Jump to content
IGNORERAD

Kvinna i Pattaya sålde minderåriga flickor


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En kvinna i Pattaya har arresterats och kommer att åtalas för människosmuggling och för att ha tillhandahållit minderåriga flickor för sexuella tjänster.

35-åriga Thasanee Thongsuwan arresterades under en polisinsats i distriktet Bang Lamung. Polisen ska ha fått uppgifter om att klubben Paradise Agogo var en front för prostitution, och satte upp en fälla där man skickade en utlänning under täckmantel till klubben. Efter att ha talat med kvinnan i klubben så blev han skickad till ett lägenhetskomplex mittemot klubben tillsammans med en 16-årig flicka. Polisen slog sedan till mot lägenheten och fann ytterligare 16 kvinnor, varav tre var minderåriga.

Kvinnan erkänner att klubben är en front för prostitution, men hävdar att hon trodde att flickorna var över 18 år.

Källa: http://www.bangkokpost.com/breakingnews/305043/mamasan-arrested-for-child-prostitution-and-human-trafficking

Klicka här för att läsa mera...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    14

  • Mankan

    8

  • Siamkap

    5

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Bra att de tog henne. Mitt anseende om polisen har dock inte ökat.

Så går det när man inte delar med sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om damerna var runt 16 så är det väl inte så himla stor grej egentligen?

Kan mycket väl stämma att hon trodde att dem var över 18år.

Vorre ju värre om det var uppenbart att dem var 13-14år gamla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om damerna var runt 16 så är det väl inte så himla stor grej egentligen?

Kan mycket väl stämma att hon trodde att dem var över 18år.

Vorre ju värre om det var uppenbart att dem var 13-14år gamla.

Tjena!

Men nu är ju lagen: under 18 år,minderåriga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om damerna var runt 16 så är det väl inte så himla stor grej egentligen?

Kan mycket väl stämma att hon trodde att dem var över 18år.

Vorre ju värre om det var uppenbart att dem var 13-14år gamla.

Nej, det där med människohandel, trafficking och prostitution av minderåriga

är väl inte så himla stor grej egentligen.

Och att jag tycker du är en idi*t är förmodligen en ännu mindre "grej".

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Om damerna var runt 16 så är det väl inte så himla stor grej egentligen?

Kan mycket väl stämma att hon trodde att dem var över 18år.

Vorre ju värre om det var uppenbart att dem var 13-14år gamla.

I mina ögon är man knappast en dam om man är 16 år. Man är en liten flicka fortfarande som ska gå i skolan och inte tvingas jobba på en gogo bar.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I mina ögon är man knappast en dam om man är 16 år. Man är en liten flicka fortfarande som ska gå i skolan och inte tvingas jobba på en gogo bar.

Ja, fy fan för sådana som profiterar på fattigdom och själslöshet, det värsta är dom jävla familjer som uppmanar och t.o.m. skickar sina 16 åringar in i detta träsk!

Man undrar vart mänskligheten är på väg!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, För alla gör ju detta utav tvång, Ni tror inte att en del ser detta som en genväg till framgång? Har ni inte sett alla tjejer som sitter med helt nya iphones och nya kläder, OJ vad mkt pengar dom skickar hem till sin familj. :ironi:

Jämför att jobba 12 timmar på fabrik varje dag och få 5000 baht i månaden och jobba 12 timmar och kröka med falanger och ta emot lite k*k då och då och istället ha en månadslön på 30-40.000 baht.

Sure, Tvingade, Jätte tvingade.

Säger inte att alla gör detta av fri vilja men snälla var inte så jäkla naiva!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, För alla gör ju detta utav tvång, Ni tror inte att en del ser detta som en genväg till framgång? Har ni inte sett alla tjejer som sitter med helt nya iphones och nya kläder, OJ vad mkt pengar dom skickar hem till sin familj. :ironi:

Jämför att jobba 12 timmar på fabrik varje dag och få 5000 baht i månaden och jobba 12 timmar och kröka med falanger och ta emot lite k*k då och då och istället ha en månadslön på 30-40.000 baht.

Sure, Tvingade, Jätte tvingade.

Säger inte att alla gör detta av fri vilja men snälla var inte så jäkla naiva!!

Nu får du nog ta en liten kurs i matte, 30-40 lax i en bar.nänä, ingen vanlig inkomst, det ska till en generös farang i bakgrunden för den inkomsten!

Fabriksjobb för 5000 va länge sedan,idag finns det knappt en fabriksarbetare som tjänar mindre än 8000, + OT!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mytomanen är du släkt med BTT?

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du nog ta en liten kurs i matte, 30-40 lax i en bar.nänä, ingen vanlig inkomst, det ska till en generös farang i bakgrunden för den inkomsten!

Fabriksjobb för 5000 va länge sedan,idag finns det knappt en fabriksarbetare som tjänar mindre än 8000, + OT!

Visst vi kan sitta och spekulera hur mycket som helst i talen, Faktum kvarstår dock att det är en rejäl skilldnad mellan lönerna.

Gawar hade en tråd om att skicka ner pengar till en dam som jobbar i bar. Han skickade ner 21000 baht.

Säg att damen enbart behöver gå med 2 kunder om dagen då så ligger hon på över 40000THB.

Har hon ännu flera som skickar pengar så kan hon ligga på 60.000THB.

Sen finns det ju sånna som "mår dåligt" och ska hålla på och tippa brudarna 2000baht per avslutad affär.

Själv är jag en sådan som brukar PPP:a den som kommer på vad det står för ska jag ge karma på varje inlägg i en veckas tid.

//Jocke Högberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst vi kan sitta och spekulera hur mycket som helst i talen, Faktum kvarstår dock att det är en rejäl skilldnad mellan lönerna.

Gawar hade en tråd om att skicka ner pengar till en dam som jobbar i bar. Han skickade ner 21000 baht.

Säg att damen enbart behöver gå med 2 kunder om dagen då så ligger hon på över 40000THB.

Har hon ännu flera som skickar pengar så kan hon ligga på 60.000THB.

Sen finns det ju sånna som "mår dåligt" och ska hålla på och tippa brudarna 2000baht per avslutad affär.

Själv är jag en sådan som brukar PPP:a den som kommer på vad det står för ska jag ge karma på varje inlägg i en veckas tid.

//Jocke Högberg.

Detta förutsätter att det finns tillgång på "kunder" varje dag vilket ju är en lätt överdrift, högsäsong,fler kunder men även fler brudar...lågsäsong, lite kunder, lite brudar. Att räkna in eventuella givmilda "kunder" ger i varje fall inte mitt sätt att göra bedömningar av inkomst rättvisa.

Nu är det ju egentligen ointressant för det var inte detta tråden handlade om utan huruvida det är brukligt och även smakligt att erbjuda underåriga för sexuella tjänster.

Jag är av den uppfattningen att det är tragiskt att det skall överhuvudtaget behövas en dialog om detta, det är först när tjejerna har möjlighet till ett eget val och inte ett påtvingat som jag ger carteblanche! Och det tror jag väldigt få 16 åringar i en gogobar har!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fy fan för sådana som profiterar på fattigdom och själslöshet, det värsta är dom jävla familjer som uppmanar och t.o.m. skickar sina 16 åringar in i detta träsk!

Man undrar vart mänskligheten är på väg!

På väg?

I många muslimska länder gifter man bort sina döttrar från 10 års ålder. En sedvänja som pågått i något 1000 tals år. Den onämnbara profeten gifte sig ju med en tioåring. Läste nyligen att Iran funderar på att sänka giftasåldern från 10 till 9, nåt med att följa sharialagen.

I och för sig behöver dessa 10åringar bara tillfredställa en man, men å andra sidan är de inlåsta med samme man och övriga fruar för resten av livet.

Har lite svårt att se det stora i problemet att Noy i baren kan vara 16 eller 18. Olika världar, olika sedvänjor, typ ...

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

På väg?

I många muslimska länder gifter man bort sina döttrar från 10 års ålder. En sedvänja som pågått i något 1000 tals år. Den onämnbara profeten gifte sig ju med en tioåring. Läste nyligen att Iran funderar på att sänka giftasåldern från 10 till 9, nåt med att följa sharialagen.

I och för sig behöver dessa 10åringar bara tillfredställa en man, men å andra sidan är de inlåsta med samme man och övriga fruar för resten av livet.

Har lite svårt att se det stora i problemet att Noy i baren kan vara 16 eller 18. Olika världar, olika sedvänjor, typ ...

/Siamkap

Har svårt att förstå hur ett fel kan ursäkta ett annat. Det kanske är ok att gasa ihjäl 2 miljoner norrmän, Hitler dödade ju ännu flera judar, olika sedvänjor, typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, För alla gör ju detta utav tvång, Ni tror inte att en del ser detta som en genväg till framgång? Har ni inte sett alla tjejer som sitter med helt nya iphones och nya kläder, OJ vad mkt pengar dom skickar hem till sin familj. :ironi:

Jämför att jobba 12 timmar på fabrik varje dag och få 5000 baht i månaden och jobba 12 timmar och kröka med falanger och ta emot lite k*k då och då och istället ha en månadslön på 30-40.000 baht.

Sure, Tvingade, Jätte tvingade.

Säger inte att alla gör detta av fri vilja men snälla var inte så jäkla naiva!!

Nu sitter du och försvarar något du inte vet ett skit om. Hur kan du veta hur mycket av pengarna tjejerna i lägenheten får behålla?

De kan lika gärna vara inlåsta i lägenheten och jobba under slavlika förhållanden. Många av tjejerna inom den där branchen har inte bra förhållanden att jobba under. Flertalet av dom som jobbar en längre tid stöter på många svin som ska utnyttja dom, därför är det många som går på droger för att orka med.

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg?

I många muslimska länder gifter man bort sina döttrar från 10 års ålder. En sedvänja som pågått i något 1000 tals år. Den onämnbara profeten gifte sig ju med en tioåring. Läste nyligen att Iran funderar på att sänka giftasåldern från 10 till 9, nåt med att följa sharialagen.

I och för sig behöver dessa 10åringar bara tillfredställa en man, men å andra sidan är de inlåsta med samme man och övriga fruar för resten av livet.

Har lite svårt att se det stora i problemet att Noy i baren kan vara 16 eller 18. Olika världar, olika sedvänjor, typ ...

/Siamkap

Skärp dig för fan!

Har du ingen som helst skam i kroppen.

Nej, det är samma värld, bara du som resonerar som ett UFO.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter du och försvarar något du inte vet ett skit om. Hur kan du veta hur mycket av pengarna tjejerna i lägenheten får behålla?

De kan lika gärna vara inlåsta i lägenheten och jobba under slavlika förhållanden. Många av tjejerna inom den där branchen har inte bra förhållanden att jobba under. Flertalet av dom som jobbar en längre tid stöter på många svin som ska utnyttja dom, därför är det många som går på droger för att orka med.

Inte vet ett skit om?

Jag har varit bar-ägare sedan 2006.

I mina barer har jag enbart tagit pengar från lady-drinks och bar-fee. hundring ifall dem använder våra rum.

Känner en hel del damer som är i denna branch.

Slavlika förhållanden skulle jag inte vilja påstå att 70% av barerna har.

Hade dem haft slavlika förhållanden så hade flertalet valt annat yrke eller velat sova över hos kunder.

Visst många stöter på riktiga jävla svin det håller jag med om, Och får man veta något om dessa svin så blir dom portade från mina barer och alla andra jag känner oxå.

I mina barer har vi en "blacklist" med signalament på folk och även kameror.

Vi brukar ha "barmöten" 1 gång i veckan i mina områden.

Många tar droger för att orka med vardagen, Det håller jag med om.

Mycket Jaba.

Jag ser till att dem som är anställda hos mig mår så bra som möjligt, Har darför även många som vill ha jobb hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Hur fria valen egentligen är för bartjejerna kan man ju diskutera, och visst finns det vuxna, medvetna tjejer som söker sig dit även om dom har andra alternativ, men dom är nog väldigt få enligt min uppfattning.

Dom flesta saknar nog egentligigen vettiga alternativ och känner att dom måste hjälpa familjen med försörjningen, jag har ju nu haft möjlighet att följa många av släktens, grannarnas och övriga bybors barn under uppväxten ifrån 2-5 års åldern tills nu när dom är 14-19 år, och det vimlar inte av möjligheter precis, och det gäller både tjejer och killar.

Saknar man utbildning, pengar, kontakter och kommer ifrån samhällets underklass så är det inte så lätt, jag ser precis nu hur det går för de ungdomar som jag har följt och lider med dom, det inträffar för tidiga äktenskap och graviditeter, förekommer drogproblem, kriminalitet och några fall gränsar helt klart till prostitutuion, kunde jag skulle jag vilja hjälpa allihop men det är naturligtvis omöjligt.

Vissa klarar sig bra trots den fattiga uppväxten och deras föräldrar försakar sig själva för att hjälpa sina barn, vissa har tur och får chansen att tappa gummi eller något liknande och klarar av det tuffa jobbet, men för många är det tufft nu i brytningsperioden mellan att vara ett barn och bli vuxen, föräldrarna kan ju inte ha dom hemma hur länge som helst och dom känner säkert pressen.

Min bild av den lyckliga "horan" har faktiskt ändrats en del med åren, visst skrattar och ler dom åt sina gäster (kunder) men vad dom egentligen tycker, tänker, varför dom är där och vad dom vill innerst inne vet vi på andra sidan bardisken absolut inte.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vet ett skit om?

Jag har varit bar-ägare sedan 2006.

I mina barer har jag enbart tagit pengar från lady-drinks och bar-fee. hundring ifall dem använder våra rum.

Känner en hel del damer som är i denna branch.

Slavlika förhållanden skulle jag inte vilja påstå att 70% av barerna har.

Hade dem haft slavlika förhållanden så hade flertalet valt annat yrke eller velat sova över hos kunder.

Visst många stöter på riktiga jävla svin det håller jag med om, Och får man veta något om dessa svin så blir dom portade från mina barer och alla andra jag känner oxå.

I mina barer har vi en "blacklist" med signalament på folk och även kameror.

Vi brukar ha "barmöten" 1 gång i veckan i mina områden.

Många tar droger för att orka med vardagen, Det håller jag med om.

Mycket Jaba.

Jag ser till att dem som är anställda hos mig mår så bra som möjligt, Har darför även många som vill ha jobb hos mig.

Det blir bara värre och värre :47:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vet ett skit om?

Jag har varit bar-ägare sedan 2006.

I mina barer har jag enbart tagit pengar från lady-drinks och bar-fee. hundring ifall dem använder våra rum.

Känner en hel del damer som är i denna branch.

Slavlika förhållanden skulle jag inte vilja påstå att 70% av barerna har.

Hade dem haft slavlika förhållanden så hade flertalet valt annat yrke eller velat sova över hos kunder.

Visst många stöter på riktiga jävla svin det håller jag med om, Och får man veta något om dessa svin så blir dom portade från mina barer och alla andra jag känner oxå.

I mina barer har vi en "blacklist" med signalament på folk och även kameror.

Vi brukar ha "barmöten" 1 gång i veckan i mina områden.

Många tar droger för att orka med vardagen, Det håller jag med om.

Mycket Jaba.

Jag ser till att dem som är anställda hos mig mår så bra som möjligt, Har darför även många som vill ha jobb hos mig.

Då vet du alltså vem det var som hade tjejerna i lägenheten och hur de blivit behandlade och hur mycket de tjänar. Annars kan du inte uttala dig om deras förhållanden. Vi snackar inte om din bar nu utan om artikeln. Jag vet också att det finns barägare som vill att tjejerna ska ha det bra, men det finns också många som bara intresserar sig för hur mycket pengar som kommer in.

Eftersom du nämner en summa av 70% som inte har slavlika förhållanden, så har du ju själv medgivit att allt inte är ok.

Även sista meningen där du ser till att dina anställda har det så bra som möjligt indikerar att allt inte är bra.

Bra att du gör så gott du kan, och bryr dig om dina anställda. Det ska du ha en eloge för, men att påstå att prostitution är bra för tjejerna som håller på med det håller jag inte med. Att en del kan ha tur och komma ifrån innan det blir för sent är tur.

Tittar man ut lite mera och ser hur det ser ut utanför falangbarerna ja då är det inte alls uppmuntrande. Hur är det t.ex. med Usbek-tjejerna och de thailändska ställena?

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg?

I många muslimska länder gifter man bort sina döttrar från 10 års ålder. En sedvänja som pågått i något 1000 tals år. Den onämnbara profeten gifte sig ju med en tioåring. Läste nyligen att Iran funderar på att sänka giftasåldern från 10 till 9, nåt med att följa sharialagen.

I och för sig behöver dessa 10åringar bara tillfredställa en man, men å andra sidan är de inlåsta med samme man och övriga fruar för resten av livet.

Har lite svårt att se det stora i problemet att Noy i baren kan vara 16 eller 18. Olika världar, olika sedvänjor, typ ...

/Siamkap

Sa Du menar att ett bedrovligt beteende ursaktar ett annat, om du har svart att se nagot problem med en 16 aring i en bar som saljer sex, da undrar jag om det inte fattas nagot!

Manniskorespekt tillexempel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg?

I många muslimska länder gifter man bort sina döttrar från 10 års ålder. En sedvänja som pågått i något 1000 tals år. Den onämnbara profeten gifte sig ju med en tioåring. Läste nyligen att Iran funderar på att sänka giftasåldern från 10 till 9, nåt med att följa sharialagen.

I och för sig behöver dessa 10åringar bara tillfredställa en man, men å andra sidan är de inlåsta med samme man och övriga fruar för resten av livet.

Har lite svårt att se det stora i problemet att Noy i baren kan vara 16 eller 18. Olika världar, olika sedvänjor, typ ...

/Siamkap

Sa Du menar att ett bedrovligt beteende ursaktar ett annat, om du har svart att se nagot problem med en 16 aring i en bar som saljer sex, da undrar jag om det inte fattas nagot!

Manniskorespekt tillexempel!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att förstå hur ett fel kan ursäkta ett annat. Det kanske är ok att gasa ihjäl 2 miljoner norrmän, Hitler dödade ju ännu flera judar, olika sedvänjor, typ...

Sa Du menar att ett bedrovligt beteende ursaktar ett annat, om du har svart att se nagot problem med en 16 aring i en bar som saljer sex, da undrar jag om det inte fattas nagot!

Manniskorespekt tillexempel!

Jag förvånas över att så många, inte bara på detta forum utan i västerlandet i allmänhet, ondgör sig över Thailändska baren i största allmänhet och åldersgränsen 18 i synnerhet. Så snart som en eller tre flickor under 18 avslöjas med barjobb blir det en massa aktivitet i media och även på detta forum.

Samtidigt, som några hundra miljoner religösa pedofiler helt undgår kritik. En något besynnerlig dubbelmoral, enligt min mening.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förvånas över att så många, inte bara på detta forum utan i västerlandet i allmänhet, ondgör sig över Thailändska baren i största allmänhet och åldersgränsen 18 i synnerhet. Så snart som en eller tre flickor under 18 avslöjas med barjobb blir det en massa aktivitet i media och även på detta forum.

Samtidigt, som några hundra miljoner religösa pedofiler helt undgår kritik. En något besynnerlig dubbelmoral, enligt min mening.

/Siamkap

Sa du mnar pa fullt allvar att vi som tycker det ar fel har fel bara for att andra gor mer fel.VAKNA

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...