Jump to content
IGNORERAD

Någon ska flytta till Thailand och frågar dig vilken provins eller landsdel är bra, vad skulle just du rekommendera.


acdc

Recommended Posts

1..Glömde att jag är här för å läsa å ha roligt

2..Inte ute efter nått, bath å karma skiter jag i fullständigt i men kul när man får karma då det man skriver uppskattas eller när man gör nån bildtråd

1..Håller med

2..Blir lite motsägelsefullt ...skiter i karma det men det är kul att få...

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hamnoi

    7

  • acdc

    7

  • Scandinaviancorner

    5

  • janne_h

    4

Mest aktiva i denna tråd

Pattaya, Visst säkert skit kul i 2-3 veckor. Efter det börjar du störa dig som f*n på alla ryssar och att allt kostar multum!

Och att sätta på damer är inte längre särskilt kul

Skönt att du kom iväg och har sett lite mera utav Thailand!.

Tack för mig//

En svenne som är en schysst man.

´Vad i Pattis är dyrare än på annan ort ?

Jag är ärligt nyfiken, vi har bostad i en liten by,

och jag ser pattis som prisvärd

Och om du inte tycker om att "sätta på damer " så

kan du väl göra annat ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

´Vad i Pattis är dyrare än på annan ort ?

Jag är ärligt nyfiken, vi har bostad i en liten by,

och jag ser pattis som prisvärd

Och om du inte tycker om att "sätta på damer " så

kan du väl göra annat ?

Jag gav redan exempel på detta i tidigare inlägg men det jag tycker är dyrare i pattis är:

Att gå ut och äta något, Jag är en riktig latmask som inte gärna ställer mig och lagar mat i onödan så jag äter 3-4ggr om dagen ute.

frukost brukar bli typ kao-pad-kai vilket går på 30 baht här i KK men som går på 70-120 baht i Pattaya.

Lunch brukar väl bli något typ en padd-piken-gai vilket går på 35-40 baht i KK men går på 85-90 i pattis.

Middag beror helt och hållet på humör och väder men kan gå på allt mellan 200-400 baht i KK medans det går på 350-1300 i Pattaya då alla priser på steakhouse och även shoppingmall är högre.

kvällmat grillad kyckling-filè med kao-niao vilket går på 55 baht i KK medans det går på 65-70 i pattis.

Orkar inte räkna på skillnaderna på maten men tänk dej att du nu gör detta VARJE dag i en månads tid.

Boende beror på om jag bor i mitt hus eller om jag använder lägenheten, huset betalar jag 400 i el för per månad, Inget för vatten då jag har egen brun och vattentorn.

Lägenheten är i KK och kostar 4200 per månad plus vatten på 150baht+ el på 200 baht.

Renoverad utav "fastighets-ägaren" 2010.

2 rum och kök.

En sleten condo i Jomtien går på 8000 i månaden, el och vatten vet jag inte om det ingår eller inte.

Kläder köper jag olika men mestadels märkeskläder. Där jag sett att priserna varierar 1-3 gånger..KK betalar jag 200 för ett par shorts medans jag får betala 370-500 för ett par EXAKT likadana på soi buakaow.

Jeans går på nästan dubbla i Pattis.

T-shirtar är samma kanske en 50-lapp eller hundring i skilldnad.

Barerna i Pattaya är ett tiotal baht dyrare på ölen och drinkarna är 80-120 baht mera i Pattaya.

Bar-fee existerar inte vad jag vet i KK.

Gym är aningen billigare i KK.

Generellt sett allt på gatan såsom glass, kao-niao är billigare.

Bilar ska vi inte ens tala om, En beggad bil är det 65.000 i skillnad på priserna MINST.

Kalla mig snål, Men ska du leva i Thailand permanent så gäller det att hålla i pengarna.

Håller med om att Pattaya har större utbud och är säkert mkt trevligare för en del.

Själv gillar jag att ha ett garage för 500 baht i månaden där jag kan mecka och dona hur mkt jag vill.

plus ha en lägenhet att dra damer och "folk som är arbetsrelaterade" till och ändå ha mer pengar än om jag skulle leva i en svinkvart i Pattaya.

Problemet är att det inte finns tillräckligt med kundunderlag för mina firmor här uppe än så länge.

Darför "måste" jag åka ner till Pattaya och Phuket och jobba och sälja varor.

Går att tjäna en bra hacka där nere jämfört med dem som lever i Thailand som ex-pats eller permanent.

Mycket folk som har så impulsiva affärsideer i turistorter.

Men glad är jag då det gynnar mig.

Visa lokaler har man fått göra jobb på 2 gånger då dem bytt ägare på mindre än 4 månader.

//Jocke Högberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kläder köper jag olika men mestadels märkeskläder. Där jag sett att priserna varierar 1-3 gånger..KK betalar jag 200 för ett par shorts medans jag får betala 370-500 för ett par EXAKT likadana på soi buakaow.

Jeans går på nästan dubbla i Pattis.

Du svamlar så öronen byter plats men vart ligger soi Buakaow ?

jag kallar det Pattaya men har kanske missförsstått

ditt övriga svammel o" jag är kung" stör mej inte speciellt mycket

du är som en annan fyllgubbe

:14:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

1..Håller med

2..Blir lite motsägelsefullt ...skiter i karma det men det är kul att få...

Trevlig kväll/Hn

Jag tror han menade att karma kan kvitta men att skita är kul.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

1..Håller med

2..Blir lite motsägelsefullt ...skiter i karma det men det är kul att få...

Trevlig kväll/Hn

Sa jag att jag behöver karma å måste få det???

Nope det gjorde jag inte

Kul å få är en sak men jag måste inte ha det för att må bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja mytomanen,

Du äter lika billigt i pattis.

Du bor lika billigt i pattis utkanter.

Du knullar billigare än i KK

Bilar är avsevärt billigare i storstäderna.

Barerna är dyrare i pattis eftersom det är barer och inte hyddor.

Du säger att du köper märkeskläder på buakow, var ligger dessa märkeskläder affärer?

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag för min del skulle kanske först fråga hur läget är med kompisen typ om han har fast sällskap med läge för giftemål kanske i framtiden, alltså ganska seriöst. Då kanske det är bäst tat man flyttar till den ort där damens familj huserar. Inte 500 meter ifrån dom men kanske 1,5 mil därifrån i alla fall.

är polarn ungkarl, så hade jag rekommenderat honom att flytta till Jomtien. Alltså hyggligt nära Pattaya och den slummen där, men ändå en buit därifrån så man har lite chans att leva hyggligt normalt på "fritiden".

Phuket och eländet i Bangkok avråder jag kompisen å det bestämdaste...

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledarsvinet

Pattaya är nog en av de billigaste orterna att bo på med ett obegränsat utbud. Men gäller det prisjakt föreslår jag nog Bangkok Hilton där du kan få fri logi. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag kunde flytta till Thailand så skulle det nog också bli norra delen chiang-mai eller chiang-rai med närhet till mae-sai och burma.Underbart vacker natur och behagligare klimat.

Men samtidigt skulle man nog sakna havet lite men iofs tar det bara dygt 2timmar med flyg till phuket .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror mycket på individen och inte minst vem han är, aktiv, spelat golf, gillar hav, gillar cykelturer i berg ogillar trängsel o.s.v...känner man vederbörande väl så får jag utgå från honom, inte mig! Alltså rekommendera där det finns en vettig syssla, annars är, om det är ensamstående vi talar om, risken till tristess stor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok givetvis...

Man slipper horder av turister från Flen, Skövde och Glommersträsk som man stöter på i alla badorter samt att prisnivån i Bangkok är för hög för stenbordsexpertisen och ballongjägarna i Pattis.

I Bangkok kan man festa tills ögonen blöder utan att behöva ruinera sig, man kan ta taxi utan att känna sig rånad, man kan shoppa vad man vill, när man vill och boendet är klart prisvärt jämfört med turistorterna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Bangkok kan man festa tills ögonen blöder utan att behöva ruinera sig, man kan ta taxi utan att känna sig rånad, man kan shoppa vad man vill, när man vill och boendet är klart prisvärt jämfört med turistorterna.

Och har man en jädra tur kan man t.o.m. korsa Sukhumvit utan att bli överkörd. Även om lyckan blir kortvarig eftersom ändå snart kommer att kila vidare p.g.a. alla avgaser man tvingas inandas dygnet runt.

Lev farligt - dö ung.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Pattaya, är det genuina Thailand. Vad är det som kostar multum i Pattaya? Vafan, är du med en sån som hänger utanför 7/11? :)

Och vad vet du om Pattaya,vad ar det som ar genuint dar med tanke pa ditt uttalande?
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad vet du om Pattaya,vad ar det som ar genuint dar med tanke pa ditt uttalande?

Pattaya är lika genuint Thailand, som Skansen är genuint svenskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Där är du fel ute boende betydligt billigare i Pattaya och maten ungefär samma pris bara att utbudet är betydligt större i Pattaya

Och du ar fel ute,endast ett ratt.utbudet,talar av egen erfarenhet,6ar permanent i Pattis och sa har langt 1 ar i Chantaburi.
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Pattaya är lika genuint Thailand, som Skansen är genuint svenskt.

hahahah, den va bra den!!!

Bangkok givetvis...

Man slipper horder av turister från Flen, Skövde och Glommersträsk som man stöter på i alla badorter samt att prisnivån i Bangkok är för hög för stenbordsexpertisen och ballongjägarna i Pattis.

I Bangkok kan man festa tills ögonen blöder utan att behöva ruinera sig, man kan ta taxi utan att känna sig rånad, man kan shoppa vad man vill, när man vill och boendet är klart prisvärt jämfört med turistorterna.

Smaken är olika oss människor emellan. jag för min del finner det vara det ultimat sista som jag någonsin vill göra, alltså att hamna i en storstad. Har man lyckats undvika det eländet under alla år, så för mindel, så blir det aldrig att jag åker dit. Det är illa nog att man måste åka dit en gång om året till ambassaden. men det blir snabbt in till stan och snabbt som ögat ut ur den också..

Ville jag till en stor stad så kunde jag stannat i Sverige. Så känner jag i alla fall.

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag fel om jag påstår att det är flickvänner och fruar som egentligen styr. om de är thai.

Jag ville till havet men det blev Chiang Mai, för att hustrun har bott är i 20 år och har alla sina kompisar här.

Släkten är 30 mil bort,,,

Men jag har inte gett mig,,,bearbetar om beach nära boende. att hon söker förflyttning...

Men CM är helt ok stad...

Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle rekommendera att inte flytta till turistområden, vill man åka till dom olika turistorterna så är det billigt att resa i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Pattaya är lika genuint Thailand, som Skansen är genuint svenskt.

Herr P3,

Kan du forklara for en bonnlapp som mej,har aldrig varit pa Skansen.

Och du P3,ar du fortfarande bitter for mitt inlagg ang. din kaffe business?

Halsningar

Chan2011

Ändrades av Chan2011
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Och du ar fel ute,endast ett ratt.utbudet,talar av egen erfarenhet,6ar permanent i Pattis och sa har langt 1 ar i Chantaburi.

Ja nu

är ju Pattaya mer än soi 9 och walking street , men kanske fordras mer än 6 år för dig att se det

nu jämförde jag med khon kaen ,som jag varit en del i , chantaburi har jag bara varit i ett par dagar och inte var det billigare där inte , men utbudet väldigt dåligt

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Med min extremt begränsade kännedom om alternativa boplatser i Thailand, så tvekar jag inte en sekund med mitt svar:

Hade jag pengarna, så skulle jag skaffa ett hus i Pattaya i ett område som ligger allra längst och högst upp på Kha Taloo och som heter Siam Royal View.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

Hej igen,

Det verkar ju vara som att svara i kyrkan att kritisera Pattaya,vill bara forklara att detta ar min personliga asikt och erfarenhet,jag maste val fa tycka vad jag vill.eller?

Tillbaka till traden:Det dar med att sla ner sina bopalar i Thailand ar nog valdigt inviduellt beroende pa intresse,frugan/flickvannens hemort osv.Och vad som som namnts manga ganger tidigare kommer det en vardag aven i Thailand,da galler det att ha nagot vettigt att pyssla med for att overleva.

Nar jag sjalv flyttade till Thailand som nyskild ungkarl,ville festa och ha kul,skaffade fast boende valdigt snabbt,om man nu blickar tillbaka ar det nog rekomenderat att pova sig runt,hyra istallet for att kopa,tar oftast nagra ar att hitta ratt vad som ar bast for en sjalv och det ena utesluter ju inte det andra.

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Tja mytomanen,

Du äter lika billigt i pattis.

Du bor lika billigt i pattis utkanter.

Du knullar billigare än i KK

Bilar är avsevärt billigare i storstäderna.

Barerna är dyrare i pattis eftersom det är barer och inte hyddor.

Du säger att du köper märkeskläder på buakow, var ligger dessa märkeskläder affärer?

Puss

Erkki

Betalar du för kn.lla?

Vad är du för man. Vi riktiga män kn.llar gratis. Det finns hur mycket som helst bara man anstränger sig

till lokalt thai kareoke bar här i ChiangMai. Ok man för bjuda på en eller två öl. om det ska vara så noga.

Har aldrig betalad för f.tta och hoppas att aldrig behöver sjunka så lågt att jag blir tvungen att betala för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Betalar du för kn.lla?

Vad är du för man. Vi riktiga män kn.llar gratis. Det finns hur mycket som helst bara man anstränger sig

till lokalt thai kareoke bar här i ChiangMai. Ok man för bjuda på en eller två öl. om det ska vara så noga.

Har aldrig betalad för f.tta och hoppas att aldrig behöver sjunka så lågt att jag blir tvungen att betala för det.

hehehe,,,, och du får riktigt kontrollerad "vara" antar jag. hahahahaha!!! Karaoke-bar det var det värsta.

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...