Jump to content
IGNORERAD

Varför har så många i Thailand så stora bilar med tanke på energipriserna.


acdc

Recommended Posts

Kanske det ser bra ut att ha värsta vrålåket utanför huset har man stor bil då har man det bra!

Kan det vara vägarna? jag tycker att vägarna är ganska bra i Thailand. Jag kan förstå att som arbetsfordon är det praktiskt. Men i energi synpunkt är det inte så bra. Trafiksäkrare vet inte det, nya småbilar är rätt bra på det med,

har man en liten bil så kör man ju inte som en galning heller, inte störst går först principen.

Själv kör jag Toyota LPG

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    6

  • chiangmai

    6

  • janne_h

    4

  • Baa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Kanske det ser bra ut att ha värsta vrålåket utanför huset har man stor bil då har man det bra!

Kan det vara vägarna? jag tycker att vägarna är ganska bra i Thailand. Jag kan förstå att som arbetsfordon är det praktiskt. Men i energi synpunkt är det inte så bra. Trafiksäkrare vet inte det, nya småbilar är rätt bra på det med,

har man en liten bil så kör man ju inte som en galning heller, inte störst går först principen.

Själv kör jag Toyota LPG

Ha det

Ja, kanske det beror på att dessa bilar dom kör är väldigt mycket billigare är en Mini t.ex.

Dessutom så kan man frakta mer med t.ex en pick-up.

Eller tänkte du på BMW 750 och M-B S-klass?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Stora familjer .. En Toyota Fortuner sväljer nästan en hel familj inklusive moster och morfar om några barn sitter mellan sätena och dessutom all mat som behövs för ansträngande typ 3 km resan så man inte råkar stå utan nåt att tugga på..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det stämmer säkert men det är många som aldrig fraktar något på sina flak bilar och skulle det vara något när dom är på Big C så får ju det plats i en mindre bil med.Kanske inte jämföra priset på en mini direkt

Nej jag menar inte dom bilarna BMW 750 och M-B S-klass

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jag kan inte kommentera för alla thai men I fruns by så gäller det att ha står bil

då visar man att man har råd. När jag kommer med en Toyota Yaris så blir jag

utpekad och utskrattad att jag har så liten bil. Jag tycker den är för stor för oss två.

Jag tycker det är bra med liten bil för då behöver jag ta med mig hela släkten till stan och handla

Innan då hade vi en Isuzu men det var alltid fult på flaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag kan inte kommentera för alla thai men I fruns by så gäller det att ha står bil

då visar man att man har råd. När jag kommer med en Toyota Yaris så blir jag

utpekad och utskrattad att jag har så liten bil. Jag tycker den är för stor för oss två.

Jag tycker det är bra med liten bil för då behöver jag ta med mig hela släkten till stan och handla

Innan då hade vi en Isuzu men det var alltid fult på flaken.

Hade själv valt bort pick-up p.g.a den jävla anledningen att hela byn ska upp på flaket.

Spendera "kvalitetstid" med familj (ja familj enligt svensk modell) är omöjligt om man har en pickis.

15 personer som ska äta i tid och otid och 15 olika viljor.

Nej tack. Då tar jag hellre taxi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det stämmer säkert men det är många som aldrig fraktar något på sina flak bilar och skulle det vara något när dom är på Big C så får ju det plats i en mindre bil med.Kanske inte jämföra priset på en mini direkt

Nej jag menar inte dom bilarna BMW 750 och M-B S-klass

Ha det

jag har en bila men ingen flak bila, vart kan man köpa en sådan, och

vad används den till ?

mvh

Verktygssamlaren

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Hade själv valt bort pick-up p.g.a den jävla anledningen att hela byn ska upp på flaket.

Spendera "kvalitetstid" med familj (ja familj enligt svensk modell) är omöjligt om man har en pickis.

15 personer som ska äta i tid och otid och 15 olika viljor.

Nej tack. Då tar jag hellre taxi.

Det är just det jag menar. Ju mindre bil i Thailand desto bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just det jag menar. Ju mindre bil i Thailand desto bättre.

Fast bil med spiralfjädring och 13" hjul är ingen höjdare om man bor på landet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Fast bil med spiralfjädring och 13" hjul är ingen höjdare om man bor på landet!

Där vi brukar vara är vägar faktiskt mycket bra. Om inte så bygger man nya ganska mycket. Jag upplevde inga problem hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju kombinera, Vigo 4 dörrars är mitt val, och flaket kommer väl till användning då o då.

PS, bor tack o lov inte i byn med familjen så personbefodran blir det väldigt lite av DS

post-3426-0-29484800-1343465636_thumb.jp

post-3426-0-29484800-1343465636_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte kommentera för alla thai men I fruns by så gäller det att ha står bil

då visar man att man har råd. När jag kommer med en Toyota Yaris så blir jag

utpekad och utskrattad att jag har så liten bil. Jag tycker den är för stor för oss två.

Jag tycker det är bra med liten bil för då behöver jag ta med mig hela släkten till stan och handla

Innan då hade vi en Isuzu men det var alltid fult på flaken.

instämmer,,, vi har Yaris,,,den perfekta bilen... jag utskrattad också, Yaris är för kvinns iThailand Ändrades av chiangmai
Link to comment
Dela på andra sajter

instämmer,,, vi har Yaris,,,den perfekta bilen... jag utskrattad också, Yaris är för kvinns iThailand

Handväska, rosa tröja, mysbyxor... eller Yaris. Same,Same.

Link to comment
Dela på andra sajter

Handväska, rosa tröja, mysbyxor... eller Yaris. Same,Same.

He he...men jag vill köpa en gammal ruskprick Toyota pickup för bergstripper...men hustun vägar.

Skulle tro att vi har vänt 10 ggr pga av att Yarisen inte klarar vägen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en gammal suzuki caribean.

post-7652-0-78881000-1343468506_thumb.jp

post-7652-0-78881000-1343468506_thumb.jp

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min bil.

post-7652-0-78881000-1343468506_thumb.jp

jag vill köpa samma ,men hustrun vägrar,,,massa ursäkter,,, men jag fattar att en gammal bil har låg status... Får väl klistra på dekaler Adventure trip Chiang Mai Ltd
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en ¨pickis och tänkte köpa en ny, men Tomurdoc kastade ut en

"grubblare" köpa en liten personbil, för "inga pengar" så jag behåller pickisen.

Tror jag ...och köper en liten att åka med hemmavid...tror jag...

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vill köpa samma ,men hustrun vägrar,,,massa ursäkter,,, men jag fattar att en gammal bil har låg status... Får väl klistra på dekaler Adventure trip Chiang Mai Ltd

Har du ingen egen vilja och egna pengar?

Givetvis förstår jag att man diskuterar större inköp ihop...men vill jag verkligen ha något och har pengarna så köper jag det/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Jag tror jag ska köpa en sån här Pick Up.

Så får jag trängas med mig själv i hytten

post-6510-0-83161800-1343469400_thumb.jp

post-6510-0-83161800-1343469400_thumb.jp

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ingen egen vilja och egna pengar?

Givetvis förstår jag att man diskuterar större inköp ihop...men vill jag verkligen ha något och har pengarna så köper jag det/Hn

jag är toffel..
Link to comment
Dela på andra sajter

jag är toffel..

Ville bara "höra" dig säga det själv :wink: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville bara "höra" dig säga det själv :wink: /Hn

Min favorit bil...

Denna gamla utrangerade skogsvaktarbil tog oss upp på osannolika bergsvägar,,,, Toyota rules!!!

post-8853-0-22836300-1343470401_thumb.jp

post-8853-0-22836300-1343470401_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...