Jump to content
IGNORERAD

Någon ska flytta till Thailand och frågar dig vilken provins eller landsdel är bra, vad skulle just du rekommendera.


acdc

Recommended Posts

Bangkok givetvis...

Man slipper horder av turister från Flen, Skövde och Glommersträsk som man stöter på i alla badorter samt att prisnivån i Bangkok är för hög för stenbordsexpertisen och ballongjägarna i Pattis.

I Bangkok kan man festa tills ögonen blöder utan att behöva ruinera sig, man kan ta taxi utan att känna sig rånad, man kan shoppa vad man vill, när man vill och boendet är klart prisvärt jämfört med turistorterna.

Och det är tur att världsmetropolen Glommersträsk slipper turister som anser sig ha sett Norrland bara genom att ha besökt Umeå ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    7

  • acdc

    7

  • Scandinaviancorner

    5

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Mr Ning Ning

OT.. Jag har betalat för en natt i "Kåta Viken"

De är en liten by i.Norrland

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Lobuz,

Jag bara konstaterade att mytomanen är ute och cyklar.

Om jag är man eller inte är nog upp till andra att bedömma...

Men jag håller med att man måste vara en riktig karl för att orka uppehålla sig på ett lokalt karaoke hak och vänta på på en gratis natt. Jag besparar mig det eftersom jag har räknat ut vad karaoke flickorna arbetar med och skulle inte drömma om att försöka lura till mig deras väl förtjänta lön.

Farang kiiniao var en tanke jag fick, vet inte var den kom ifrån..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tja Lobuz,

Jag bara konstaterade att mytomanen är ute och cyklar.

Om jag är man eller inte är nog upp till andra att bedömma...

Men jag håller med att man måste vara en riktig karl för att orka uppehålla sig på ett lokalt karaoke hak och vänta på på en gratis natt. Jag besparar mig det eftersom jag har räknat ut vad karaoke flickorna arbetar med och skulle inte drömma om att försöka lura till mig deras väl förtjänta lön.

Farang kiiniao var en tanke jag fick, vet inte var den kom ifrån..

Puss

Erkki

Här kanske

b0400e6d-3dca-0d9c.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Backsida kinnio meedii.. Isaan text

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Backsida kinnio meedii.. Isaan text

Vad betyder det sista för oss olärda?/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Bangkok givetvis...

Man slipper horder av turister från Flen, Skövde och Glommersträsk som man stöter på i alla badorter samt att prisnivån i Bangkok är för hög för stenbordsexpertisen och ballongjägarna i Pattis.

I Bangkok kan man festa tills ögonen blöder utan att behöva ruinera sig, man kan ta taxi utan att känna sig rånad, man kan shoppa vad man vill, när man vill och boendet är klart prisvärt jämfört med turistorterna.

Skövde är väl någotsånär OK - det är väl framförallt Tibro som suger.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Betalar du för kn.lla?

Vad är du för man. Vi riktiga män kn.llar gratis. Det finns hur mycket som helst bara man anstränger sig

till lokalt thai kareoke bar här i ChiangMai. Ok man för bjuda på en eller två öl. om det ska vara så noga.

Har aldrig betalad för f.tta och hoppas att aldrig behöver sjunka så lågt att jag blir tvungen att betala för det.

Är man snål så är man.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Och vad vet du om Pattaya,vad ar det som ar genuint dar med tanke pa ditt uttalande?

Ligger inte Pattaya i Thailand? Det är lika genuint som Sisaket... skillnaden är att det är lite mer turister Pattaya, men annars ligger ju båda ställerna i Thailand. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte bra på svensk

?? Så meningen blir...Utlänningen är snål inte bra?? Eller menar du att sista ordet inte är ett "bra" ord?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar du för kn.lla?

Vad är du för man. Vi riktiga män kn.llar gratis. Det finns hur mycket som helst bara man anstränger sig

till lokalt thai kareoke bar här i ChiangMai. Ok man för bjuda på en eller två öl. om det ska vara så noga.

Har aldrig betalad för f.tta och hoppas att aldrig behöver sjunka så lågt att jag blir tvungen att betala för det.

Tycker du ser såpass gammal ut på bilderna så du borde ha lärt dig att knu..a kostar alltid...på det ena eller andra sättet :giggle: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tycker du ser såpass gammal ut på bilderna så du borde ha lärt dig att knu..a kostar alltid...på det ena eller andra sättet :giggle: /Hn

Ju äldre ju mera.

Det är därför allting var bättre förr.

Ju förr ju bättre.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Självklart rekommenderar jag någon plats i Isaan, som har dom överlägset trevligaste människorna som är ärliga på ett lite "gammaldags" vis, här går tiden lite långsammare och stressen lyser med sin frånvaro, familjen och släkten umgås på ett naturligt sätt dagligen och berikar livet för varandra, man lever ofta naturnära och på ett näst intill självhushållande sätt, traditionerna hålls levande och musik och mystik är en del av livet, man skrattar ofta och gärna, hittar lätt många anledningar till att fira något eller någon.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Självklart rekommenderar jag någon plats i Isaan, som har dom överlägset trevligaste människorna som är ärliga på ett lite "gammaldags" vis, här går tiden lite långsammare och stressen lyser med sin frånvaro, familjen och släkten umgås på ett naturligt sätt dagligen och berikar livet för varandra, man lever ofta naturnära och på ett näst intill självhushållande sätt, traditionerna hålls levande och musik och mystik är en del av livet, man skrattar ofta och gärna, hittar lätt många anledningar till att fira något eller någon.

Mvh Isan Lover

Hur vet du att dom är "överlägset trevligaste människorna" när du inte bott med alla de andra provinsernas människor i Thailand ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur vet du att dom är "överlägset trevligaste människorna" när du inte bott med alla de andra provinsernas människor i Thailand ?

Hej

Jag har ju rest runt i Thailand under många år och min egen subjektiva uppfattning är helt klart att Isaan och människorna därifrån generellt sett skiljer sig ifrån dom övriga på ett positivt sätt, detta var något jag märkte redan på åttiotalet och den bilden har sedan bara stärkts med åren, dom är enligt mig mer naturliga, avspända, lättroade, generösa, ärliga och trevligare än folk ifrån andra landsdelar, men jag har även upplevt folk på landsbygden i norr och centrala Thailand som väldigt trevliga, gästvänliga och ärliga, så egentligen är det nog bara I Bangkok och turistorterna som jag har upplevt folk som mer oärliga, stressade, hänsynslösare och girigare och då längtar man till Isaan.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite som att fråga en utförsåkningsfreak om han vill bo i Skåne eller i Österrike!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har ju rest runt i Thailand under många år och min egen subjektiva uppfattning är helt klart att Isaan och människorna därifrån generellt sett skiljer sig ifrån dom övriga på ett positivt sätt, detta var något jag märkte redan på åttiotalet och den bilden har sedan bara stärkts med åren, dom är enligt mig mer naturliga, avspända, lättroade, generösa, ärliga och trevligare än folk ifrån andra landsdelar, men jag har även upplevt folk på landsbygden i norr och centrala Thailand som väldigt trevliga, gästvänliga och ärliga, så egentligen är det nog bara I Bangkok och turistorterna som jag har upplevt folk som mer oärliga, stressade, hänsynslösare och girigare och då längtar man till Isaan.

Mvh isan lover

Du tror inte det beror på att de människorna passar bättre med din egen personlighet och behov ?

Tror snarare att varje människa har olika behov och därmed trivs bäst på olika platser med olika människor runt om kring sig

Så att dom kanske är de "överlägset trevligaste människorna" gäller kanske enligt dina personliga värderingar men stämmer därmed inte in på vad andra anser

Jag väljer inte att döma folkgrupper/landsändar/miljöer rakt av. Jag har träffat otroligt trevliga människor i alla möjliga olika miljöer i Thailand och även råkat på riktiga rötägg och rena "monster" i ett flertal landsdelar i Thailand.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite som att fråga en utförsåkningsfreak om han vill bo i Skåne eller i Österrike!

Fast man kan ju åka till Hallandsåsen för att få sina behov uppfyllda, fast det blir kanske som att äta en somtam i Surrathani!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har ju rest runt i Thailand under många år och min egen subjektiva uppfattning är helt klart att Isaan och människorna därifrån generellt sett skiljer sig ifrån dom övriga på ett positivt sätt, detta var något jag märkte redan på åttiotalet och den bilden har sedan bara stärkts med åren, dom är enligt mig mer naturliga, avspända, lättroade, generösa, ärliga och trevligare än folk ifrån andra landsdelar, men jag har även upplevt folk på landsbygden i norr och centrala Thailand som väldigt trevliga, gästvänliga och ärliga, så egentligen är det nog bara I Bangkok och turistorterna som jag har upplevt folk som mer oärliga, stressade, hänsynslösare och girigare och då längtar man till Isaan.

Mvh isan lover

Så är det ju givetvis. Vi var i Stockholm några dagar innan vi åkte till Tibro i somras och de där stockholmarna var ena oärliga, stressade, hänsynslösa och giriga människor och vi bara längtade hem till Tibro och alla naturliga, avspända, lättroade, generösa, ärliga och trevliga västgötar. Pga mitt jobb var vi tvungna att stanna en natt i Mordor igen och när det var dags att ta taxin ut till Arlanda höll vi på att missa flyget för vi hade gett oss den på att inte åka med en stockholmare. Det tog 2 timmar och 25 minuter och 96 bortschasade taxibilar innan det till slut stannade en kille som på frågan "Är du från Västergötland?" svarade "Nej, men jag bodde 1 år på en flyktingförläggning i Herrljunga". Tiden började ju rinna iväg så vi tog honom och sicken trevlig kille! Helt annorlunda alla taxichaufförer från Stockholm. Jag har aldrig varit i Herrljunga och han satt ju bara på en flykingförläggning men jag drog några Bert Karlsson-skämt och sjöng en Bröderna Djup-sång och eftersom musik och mystik är en del i vardagen för västgötar så njöt han verkligen eller så var han bara lättroad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Så är det ju givetvis. Vi var i Stockholm några dagar innan vi åkte till Tibro i somras och de där stockholmarna var ena oärliga, stressade, hänsynslösa och giriga människor och vi bara längtade hem till Tibro och alla naturliga, avspända, lättroade, generösa, ärliga och trevliga västgötar. Pga mitt jobb var vi tvungna att stanna en natt i Mordor igen och när det var dags att ta taxin ut till Arlanda höll vi på att missa flyget för vi hade gett oss den på att inte åka med en stockholmare. Det tog 2 timmar och 25 minuter och 96 bortschasade taxibilar innan det till slut stannade en kille som på frågan "Är du från Västergötland?" svarade "Nej, men jag bodde 1 år på en flyktingförläggning i Herrljunga". Tiden började ju rinna iväg så vi tog honom och sicken trevlig kille! Helt annorlunda alla taxichaufförer från Stockholm. Jag har aldrig varit i Herrljunga och han satt ju bara på en flykingförläggning men jag drog några Bert Karlsson-skämt och sjöng en Bröderna Djup-sång och eftersom musik och mystik är en del i vardagen för västgötar så njöt han verkligen eller så var han bara lättroad.

Vilket satans förbannade dravell att skriva på ett forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket satans förbannade dravell att skriva på ett forum.

Det var inte ämnat att förstås av dig och.nej, det var nog bara du jag räknade med att det skulle vara för svårt för.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag förstår inte att det här med att alla skulle vara så ärliga och glada i Isaan? Frugan bygger hus till sina föräldrar nu och det är inte så jävla trevligt nu när bland dom fattigaste får ett nytt hus. Avundsjukan är ett jäkla problem i Isaan. Fan ta om grannen har ett finare hus än vi.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...