Jump to content
IGNORERAD

Regeringen satsar vidare i Isaan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Jag tror att det finns två olika anledningar till att bilda röda byar, och i norr och nordost är det nog främst som en motvikt mot PAD och militären för att utgöra en en enad kraft mot nya kupper för att dom tror sig bli starkare tillsammmans än var för sig, och att chansen att påverka sin situation ökar.

Men i söder ser jag det initialt mer som ett sätt att försöka bryta den politiska isolationen där nere och konkret kunna visa befolkningen där nere vad det är röda politiker vill göra och vad deras politik har att erbjuda människorna där nere, och i grunden borde det vara positivt för demokratin om denna isolation bryts åtminstone på några platser.

Men dom lokala politikerna ser ju naturligtvis detta som ett hot och därför sätter man eld på byggnader i röda byar i södra Thailand, dom utgör nog ett hot mot områdets politiker som inte vill ha några politiska alternativ i sin del av landet, se nedan.

Mvh Isan Lover

Så röda byar i norr, vad fyller de för demokratisk funktion vad gäller andra partier än rödas möjlighet att visa vad dom vill och vad deras politik har att erbjuda människorna där uppe ?

Vore det inte positivt om denna "politiska isolation" bryts och man istället öppnar upp för en öppen debatt som är grunden för demokrati ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    13

  • Baa

    8

  • carpenter

    6

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Så röda byar i norr, vad fyller de för demokratisk funktion vad gäller andra partier än rödas möjlighet att visa vad dom vill och vad deras politik har att erbjuda människorna där uppe ?

Vore det inte positivt om denna "politiska isolation" bryts och man istället öppnar upp för en öppen debatt som är grunden för demokrati ?

Hej

Det vore verkligen positivt om den politiska isolationen bröts, och att röda byar tillåts av dom Demokratiska politikerna i södra Thailand kan nog vara ett steg på vägen, liksom att det nu finns några små gula områden i det för övrigt helröda norra och nordöstra Thailand.

Men viljan till att acceptera lokal politisk konkurens verkar vara liten i både röda och gula områden, men förhoppningsvis blir det bättre med tiden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Men förstår nu bättre med vad som hänt hemma i politiken. Nä skolnig i hur politik, för att rösta är ju behövligt det har ju många här bevisat. Skribenten o krökarn kan ju börja

Du förnekar dig inte :rotfl: Indoktrinering is da shit :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det vore verkligen positivt om den politiska isolationen bröts, och att röda byar tillåts av dom Demokratiska politikerna i södra Thailand kan nog vara ett steg på vägen, liksom att det nu finns några små gula områden i det för övrigt helröda norra och nordöstra Thailand.

Men viljan till att acceptera lokal politisk konkurens verkar vara liten i både röda och gula områden, men förhoppningsvis blir det bättre med tiden.

Mvh Isan Lover

Tror du etableringen av röda byar i norra Thailand "gör det bättre med tiden" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du förnekar dig inte :rotfl: Indoktrinering is da shit :crazy:

Hajar nu nada men det var väl de jag menade, så sätt dig på skolbänken med de andra.

Alltid kan någon sjuk bli hjälpt till sin försörjning.

Som du ställt till dig, när du röstade hoppas du inte blivet drabbad eller blir.

Men nu är ju det så att thai har bättre kunskaper en du ang Thailand.

Så vad har man här att göra om man inte gillar det politiska läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hajar nu nada men det var väl de jag menade, så sätt dig på skolbänken med de andra.

Ska jag sätta mig i skolbänken för att du inte förstår ??? Har du besök nu igen? :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jag sätta mig i skolbänken för att du inte förstår ??? Har du besök nu igen? :giggle:

Du vet ju inget kan inget, din enda tröst är ju du är inte ensam.
Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet ju inget kan inget, din enda tröst är ju du är inte ensam.

Är det en tröst för dig att du är ensam då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du vet ju inget kan inget, din enda tröst är ju du är inte ensam.

:rotfl: Nä jag vet ju inget, kan inget.. Men jag skulle vara tacksam om du med hjälp av dina elefantbesökare kunde upplysa mig om vad det är jag inget vet och kan så att jag kan googla på skiten :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...