Jump to content
IGNORERAD

Regeringen satsar vidare i Isaan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Enligt uppgifter i Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/news/politics/304926/northeast-to-get-fiscal-boost satsar regeringen på fyra stora projekt i Isaan, man vill göra Korat till ett ekonomiskt nav i regionen, Surins Kap Choeng distrikt till en speciell ekonomisk och industriell zoon för process av jordbruksprodukter nära gränsen.

Man vill också bygga en nya motorvägar och dubbelspårig järnväg mellan Korat och Ubon Ratchathani för 18 miljarder baht som ska vara klara 2019, dessutom vill man göra flygplatsen i Ubon till ett Indokina nav, man planerar också två vattenreservoarer i Chaiyaphum, turistsatsningar ingår också i planen.

Detta låter väldigt bra och det kommer säkert att välkomnas i Isaan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    13

  • Baa

    8

  • carpenter

    6

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Vad gör dom för satsningar i de delar av landet där deras röstare inte är så många i då...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör dom för satsningar i de delar av landet där deras röstare inte är så många i då...

Dom jobbar på att förbättra vattentillgången.

Vatten som avleds för att Bangkok inte ska översvämmas ska på något sätt överföras eller få stanna kvar i dessa delar av landet. Vetenskapsministern har funderingar på en lösning där ev. livbåtar/eller flytvästar kan ingå. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör dom för satsningar i de delar av landet där deras röstare inte är så många i då...

Fråga regeringen, dom är väl de enda som kan svara utan spekulationer!

Gissar att det inte spelar nån roll vilket svaret blir eftersom det var en viss herre som publicerade nyheten, vad hade du skrivit om MaiChai postat notisen? Applåderat?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga regeringen, dom är väl de enda som kan svara utan spekulationer!

Gissar att det inte spelar nån roll vilket svaret blir eftersom det var en viss herre som publicerade nyheten, vad hade du skrivit om MaiChai postat notisen? Applåderat?

Kunde nog varit vilken demokratiskt medveten person som helst som svarat på det sättet Tallviking gjorde, är väl uppenbart att det är fel att bara satsa pengar på de som "röstat rätt". Dessutom undrar jag om det inte varit IL som startat denna tråd, hade du då reagerat på svaren som kom, nä tror inte det.

Regeringen med familjen Thaksin är dock inte dumma, de vet hur man kan köpa sig framtida inkomster.

De inser att drygt 30 miljoner fattiga risbönder som har låg omvärldskunskap och i praktiken bryr sig bara om de närmaste eller max sin by, att dessa är lätta att köpa och dupera.

Lägg lite stålar på denna del av landet och man är garanterad valvinster, i alla fall så länge man inte ser till att de inte får utbildning så de fattar vad riktig demokrati är.

Att det sedan finns en och annan välutbildad och halvt förmögen farang likt TS som går på denna regerings spel, ja det är det jädrans svårt att förstå.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten detalj bara. Detta var inte frågan om några beslut om att något skulle göras, utan bara lite framtidsplaner. Typ vallöften trots att det inte är val.

Liknande "löften" har regeringen även gett till södra Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu skulle lägga dessa satsningar i Söder var skulle de då ligga. Finns det tillräckligt med utbildad arbetskraft, infrastruktur med mera.

Ja jag vet inte, någon kanske vet, förutan Tallviking då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl mer eller mindre likadant i alla länder.

Det är väl så här alla fiskar röste...

Förstår inte att detta inte kan vara positivt.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu skulle lägga dessa satsningar i Söder var skulle de då ligga. Finns det tillräckligt med utbildad arbetskraft, infrastruktur med mera.

Ja jag vet inte, någon kanske vet, förutan Tallviking då.

Nä infrastrukturen är betydligt sämre västra, mellersta och södra Thailand än i Isaan, så här vore ju en satsning på dessa område befogad

Men det vinner inte familjen Thaksin några val på, så därför är det nordöstra delen av landet som gäller, löften får alla, men pengarna går till de som "röstar rätt".

Det är väl mer eller mindre likadant i alla länder.

Det är väl så här alla fiskar röste...

Förstår inte att detta inte kan vara positivt.

Rock on!

Antar att du skrev en ironi.

Men om inte så nej, det är inte vanligt att ett lands regering bara gör ekonomiska satsningar på de byar, de områden och platser där de fått många röster, samt skiter i övriga delar av landet.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu satsar på södern, så borde man ju vinna röster även där. Eller förlorar de röster, om man även satsar på södern.

Så jag kan ju tänka mig att det även kommer satsningar på södern.

Vänta och se behöver ju inte arkebusera IL för att han kommer med positiva nyheter.

Men ni kanske kör på den kända slogan Alt genast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu satsar på södern, så borde man ju vinna röster även där. Eller förlorar de röster, om man även satsar på södern.

Så jag kan ju tänka mig att det även kommer satsningar på södern.

Vänta och se behöver ju inte arkebusera IL för att han kommer med positiva nyheter.

Men ni kanske kör på den kända slogan Alt genast.

Ingen har arkebuserat IL, och positiva nyheter är det ju för Isaan, inte för övriga landet dock, de som inte får något.

Men nåväl, detta är ju bara löften, och är det något Thaksins är duktig på så är det att lova, men att hålla löften har det ju varit dåligt med.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är jättebra att de fortsätter bygga på väg 24, som jag har för mig att det började satsas på under juntans tid.

Kommunikationerna mellan Ubon och Korat är eftersatta med tanke på all trafik.

PT verkar ju satsat enorma marknadsföringspengar på att säkra sig röster i gamla BJTs trakter så det är naturligt att man nu kommer med intentioner som dessa.

Men vi får väl se vad resultatet verkligen blir. Ni minns väl tåglinjen man skulle bygga mellan Udon och BKK? Den ska visst gå mellan Chiang Mai och BKK istället. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu satsar någon ting var det nu än må vara kommer det väl HELA Thailand TILL GODO.

Men no buss kan väl googla för att se vad det kan generera nation al ekonomiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu satsar någon ting var det nu än må vara kommer det väl HELA Thailand TILL GODO.

Hur tänkte du nu?

eehhh..typ att om regeringen bara bygger nya vägar i de delar av landet som röstat på dem så kan ju alla andra ta sig dit och köra på dessa vägar också.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga regeringen, dom är väl de enda som kan svara utan spekulationer!

Gissar att det inte spelar nån roll vilket svaret blir eftersom det var en viss herre som publicerade nyheten, vad hade du skrivit om MaiChai postat notisen? Applåderat?

Nej. Jag svarade så för att lägga ut en fälla till främst dig som du tacksamt hoppade jämfota in i som vanligt

Många går stenhårt åt IL i andra trådar där jag avsiktligt låter bli att kommentera.

Men allt som oftast när jag gör sådana här testskott går du till personangrepp på mig, omedelbart, som svar medan du aldrig gör det mot alla de andra som går mycket hårt åt IL och kallar honom än det ena och än det andra.

Vad är det som gör att du just hackar på mig och inte andra om det upplevda beteende (som många använder betydligt hårdare än mig) mot IL på detta forumet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Jag svarade så för att lägga ut en fälla till främst dig som du tacksamt hoppade jämfota in i som vanligt

Många går stenhårt åt IL i andra trådar där jag avsiktligt låter bli att kommentera.

Men allt som oftast när jag gör sådana här testskott går du till personangrepp på mig, omedelbart, som svar medan du aldrig gör det mot alla de andra som går mycket hårt åt IL och kallar honom än det ena och än det andra.

Vad är det som gör att du just hackar på mig och inte andra om det upplevda beteende (som många använder betydligt hårdare än mig) mot IL på detta forumet ?

Just därför att jag tycker det är lite kul med dina ivriga påpuckligar som inte biter ett skvatt på honom och att du tar åt dig istället för att negligera!

Jag är ingen röd Thaksinlover, jag tycker lika illa om korruption som du, jag tycker lika lite om maktmissbruk som du, men jag ger en eloge till de som kommer med en nyhet och inte varje gång någon man/Du inte gillar gör det kommer med påhopp, jag bryr mig inte om vad du skriver i era politiska debatter, men jag tycker det är beklagligt att inte tycks kunna skilja på nyheter och personen bakom den!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Just därför att jag tycker det är lite kul med dina ivriga påpuckligar som inte biter ett skvatt på honom och att du tar åt dig istället för att negligera!

Jag är ingen röd Thaksinlover, jag tycker lika illa om korruption som du, jag tycker lika lite om maktmissbruk som du, men jag ger en eloge till de som kommer med en nyhet och inte varje gång någon man/Du inte gillar gör det kommer med påhopp, jag bryr mig inte om vad du skriver i era politiska debatter, men jag tycker det är beklagligt att inte tycks kunna skilja på nyheter och personen bakom den!

Frågan var varför du behandlar mig på detta sätt när andra gör precis likadant och du då INTE behandlar dessa på samma sätt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan var varför du behandlar mig på detta sätt när andra gör precis likadant och du då INTE behandlar dessa på samma sätt.

Därför att jag inte vet vad andra skriver eftersom jag av principiella skäl negligerar politiktrådarna!

Och därför att jag är en jäkla retsticka vilket jag skall försöka lägga av med,

Jag uppskattar mycket av det du delger oss i forumet, men just detta med att urskiljningslöst kasta sig över en som bibringar oss en nyhet bara för att ni inte talar samma språk..Tja, du vet nog vad jag tycker!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att jag inte vet vad andra skriver eftersom jag av principiella skäl negligerar politiktrådarna!

Och därför att jag är en jäkla retsticka vilket jag skall försöka lägga av med,

Jag uppskattar mycket av det du delger oss i forumet, men just detta med att urskiljningslöst kasta sig över en som bibringar oss en nyhet bara för att ni inte talar samma språk..Tja, du vet nog vad jag tycker!

Du missade tydligen att jag ibland gör så mot IL rent planerat och ofta ,planerat, håller mig ifrån att göra det. Och att detta beror på ditt systematiska beteende mot mig som du inte gör mot andra som beter sig på samma sätt..

Så det är alltså allt annat än "urskiljningslöst" utan ett planerat test av dig för att se om du är på något sätt hatisk mot just mig som person eller inte. Och ditt beteende talar sitt tydliga språk...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du missade tydligen att jag ibland gör så mot IL rent planerat och ofta ,planerat, håller mig ifrån att göra det. Och att detta beror på ditt systematiska beteende mot mig som du inte gör mot andra som beter sig på samma sätt..

Så det är alltså allt annat än "urskiljningslöst" utan ett planerat test av dig för att se om du är på något sätt hatisk mot just mig som person eller inte. Och ditt beteende talar sitt tydliga språk...

HaHa, Hur du tolkar mina inlägg får du stå för, hatisk är ett starkt ord så det kan du stryka och att du testar mig? man får tacka för uppmärksamheten men det känns väldigt likt en efterkonstruktion, och att du ibland inte gör på ett visst sätt kan jag ju inte kommentera eftersom det då inte finns något att kommentera, eller hur!

Nä, släpp lite på prestigen och inse att du lirar i samma division, du hackar omotiverat på IL och jag på dig (fast jag tycker mina hackningar är motiverade).

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag bryr mig inte om vad du skriver i era politiska debatter, men jag tycker det är beklagligt att inte tycks kunna skilja på nyheter och personen bakom den!

Nu är du väl ändå ute på lite djupt vatten? :)

TV svarade på innehållet i nyheten och skrev inte ett ord om personen bakom.

Vad gör dom för satsningar i de delar av landet där deras röstare inte är så många i då...

Du däremot var ju rätt snabb i att dra personliga växlar på TVs fundering. :rolleyes:

Fråga regeringen, dom är väl de enda som kan svara utan spekulationer!

Gissar att det inte spelar nån roll vilket svaret blir eftersom det var en viss herre som publicerade nyheten, vad hade du skrivit om MaiChai postat notisen? Applåderat?

Link to comment
Dela på andra sajter

HaHa, Hur du tolkar mina inlägg får du stå för, hatisk är ett starkt ord så det kan du stryka och att du testar mig? man får tacka för uppmärksamheten men det känns väldigt likt en efterkonstruktion, och att du ibland inte gör på ett visst sätt kan jag ju inte kommentera eftersom det då inte finns något att kommentera, eller hur!

Nä, släpp lite på prestigen och inse att du lirar i samma division, du hackar omotiverat på IL och jag på dig (fast jag tycker mina hackningar är motiverade).

Frågan återstår fortfarande varför du gör på ett sätt mot mig och inte på samma sätt mot andra när de beter sig på samma sätt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du väl ändå ute på lite djupt vatten? :)

TV svarade på innehållet i nyheten och skrev inte ett ord om personen bakom.

Du däremot var ju rätt snabb i att dra personliga växlar på TVs fundering. :rolleyes:

Vilken tur att jag är simkunnig då! :nyam:

Visst var jag snabb, och det var också avsikten att visa på mina icke hemliga förväntningar på vad som avsågs med TV:s svar.

Men jag är väldigt ledsen om det stör dig att det finns andra uppfattningar om TS än de rent politiska, jag tycker alla skall ha kredit som orkar och har viljan att bibringa oss icke googlemänniskor det som sker i Thailand eftersom som det förvisso är ett Thailandsforum!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan återstår fortfarande varför du gör på ett sätt mot mig och inte på samma sätt mot andra när de beter sig på samma sätt ?

Vilka andra?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka andra?

Om du ens behöver veta det är det värre än jag trodde.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...