen kan man fundera på hur man definierar barn. Hjärnan är inte fullt utvecklad förrän man kommer i 25-års åldern medan könsmogenhet inträder mellan 12-17 års ålder och puberteten kan börja så tidigt som 10.

Det krävs inte mycket intelligens för att inse att specifika åldersgränser för ditten och datten, moppeålder, tillåtet att ha sex, tillåtet att sälja sexuella tjänster, jobba i en bar,rösta, handla på bolaget, beror på religiösa och politiska modetrender. Just nu och här tycker vi si, där och sen tycker vi så.

Mycket bla, bla, bla . blir det.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ett svensk-thailändskt forum, med betoning på svenskt.

Därmot skall inte svensk inrikespolitik disskuteras här, men med betoning på svenskt, så använder vi svenska språket.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Barnprostitution är fel, tycker jag. Bara så att det inte föreligger några missförstånd.

Sen kan man fundera på hur man definierar barn. Hjärnan är inte fullt utvecklad förrän man kommer i 25-års åldern medan könsmogenhet inträder mellan 12-17 års ålder och puberteten kan börja så tidigt som 10.

Det krävs inte mycket intelligens för att inse att specifika åldersgränser för ditten och datten, moppeålder, tillåtet att ha sex, tillåtet att sälja sexuella tjänster, jobba i en bar,rösta, handla på bolaget, beror på religiösa och politiska modetrender. Just nu och här tycker vi si, där och sen tycker vi så.

Mycket bla, bla, bla . blir det.

/Siamkap

Så det är din ursäkt,du har inte fyllt 25

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Själv är jag en sådan som brukar PPP:a den som kommer på vad det står för ska jag ge karma på varje inlägg i en veckas tid.

Pilla På Pillesnoppen ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Barnprostitution är fel, tycker jag. Bara så att det inte föreligger några missförstånd.

Sen kan man fundera på hur man definierar barn. Hjärnan är inte fullt utvecklad förrän man kommer i 25-års åldern medan könsmogenhet inträder mellan 12-17 års ålder och puberteten kan börja så tidigt som 10.

Det krävs inte mycket intelligens för att inse att specifika åldersgränser för ditten och datten, moppeålder, tillåtet att ha sex, tillåtet att sälja sexuella tjänster, jobba i en bar,rösta, handla på bolaget, beror på religiösa och politiska modetrender. Just nu och här tycker vi si, där och sen tycker vi så.

Mycket bla, bla, bla . blir det.

/Siamkap

Om det inte ska vara åldersgräns vad hade du tänkt dig då för gräns? Mogenhetstest för att se om de är redo att bli sålda?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag började åka till asien / Thailand för snart 30 år sedan, fanns det två stora kategorier av barer.

Dels de farangerna besökte, med tjejer mestadels över 18.

Nästa kategori var thai-ställena, ringa i klockan...titta genom glasrutan på uppudrade 13-20 åringar...

Att de nu har slagit till, mot förmodligen, ett sådant ställe är bra.

MEN, vi får betänka att under mycket lång tid har det varit accepterat i Thailand, att efter tex. en hård arbetsvecka, besöka dessa ställen.

Inget som rättfärdigar detta, men många sådana ställen har stängts genom åren.

Det går definitivt åt rätt håll! Även om saker och ting kan gå fortare.

Och i denna fråga, tror jag vi ska sopa framför vår egen dörr först!

Så för mig är det bra, men ej en "stor" nyhet.

Mvh. borje222

Ändrades av borje222
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det där med människohandel, trafficking och prostitution av minderåriga

är väl inte så himla stor grej egentligen.

Och att jag tycker du är en idi*t är förmodligen en ännu mindre "grej".

A.

Handlade det här verkligen om Trafficking?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där snacket med lyckliga horor... Lägg av med skit snacket ingen hora går och knullar för hon tycker att det är kul utan för att de känner sig tvingade på ett eller annat sätt.

De där tycker jag är skitsnack. Varför ska vissa bestämma vad andra får tycka är kul och inte.

Men visst alla vi andra som inte arbetar som prostituerad känner oss ju aldrig tvingad att gå till jobbet. Att vi andra går till jobbet har ju inget med pengarna att göra. :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv är jag en sådan som brukar PPP:a den som kommer på vad det står för ska jag ge karma på varje inlägg i en veckas tid. //Jocke Högberg.

Så du kör med Pay Per Performance!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det inte ska vara åldersgräns vad hade du tänkt dig då för gräns? Mogenhetstest för att se om de är redo att bli sålda?

Varför sälja någon överhuvud taget, oavsett ålder?

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

PPP = pruta på priset ??

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Här på MPR slår det aldrig fel för när paradiset solkas lite så startar för många rationaliseringsprocessen och Pattayas informella PR-byrå går upp i högvarv. Hur hanteras bäst den negativa företeelsen som blottats? Ja, antingen skall den föringas genom att förklara att det är ju egentligen inte så farligt som det kan verka (myten om den lyckliga horan) eller så skjuter man över fokus på något annat som är värre (i detta fallet barnäktenskap/pedofili).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.

För mig är Trafficking nästan likställt med slaveri dvs tvångsarbete till låg eller ingen lön.

Jag har ingen större kunskap att fallet i sig men vad jag förstod handlade det om prostitution av underåriga.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag har alltid haft svårt att bedöma asiatiska flickors ålder och har hittills inte hittat en enda här

som skrivit att han minsann kollade upp flickans ålder innan ...

Den enda sunda reaktionen på nyheter av denna art

är väl att fördöma prostition och ge fan i att utnyttja själv.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Inlagd (ändrad) · Hidden by Herr Chang, Juli 31, 2012 - Personangrepp
Hidden by Herr Chang, Juli 31, 2012 - Personangrepp

Inte vet ett skit om?

Jag har varit bar-ägare sedan 2006.

I mina barer har jag enbart tagit pengar från lady-drinks och bar-fee. hundring ifall dem använder våra rum.

Känner en hel del damer som är i denna branch.

Slavlika förhållanden skulle jag inte vilja påstå att 70% av barerna har.

Hade dem haft slavlika förhållanden så hade flertalet valt annat yrke eller velat sova över hos kunder.

Visst många stöter på riktiga jävla svin det håller jag med om, Och får man veta något om dessa svin så blir dom portade från mina barer och alla andra jag känner oxå.

I mina barer har vi en "blacklist" med signalament på folk och även kameror.

Vi brukar ha "barmöten" 1 gång i veckan i mina områden.

Många tar droger för att orka med vardagen, Det håller jag med om.

Mycket Jaba.

Jag ser till att dem som är anställda hos mig mår så bra som möjligt, Har darför även många som vill ha jobb hos mig.

Ditt yrke kallas Hallick på ren svenska!

Svin är ett annat bra uttryck!

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment

Inte vet ett skit om?

Jag har varit bar-ägare sedan 2006.

I mina barer har jag enbart tagit pengar från lady-drinks och bar-fee. hundring ifall dem använder våra rum.

Känner en hel del damer som är i denna branch.

Slavlika förhållanden skulle jag inte vilja påstå att 70% av barerna har.

Hade dem haft slavlika förhållanden så hade flertalet valt annat yrke eller velat sova över hos kunder.

Visst många stöter på riktiga jävla svin det håller jag med om, Och får man veta något om dessa svin så blir dom portade från mina barer och alla andra jag känner oxå.

I mina barer har vi en "blacklist" med signalament på folk och även kameror.

Vi brukar ha "barmöten" 1 gång i veckan i mina områden.

Många tar droger för att orka med vardagen, Det håller jag med om.

Mycket Jaba.

Jag ser till att dem som är anställda hos mig mår så bra som möjligt, Har darför även många som vill ha jobb hos mig.

Hur mycket tjänar du på dessa stackare,

här låter det som utnyttjande(hallik), lång väg.

Hoppas du har ett samvete?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...