Jump to content
IGNORERAD

Vad är det med Fiffladelfiaost ?


Keithan

Recommended Posts

Jag bor ju i en "stugby" utanför Hua Hin.

Skruttig Bild från Google.

post-5641-0-16260900-1343533532.png

Det är bara jag som bor här. Dom andra kommer ner 4 veckor per år. jul/nyår eller juli.

När dom åker hem tömmer dom kyl och frys och kommer hem till mig med.

Och ALLA, alla har en Fhiladelfhia-ost i påsen.

Vad är det som är så himla bra med Fhiladelfhiaost ???

Jag slänger den i soppåsen direkt. :wink:

post-5641-0-55487600-1343534096.jpg

post-5641-0-16260900-1343533532.png

post-5641-0-55487600-1343534096.jpg

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor ju i en "stugby" utanför Hua Hin.

Skruttig Bild från Google.

post-5641-0-16260900-1343533532.png

Det är bara jag som bor här. Dom andra kommer ner 4 veckor per år. jul/nyår eller juli.

När dom åker hem tömmer dom kyl och frys och kommer hem till mig med.

Och ALLA, alla har en Fhiladelfhia-ost i påsen.

Vad är det som är så himla bra med Fhiladelfhiaost ???

Jag slänger den i soppåsen direkt. :wink:

post-5641-0-55487600-1343534096.jpg

Har man inte den osten till matlagning

d

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte den osten till matlagning

d

Ingen aning, därför min fråga.

Jag har iaf aldrig skottat i nån fiffladelfiaost i käket !

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning, därför min fråga.

Jag har iaf aldrig skottat i nån fiffladelfiaost i käket !

Om man ska göra någon finare sås tror jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Och ALLA, alla har en Fhiladelfhia-ost i påsen.

Just för att de, liksom Du, tycker att den är värdelös så blir den över. Och hamnar i "ge bort påsen".

Varför den sen inköptes kan givetvis diskuteras. För inte kan det väl bero på att det pumpas Tv reklam var och varannan dag. Sånt är det väl ingen som låter sig påverkas av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Morotskaka skall ha ett täcke av Phialdelphia.. Man kan dessutom använda den i olika såser som smaksättare ( istället för cremfraise)

Pröva att göra en pastasås med Skinka, svamp, philadelphiaost, o lite mjölk det e gött.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Morotskaka skall ha ett täcke av Phialdelphia.. Man kan dessutom använda den i olika såser som smaksättare ( istället för cremfraise)

Pröva att göra en pastasås med Skinka, svamp, philadelphiaost, o lite mjölk det e gött.

C;D

Cheesecake är till största del av fifflan.

Fortsätt släng skiten! Ett påfund av de som inte begriper sig på riktiga mejeriprodukter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är gott på mackan och har det på lax ibland ,brer över ett lager på fisken innan ugnen. Fast jag brukar använda de smaksatta varianterna.

Men jag tycker "ren" philadelphiaost är gott med :nyam: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Har den till flera saker men mest till

Quesadillas som är dem bästa fotbollsmaten tillsammans med en kall. Ta 2 tortilla, bre den ena med färskosten strö över vad du önskar som tex strimlad skinka & chili. Lägg på riven ost och lägg på en tortilla till. Stek på båda sidor i en torr stekpanna, sliza upp den och njut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den till flera saker men mest till

Quesadillas som är dem bästa fotbollsmaten tillsammans med en kall. Ta 2 tortilla, bre den ena med färskosten strö över vad du önskar som tex strimlad skinka & chili. Lägg på riven ost och lägg på en tortilla till. Stek på båda sidor i en torr stekpanna, sliza upp den och njut.

Skall testas,älskar quesadillas men har aldrig gjort det själv/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den till flera saker men mest till

Quesadillas som är dem bästa fotbollsmaten tillsammans med en kall. Ta 2 tortilla, bre den ena med färskosten strö över vad du önskar som tex strimlad skinka & chili. Lägg på riven ost och lägg på en tortilla till. Stek på båda sidor i en torr stekpanna, sliza upp den och njut.

Verkar vara ett intressant tips. Ska prova och se om den faller på läppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ostkaka.

Smulad digestivekex på toppen.

Smakar lite som glass

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den till flera saker men mest till

Quesadillas som är dem bästa fotbollsmaten tillsammans med en kall. Ta 2 tortilla, bre den ena med färskosten strö över vad du önskar som tex strimlad skinka & chili. Lägg på riven ost och lägg på en tortilla till. Stek på båda sidor i en torr stekpanna, sliza upp den och njut.

Tack för tipset!

Nu är det testat. Riktigt gott var det. Kommer att bli fler gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...