Jump to content
IGNORERAD

Köpa Schäfervalpar. Finns Till Salu!


Nypan

Recommended Posts

Guest Forden34

Det var väl i Thailand det var fråga om att köpa hund?? Var det inte det??

Å inte i sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    20

  • jan53

    6

  • acdc

    5

  • Nypan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var väl i Thailand det var fråga om att köpa hund?? Var det inte det??

Å inte i sverige

Ja i allafall jag har pratat uteslutande om schäfer i Thailand!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ja i allafall jag har pratat uteslutande om schäfer i Thailand!

Det vet jag att du gjort

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi en bild på Viper en vecka innan vi hämtade honom hos uppfödaren.

1171585.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Dom lite sämre hundarna i kullen ska väl också kunna få ett bra liv, eller tänker ni bara på er själva

och att ni kan tjäna mera pengar vid vidareförsäljning av avkomma.

Sorry, hela livet har jag hållit med de svagaste.

Du ar fullstandigt fel pa det,ex. i var senaste kull fick vi en han valp som inte var 100 OK,vi saljer inte sekunda hundar,vi haller inte han hundar av praktiska sjal men i detta fallet har vi behallt Beckham for han ska fa ett tryggt och bra liv,han ar en underbar och trevlig hund till stor gladje for oss.

Vad det galler ekonomi tycks du inte veta mycket om serios hunduppfodning,kan bara tala for den rasen vi haller pa med och det ar stora kostnader ex. parning,all bilkorning,veterinar besok,kejsarsnitt,registrering av valpar,veterinar besikting osv. raknar man sedan in arbetet blir det inte manga bath over,det ar ett 24 tim arbete att ta fram en valpkull Engelsk Bulldog..men det ar sann gladje!

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Det ligger faktiskt en del i det som nypan skriver.

I Thailand förekommer det att dom skickar med falska papper.

Och får man en Stamtavla utskriven samtidigt som man hämtar hunden så kan man vara säker på att den är falsk.

Den skickas efter ett par veckor från schäferhundsklubben. Detta för att den sk verifireas mot andra tidigare inskickade papper i stamträdet samt registreras.

Mvh janne

Janne,

Vad det galler rasklubbarna vet jag ej men dom ar val underordnade KCT?,gar alldeles utmarkt att leverera stamtavla i samband med valp leverans om man orkar ta sig igenom KCTs byrakrati och kostnader.

Vi levererar vara valpar registrerade i KCT med riktiga stamtavlor.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du ar fullstandigt fel pa det,ex. i var senaste kull fick vi en han valp som inte var 100 OK,vi saljer inte sekunda hundar,vi haller inte han hundar av praktiska sjal men i detta fallet har vi behallt Beckham for han ska fa ett tryggt och bra liv,han ar en underbar och trevlig hund till stor gladje for oss.

Vad det galler ekonomi tycks du inte veta mycket om serios hunduppfodning,kan bara tala for den rasen vi haller pa med och det ar stora kostnader ex. parning,all bilkorning,veterinar besok,kejsarsnitt,registrering av valpar,veterinar besikting osv. raknar man sedan in arbetet blir det inte manga bath over,det ar ett 24 tim arbete att ta fram en valpkull Engelsk Bulldog..men det ar sann gladje!

Halsningar

Chan2011

Jag tvivlar inte en sekund på att det är stora kostnader och att det "inte blir många baht över"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne,

Vad det galler rasklubbarna vet jag ej men dom ar val underordnade KCT?,gar alldeles utmarkt att leverera stamtavla i samband med valp leverans om man orkar ta sig igenom KCTs byrakrati och kostnader.

Vi levererar vara valpar registrerade i KCT med riktiga stamtavlor.

Halsningar

Chan2011

Vad jag menar är att i Thailand finns det uppfödare som fuskar med detta.

Även om inte ni gör så.

Och kommer den tillsänt sig från rasklubben så är detta ett kvalitetsbevis som är svårt att uppnå från dom som fuskar.

Samt att man vet att det finns registrerat på rasklubben.

I annat fall kan en oseriös uppfödare skriva i princip vad som helst. Och stamtavlan är lika värdefull som toalettpapper

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ar fullstandigt fel pa det,ex. i var senaste kull fick vi en han valp som inte var 100 OK,vi saljer inte sekunda hundar,vi haller inte han hundar av praktiska sjal men i detta fallet har vi behallt Beckham for han ska fa ett tryggt och bra liv,han ar en underbar och trevlig hund till stor gladje for oss.

Vad det galler ekonomi tycks du inte veta mycket om serios hunduppfodning,kan bara tala for den rasen vi haller pa med och det ar stora kostnader ex. parning,all bilkorning,veterinar besok,kejsarsnitt,registrering av valpar,veterinar besikting osv. raknar man sedan in arbetet blir det inte manga bath over,det ar ett 24 tim arbete att ta fram en valpkull Engelsk Bulldog..men det ar sann gladje!

Halsningar

Chan2011

Är inte vissa bulldogg raser sönderavlade dom kan ju nätt och jämt andas är det normalt för den rasen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ar fullstandigt fel pa det,ex. i var senaste kull fick vi en han valp som inte var 100 OK,vi saljer inte sekunda hundar,vi haller inte han hundar av praktiska sjal men i detta fallet har vi behallt Beckham for han ska fa ett tryggt och bra liv,han ar en underbar och trevlig hund till stor gladje for oss.

Vad det galler ekonomi tycks du inte veta mycket om serios hunduppfodning,kan bara tala for den rasen vi haller pa med och det ar stora kostnader ex. parning,all bilkorning,veterinar besok,kejsarsnitt,registrering av valpar,veterinar besikting osv. raknar man sedan in arbetet blir det inte manga bath over,det ar ett 24 tim arbete att ta fram en valpkull Engelsk Bulldog..men det ar sann gladje!

Halsningar

Chan2011

Jag har träfat Beckham (Husse o matte med för den delen) och kan intyga att det är enn härlig karaktär på den jycken trots att "alla hästar inte är i rätt spilta", skulle jag vilja ha en kul kompis skulle jag inte tveka en sekund, men nu har jag fått nog av att ha hund i Thailand! (i varje fall för tillfället)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Det man är ute efter innan köp är ju att eliminera så många presumtiva risker och problem som möjligt , garatier finns det inga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det man är ute efter innan köp är ju att eliminera så många presumtiva risker och problem som möjligt , garatier finns det inga!

Precis! Det finns ju uppfödare som utfäster garantier genom ny hund.

Men det är ju klen tröst om man måsta ta bort sin vän på grund av höftdisplansi t.ex. Och då bryr man sig ju inte om kostnaden för inköp av en ny hund.

Då det är levande varelser vi pratar om och inte en defekt produkt.

Så garantier är inte värda så mycket i det skedet för mig i alla fall.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Är inte vissa bulldogg raser sönderavlade dom kan ju nätt och jämt andas är det normalt för den rasen.

Nja,forekommer,men modern avel ar man varse dom problemen som rasen kan ha samt ar det serios avel med premierade hundar bakom vill jag pasta att detta ar inget stort problem.

Charmigare och trevligare hundras far man leta efter.

Halsningar

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,forekommer,men modern avel ar man varse dom problemen som rasen kan ha samt ar det serios avel med premierade hundar bakom vill jag pasta att detta ar inget stort problem.

Charmigare och trevligare hundras far man leta efter.

Halsningar

Chan2011

Sonens hund dyr rackare med alla papper som han har köpt i Sverige har andnings uppehåll och somnar var som helst,

dom har svårt att syresätta blodet.

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Charmigare och trevligare hundras far man leta efter.

Halsningar

Chan2011

Ja verkligen sköna varelser de där :) Har ingen större erfarenhet av just den rasen, men dom liksom den franska bulldogen är ju svårt charmiga som sagt. Fulsöta så det räcker. Hur funkar engelsk bulldog och vatten? Enda gången jag sett en engelsk bulldog i vatten var när en bekants vovve trillade i från bryggan, sjönk som en sten och fick bärgas. Kanske inte så konstigt med den kroppen och de benen ;)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det uppfödare som säljer som i Sverige i Thailand.? Dvs ute i en hundgård...

Det jag har sett och nyttjat är vad jag kallar djurmarknad. Hunduppfödare , kattuppfödare m.m har sina butiker här i Chiang Mai nära flygplatsen.

Vi köpte våran lilla Pom där för 3 år sedan. Det var väl någorlunda stressfri miljö för djuren. Men inga papper på hunden. Betalade 15000 B

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det uppfödare som säljer som i Sverige i Thailand.? Dvs ute i en hundgård...

Det jag har sett och nyttjat är vad jag kallar djurmarknad. Hunduppfödare , kattuppfödare m.m har sina butiker här i Chiang Mai nära flygplatsen.

Vi köpte våran lilla Pom där för 3 år sedan. Det var väl någorlunda stressfri miljö för djuren. Men inga papper på hunden. Betalade 15000 B

Just den typen av uppfödare jag förespråkat är den typen du verkar fara efter?

Som t.ex Vipers uppfödare är en mjölkbonde som även har importerat Schäfrar från Tyskland som dom med framgång föder upp valpar.

Rätt häftigt med en Schäfer som fullkomligt älskar mjölk i.o.m att uppfödaren har det i överflöd och ger valparna.

Dock köper man hund på marknad så kan man nog rita kors i taket om hunden växt upp i en hemma miljö.

Dom som säljs på Chatuchak marknaden i Bangkok kommer nästan uteslutande från rena hundfabrikerna. Och blir om inte mentalt störda utsatta för baciller i den grad så att dom ofta dör av någon sjukdom.

Bara att sitta i en trång bur på en stekhet marknad kan ju ta knäcken på vilken hund som helst.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Just den typen av uppfödare jag förespråkat är den typen du verkar fara efter?

Som t.ex Vipers uppfödare är en mjölkbonde som även har importerat Schäfrar från Tyskland som dom med framgång föder upp valpar.

Rätt häftigt med en Schäfer som fullkomligt älskar mjölk i.o.m att uppfödaren har det i överflöd och ger valparna.

Dock köper man hund på marknad så kan man nog rita kors i taket om hunden växt upp i en hemma miljö.

Dom som säljs på Chatuchak marknaden i Bangkok kommer nästan uteslutande från rena hundfabrikerna. Och blir om inte mentalt störda utsatta för baciller i den grad så att dom ofta dör av någon sjukdom.

Bara att sitta i en trång bur på en stekhet marknad kan ju ta knäcken på vilken hund som helst.

Mvh Janne

Hej

Jag har hört att komjölk inte ska vara så bra till unghundar getmjölk ska vara bättre

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har hört att komjölk inte ska vara så bra till unghundar getmjölk ska vara bättre

Hälsningar

Inte vet jag? Men min hund mår som en prins när han dricker mjök.

Huruvida om det är ko eller getmjölk så gör den nog nytta då det är kalsium i mjölk som stärker benstommen.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vet jag? Men min hund mår som en prins när han dricker mjök.

Huruvida om det är ko eller getmjölk så gör den nog nytta då det är kalsium i mjölk som stärker benstommen.

Mvh Janne

Hej!

Hundar tål inte mjölk,magen klarar inte laktos,

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Hundar tål inte mjölk,magen klarar inte laktos,

MVH//Jocko

Jag googlade på det och det står att dom kan dricka mjölk men inte för mycket var gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Hundar tål inte mjölk,magen klarar inte laktos,

MVH//Jocko

Kan mycket väl vara så? Men min hund är uppväxt på mjölk hos uppfödaren och mår som sagt bra av detta.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan mycket väl vara så? Men min hund är uppväxt på mjölk hos uppfödaren och mår som sagt bra av detta.

Mvh Janne

Vill inte göra dig besviken eller ledsen, men sluta med mjölken snarast, du vet inte hur detta påverkar hunden senare i livet, du älskar din hund, det ser jag men ta väl hand om honom.

Köp och ge din hund hund foder för unghundar, och övergå till huvudfoder för vuxna efter 1,5 -2 år ålder.

Mata inte hunden med överblivna matrester, ge den endast detta foder, torrt eller utblandat i vatten en stund innan du ger honom. Du märker snart vilket han föredrar.

Det finns som du vet, riktigt hundfoder i specialbutiker och dom stora varuhusen

Nedan en länk till mer info om Schäfer. Dessutom ett mycket bra foder.

http://www.pedigreed...html?id=1826735

Dessutom en länk till min bortgångna sambos dotter och hennes mans kennel,

som dom driver sedan 15 år tillbaka

http://www.jangels.se/

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte göra dig besviken eller ledsen, men sluta med mjölken snarast, du vet inte hur detta påverkar hunden senare i livet, du älskar din hund, det ser jag men ta väl hand om honom.

Köp och ge din hund hund foder för unghundar, och övergå till huvudfoder för vuxna efter 1,5 -2 år ålder.

Mata inte hunden med överblivna matrester, ge den endast detta foder, torrt eller utblandat i vatten en stund innan du ger honom. Du märker snart vilket han föredrar.

Det finns som du vet, riktigt hundfoder i specialbutiker och dom stora varuhusen

Det är sant som du skriver Nypan men man kan ge lite mjölk helst getmjölk då och då, torrfoder är ett bra val att ge sin hund men man kan faktiskt variera kosten lite med rått kött ibland, ett saftigt köttben, någon gång en skål ris är inte fel, variera kosten ibland det mår han säkert bra av. mycket motion när han blir lite äldre. Så gör jag med mina hundar dom är hur friska som helst.

Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte göra dig besviken eller ledsen, men sluta med mjölken snarast, du vet inte hur detta påverkar hunden senare i livet, du älskar din hund, det ser jag men ta väl hand om honom.

Köp och ge din hund hund foder för unghundar, och övergå till huvudfoder för vuxna efter 1,5 -2 år ålder.

Mata inte hunden med överblivna matrester, ge den endast detta foder, torrt eller utblandat i vatten en stund innan du ger honom. Du märker snart vilket han föredrar.

Det finns som du vet, riktigt hundfoder i specialbutiker och dom stora varuhusen

Det äter han redan sen dag 1 med god aptit.

Mjölk är väl som aptitretare.

Skulle jag bara föda upp honom på mjölk skulle han nog tyna bort snabbt.

Flera gånger när man gett honom torrfoder så ratar han detta. Så blandar man i lite mjölk så äter han med god aptit.

Han får även kyklinglever som han älskar samt vissa matrester. Dock har jag strängeligen sagt till att man inte får ge fiskrester samt kyklingrester då benen kan vara förödande.

Men oftast är det mest ris det handlar om.

När vi tog hem honom så fick tanten för sig att vi skulle köpa något dyrt foder i Hundbutiken importerat från USA som innehåller allt en hund kan behöva. Säkert väldigt näringsrikt men dyrt och ingenting som föll Viper i smaken. Dock hällde man i mjölk så gick det lättare att få han att äta skiten. Sen en dag när vi var förbi Wardog i packchon/korat så stog det en skål framme med ett foder som han kastade sig över med god aptit. Så där vart det en säck av den.

Nu när jag är i Sverige. Så har dom tydligen bytt igen då fodret från packchong är svårt att hitta i Yasothon.

Men dom rapporter jag fått nu från tantens söner är att han i alla fall äter torrfoder med god aptit.

Dock efter som jag hållit på med Schäfer förut både hemma då jag haft Schäfer tidigare samt i flygvapnet. Så har jag ganska bra koll på vad man kan ge honom.

Och jag tror att så länge man kör torrfodret som bas så går det utmärkt att dryga ut det med vissa matrester + lite mjölk ibland som han gillar.

Och ja jag kastbyter inte foder utan drygar ut det ena mot det andra vid övergången.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...