Jump to content
IGNORERAD

Någon ska flytta till Thailand och frågar dig vilken provins eller landsdel är bra, vad skulle just du rekommendera.


acdc

Recommended Posts

Jag själv blev rekommenderad att flytta till Phuket vilket jag ångrade efter ett tag, det är inte Thailand.

Så jag flyttade norr ut till Chiang mai och det skulle jag kunna rekommendera , men det finns ju underbara platser överallt i Thailand efter tycke och smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    7

  • acdc

    7

  • Scandinaviancorner

    5

  • janne_h

    4

Mest aktiva i denna tråd

Tack och Hej

Jag själv blev rekommenderad att flytta till Phuket vilket jag ångrade efter ett tag, det är inte Thailand.

Så jag flyttade norr ut till Chiang mai och det skulle jag kunna rekommendera , men det finns ju underbara platser överallt i Thailand efter tycke och smak.

Nordvästra Thailand är ju underbar, Dessutom så finns det bra förbindelser från

ChiangMai till mängder av andra asiatiska städer och priset bukar vara lägre än från BKK

Jag tycker det är billigare överhuvudtaget om man jämför med tex Phuket eller Pataya, Folk är trevligare.

Klimatet är mera behaglig.

Inte så mycket faranger.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du inte kunna sammanställa alla dina frågor i en och samma tråd så ska vi svara så gott det går.

Är det MPR mästerskapen i trådskapande?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon skulle fråga mig vilken provins eller landsdel som är bra så skulle jag rekommendera dem Västra Götalands Län.

Har man inte varit runt i Thailand och provat på olika ställen ska man givetvis inte flytta dit, då ska man turista där först och resa runt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya, Visst säkert skit kul i 2-3 veckor. Efter det börjar du störa dig som f*n på alla ryssar och att allt kostar multum!

Och att sätta på olika damer är inte längre särskilt kul

Skönt att du kom iväg och har sett lite mera utav Thailand!.

För att rekommendera en plats så skulle jag LÄTT säga Khon-Kean, Inte för tråkigt, Inte för dyrt.

Mycket folk som går på universitet och därmed blir utbildade.

Det börjar komma mer och mer Falanger men det är INTE några förstagångs turister, Så man kan tala med "folk" också när thaiarna blir för tråkiga hehe.

Hus och lägenheter är relativt billiga och det är lätt att ha en fungerande vardag i Khonkean.

Möjligheten till jobb skulle jag oxå vilja påstå att det finns som viting.

Tack för mig//

En svenne som är en schysst man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle du inte kunna sammanställa alla dina frågor i en och samma tråd så ska vi svara så gott det går.

Är det MPR mästerskapen i trådskapande?

Eller åtminståne sprida dom över en längre period, och sära lite på begreppen, blir lite mycke kaka på kaka!

Nåväl, ett försök till svar i alla fall!

Det beror nog på anledningen till flytten! Kommer den från Sakhon Somewhere så blir det nog dit för inte väljer man väl plats före anledningen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller åtminståne sprida dom över en längre period, och sära lite på begreppen, blir lite mycke kaka på kaka!

Nåväl, ett försök till svar i alla fall!

Det beror nog på anledningen till flytten! Kommer den från Sakhon Somewhere så blir det nog dit för inte väljer man väl plats före anledningen?

?

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som missbruk av funktionen med mpr bath.Undrar hur chefen agerar när han vaknar från skönhetsömnen :spiteful: .

Så jäkla bra kan det väl inte vara i norr när du tillbringar all tid med att skapa nya trådar här :giggle: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Om någon skulle fråga mig vilken provins eller landsdel som är bra så skulle jag rekommendera dem Västra Götalands Län.

Har man inte varit runt i Thailand och provat på olika ställen ska man givetvis inte flytta dit, då ska man turista där först och resa runt.

Börjar ju nästan lukta katt språkören :crazy:

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som missbruk av funktionen med mpr bath.Undrar hur chefen agerar när han vaknar från skönhetsömnen :spiteful: .

Så jäkla bra kan det väl inte vara i norr när du tillbringar all tid med att skapa nya trådar här :giggle: /Hn

Jag brukar alltid hålla med dig men här är du nog lite fel ute. Om det finns ett problem med MPR så är det väl knappast förekomsten av meningslösa/dåliga trådar/inlägg utan snarare bristen på bra trådar/inlägg. ACDC skapar en massa trådar och oavsett om de är meningslösa eller inte så genererar de ju inlägg som kan vara bra.

Missbruk av funktionen "MPR Bath"? Hur fan skulle ett "MPR Bath" kunna klassas som annat än extremperverst blandmissbruk :crazy: ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Är det inte bra att någon startar något istället för att läsa allt gammalt

startar man trådar gnälls det

säger man något fel i en tråd blir man rekomenderad att starta en ny tråd

Hur ska vi ha det??

En enda tråd om Thaksin eller???

Om man får bath av att starta ny trådar är det väl bara att starta på med nya trådar

å inte sitta å sura för att andra startar trådar

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar alltid hålla med dig men här är du nog lite fel ute. Om det finns ett problem med MPR så är det väl knappast förekomsten av meningslösa/dåliga trådar/inlägg utan snarare bristen på bra trådar/inlägg. ACDC skapar en massa trådar och oavsett om de är meningslösa eller inte så genererar de ju inlägg som kan vara bra.

Missbruk av funktionen "MPR Bath"? Hur fan skulle ett "MPR Bath" kunna klassas som annat än extremperverst blandmissbruk :crazy: ?

Jo det händer ju lite här när acdc kör igång men lite kvalité framför kvantitet kanske skulle vara något...så antingen är det bathen som lockar eller ett jävligt långt rus som skapar dessa massproducerade tankesmedjor på löpandeband princip.

Tex som mina egna trådar om jag tillåts slå mig för bröstet lite :rotfl:

Trevlig kväll/natt..Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Pattaya, Visst säkert skit kul i 2-3 veckor. Efter det börjar du störa dig som f*n på alla ryssar och att allt kostar multum!

Pattaya, är det genuina Thailand. Vad är det som kostar multum i Pattaya? Vafan, är du med en sån som hänger utanför 7/11? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bra att någon startar något istället för att läsa allt gammalt

startar man trådar gnälls det

säger man något fel i en tråd blir man rekomenderad att starta en ny tråd

Hur ska vi ha det??

En enda tråd om Thaksin eller???

Om man får bath av att starta ny trådar är det väl bara att starta på med nya trådar

å inte sitta å sura för att andra startar trådar

Och så klev Erik Munter in i handlingen..

Vilken lysande idé, alla sitter och startar nya trådar.ja och sen kan man fylla dom med egencitat ala clirre (sorry) o jävlar vad vi blir rika :) .

Jag kör igång genast/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Och så klev Erik Munter in i handlingen..

Vilken lysande idé, alla sitter och startar nya trådar.ja och sen kan man fylla dom med egencitat ala clirre (sorry) o jävlar vad vi blir rika :) .

Jag kör igång genast/Hn

Japp,,, munter är jag alltid

Har alltid humöret på topppppppp

Hare bra HN

PS: Nyss målat 8 st stora element som väger satan

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya, är det genuina Thailand. Vad är det som kostar multum i Pattaya? Vafan, är du med en sån som hänger utanför 7/11? :)

Framförallt Boende men även Mat på resturang (vilket skiljer sig 5-7 gånger i pris gällande Pattaya VS. Khonkean), Kläder, Om man nu inte köper kläder ifrån Big C då kanske det är samma pris.

En turistort är väl ändå till för att suga ut så många baht ur vardera person som möjligt?.

Du kanske skulle testa bo 6 månader i Pattaya och sedan testa 6 månader i en mindre stad och se vart pengarna räcker till mest.:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det händer ju lite här när acdc kör igång men lite kvalité framför kvantitet kanske skulle vara något...så antingen är det bathen som lockar eller ett jävligt långt rus som skapar dessa massproducerade tankesmedjor på löpandeband princip.

Tex som mina egna trådar om jag tillåts slå mig för bröstet lite :rotfl:

Trevlig kväll/natt..Hn

Vad som är viktigast, kvalitet eller kvantitet, kan givetvis diskuteras. Jag ser dock hellre tveksam "kvantitet en masse" än kvalitet av och för de få.

Jag är fortfarande jävligt intresserad av den där Bathen som så många pratar om, lite rädd att kvaliteten underskrider kvantiteten där :)

Ha det bra Västragötalandare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Glömde att jag är här för å läsa å ha roligt

Inte ute efter nått, bath å karma skiter jag i fullständigt i men kul när man får karma då det man skriver uppskattas eller när man gör nån bildtråd

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som missbruk av funktionen med mpr bath.Undrar hur chefen agerar när han vaknar från skönhetsömnen :spiteful: .

Så jäkla bra kan det väl inte vara i norr när du tillbringar all tid med att skapa nya trådar här :giggle: /Hn

Hans första inlägg med nya nicket var "P3 får jag tillbaks mina battingar" så du var

rätt nära :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Hans första inlägg med nya nicket var "P3 får jag tillbaks mina battingar" så du var

rätt nära :thumbsup:

:14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Framförallt Boende men även Mat på resturang (vilket skiljer sig 5-7 gånger i pris gällande Pattaya VS. Khonkean), Kläder, Om man nu inte köper kläder ifrån Big C då kanske det är samma pris.

En turistort är väl ändå till för att suga ut så många baht ur vardera person som möjligt?.

Du kanske skulle testa bo 6 månader i Pattaya och sedan testa 6 månader i en mindre stad och se vart pengarna räcker till mest.:)

Där är du fel ute boende betydligt billigare i Pattaya och maten ungefär samma pris bara att utbudet är betydligt större i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att en pissig condo på för 8000 baht i månaden är kasst när jag kan få en renoverad 2.a med kök för 4200 i Khonkean men smaken är som baken, Tur är väl det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag själv blev rekommenderad att flytta till Phuket vilket jag ångrade efter ett tag, det är inte Thailand.

Så jag flyttade norr ut till Chiang mai och det skulle jag kunna rekommendera , men det finns ju underbara platser överallt i Thailand efter tycke och smak.

Bra tråd! Tycker att flera trådar berikar möjligheterna för alla att hitta något som passar. Inte minst för gnällisarna som ju får flera trådar att gnälla i och möjligheten att kunna gå offtopic ökar också för dom som har gjort det till sitt kännemärke. Så egentligen borde alla vara nöjda.

Själv skulle jag också rekommendera Chiang Mai eller kanske hellre Chiang Rai. Under mina första år som besökare i Thailand åkte jag nästan alltid till Chiang Mai. Underbar natur, massor av ställen att besöka, trevligt folk, etc. Framförallt ett bra klimat, så länge man inte har reumatism vill säga. Numera känns staden mera som ett höghuskomplex med analkande trafikproblematik, så dom som inte gillar det kanske ska välja Chiang Rai istället. En sak som jag inte tycker om i nordvästra Thailand är den lokala maten, men jag har även svårt för Isaanmaten och den går ju undvika.

I vilket fall som helst så finns det många fina ställen i Thailand och att ge råd till någon man inte känner är svårt, så dom som flyttar måste känna själv för dit dom flyttar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...