Jump to content
IGNORERAD

Eget dricka på RyanAir?


ReKa

Recommended Posts

Ja, tillåter cabin crew att man har med sig en egen bag med Heineken som man kolkar i sig under färd, eller måste man köpa på planet?

Om förbjudet, vad kostar då en burk med nåt gott i?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    8

  • Tack och Hej

    5

  • amja

    4

  • ReKa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Ja, tillåter cabin crew att man har med sig en egen bag med Heineken som man kolkar i sig under färd, eller måste man köpa på planet?

Om förbjudet, vad kostar då en burk med nåt gott i?

Ja, tillåter cabin crew att man har med sig en egen bag med Heineken som man kolkar i sig under färd, eller måste man köpa på planet?

Om förbjudet, vad kostar då en burk med nåt gott i?

Finns väl ingen taxfree på dom flygplatser ryanair använder , så spricker nog redan där

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom gör nog som i LOS och tvingar dig att köpa plastmuggar för ett hutlöst pris!

Mvh

Amja

(Som flugit med Ryan en gång och aldrig mer)

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Max 10 kilo handbagage med Ryanair, tveksam att den snåle Irländaren låter folk ta med sig dricka när han kan tjäna ett par pund på att sälja utspädd lättöl för 12 euro glaset...

Flyger från Malmö till Polen nästa vecka med Ryanair, inte en spänn extra ska han tjäna på mig!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Max 10 kilo handbagage med Ryanair, tveksam att den snåle Irländaren låter folk ta med sig dricka när han kan tjäna ett par pund på att sälja utspädd lättöl för 12 euro glaset...

Flyger från Malmö till Polen nästa vecka med Ryanair, inte en spänn extra ska han tjäna på mig!

På den sträckan kan man nog stå ut med det mesta!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Flög med Wizzair i dag från Göteborg till Belgrad.

Ett lågprisbolag av samma typ som Ryanair.

Handbagage max 10 kilo är trots allt ett par kilo bättre än Lufthansa m,fl,

Incheckat bagage á 250 spänn varje väg så det blir som en "normal" flygresa.

fick väga 32 kilo max vilket är betydligt bättre än de flesta.

Med en flygtid på 2,5 timmar, direktfly, och ett biljettpris med alla tillägg på 2800 kr

vilket inte hade räckt mer än halva vägen med de andra bolagen plus att man då hade tvingats ner på marken

på två ställen (i Zagreb och München eller Frankfurt) med en sammanlagt restid på 8 timmar

tycker jag ändå att detta var ett bra alternativ.

Man kan reta sig på alla tillägg men det är ju slutpriset och komforten som ska jämföras med de andras.

Inte mycket att anmärka på komforten. Vi var två som delade på tre säten.

Stolarna gick att fälla ner i motsats till det Ryanairflyg jag varit med en gång till Frankfurt.

Tror inte det ingick någotsomhelst men kan inte svära på det då jag sov 90% av tiden.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Max 10 kilo handbagage med Ryanair, tveksam att den snåle Irländaren låter folk ta med sig dricka när han kan tjäna ett par pund på att sälja utspädd lättöl för 12 euro glaset...

Flyger från Malmö till Polen nästa vecka med Ryanair, inte en spänn extra ska han tjäna på mig!

10 kilo handbagage är ju bra, på dom flesta andra flygbolag får man bara ha 7-8 kilo handbagage.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tillåts inte någon medhavd dryck eller mat på Ryan Air.

I övrigt så tycker jag inte att det finns någon anledning att störa sig på alla deras tillägg och regler.

Det kostar ju nästan gratis att flyga emellanåt och skall man bara flyga ett par timmar så klarar man sig säkert utan att äta och dricka.

Alternativet är ju att slanta upp och flyga med några andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Max 10 kilo handbagage med Ryanair, tveksam att den snåle Irländaren låter folk ta med sig dricka när han kan tjäna ett par pund på att sälja utspädd lättöl för 12 euro glaset...

Flyger från Malmö till Polen nästa vecka med Ryanair, inte en spänn extra ska han tjäna på mig!

Det är just den sträckan jag också ska flyga... Utspädd lättöl låter ingeet vidare. Det får bli den pubertala metoden att köpa en mugg blask och sedan fylla på med den egna starkare varan...

Blir det tjafs gör jag som Mona Sahlin och säger att jag trodde jag fick göra så...

Link to comment
Dela på andra sajter

Köps det utanför säkerhetskontrollerna avgörs det väl av att man inte får ha vätska med.

Link to comment
Dela på andra sajter

ser på menyn att en bärs kostar €4. Är det ok öl så är det inte mkt att bråka om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Köps det utanför säkerhetskontrollerna avgörs det väl av att man inte får ha vätska med.

Just fan. Det har du ju rätt i. Minns när jag bunkrat upp rejält i handbagaget med bira då jag skulle med Air Asia. Fick vid säkerhetskoll välja att dricka upp eller lämna ifrån mig burkarna. Jag hade en timme till godo så det var bara att ta tjuren vid hornen och dricka =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Just fan. Det har du ju rätt i. Minns när jag bunkrat upp rejält i handbagaget med bira då jag skulle med Air Asia. Fick vid säkerhetskoll välja att dricka upp eller lämna ifrån mig burkarna. Jag hade en timme till godo så det var bara att ta tjuren vid hornen och dricka =)

Extra jobbigt eftersom Air Asia inte säljer alkohol på sina flighter :) I alla fall inte på de jag åkt, bkk-hkt och hkg - bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är just den sträckan jag också ska flyga... Utspädd lättöl låter ingeet vidare. Det får bli den pubertala metoden att köpa en mugg blask och sedan fylla på med den egna starkare varan...

Blir det tjafs gör jag som Mona Sahlin och säger att jag trodde jag fick göra så...

Det är knappast någon mellanlandning och dom lär inte kasta av dig! :crazy:

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är knappast någon mellanlandning och dom lär inte kasta av dig! :crazy:

Mvh

Amja

Frågan är ju vilken "medhavd dryck" man skall hälla upp i muggen om man inte får ta med mer än 100 ml vätska och ingen taxfree innanför säkerhetskontrollen.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju vilken "medhavd dryck" man skall hälla upp i muggen om man inte får ta med mer än 100 ml vätska och ingen taxfree innanför säkerhetskontrollen.

En kvarting i byxbenet borde lösa det problemet :nyam: /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jellyshots i en låda?

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar flyga med min zeppelinare och då får man ha med sig medhavd dryck. Men högst 600 Liter starksprit och 9000 liter Öl/cider.

Anledningen till dessa låga volymer utav alkohol är att kaptenen brukar vilja smaka och dricker han för mycket, Vilket han ALLTID gör, så kan han råka styra åt fel destination..

Rekommenderar ändå detta flygbolag då man får ta med sig upp till 4000kg last och biljetterna är väldigt billiga.

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Köps det utanför säkerhetskontrollerna avgörs det väl av att man inte får ha vätska med.

Det går att köpa efter säkerhetskontroller också. Dessutom en strecka mellan Sverige och någon annanstans för 99 eller 149 spänn är ju som sagt nästan gratis.

Två timmar utan mat borde man ju klara eller måste ni som klagar äta jämt?

Sluta klaga eller flyg SAS för 4500 Stockholm-Warszawa. Då fick man i alla fall en halv torr macka och pissljummet kaffe.

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är just den sträckan jag också ska flyga... Utspädd lättöl låter ingeet vidare. Det får bli den pubertala metoden att köpa en mugg blask och sedan fylla på med den egna starkare varan...

Blir det tjafs gör jag som Mona Sahlin och säger att jag trodde jag fick göra så...

Klarar man sig inte utan alkohol en så kort stund och sträcka

kanske det är doktor Ryan man ska kontakta.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att köpa efter säkerhetskontroller också. Dessutom en strecka mellan Sverige och någon annanstans för 99 eller 149 spänn är ju som sagt nästan gratis.

Två timmar utan mat borde man ju klara eller måste ni som klagar äta jämt?

Sluta klaga eller flyg SAS för 4500 Stockholm-Warszawa. Då fick man i alla fall en halv torr macka och pissljummet kaffe.

Inklusive alla OBLIGATORISKA avgifter dom tar ur för en massa slutar priserna en bra bit över 99/149 kr i slutändan.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Extra jobbigt eftersom Air Asia inte säljer alkohol på sina flighter :) I alla fall inte på de jag åkt, bkk-hkt och hkg - bkk

Bangkok Airway säljer på Phuket-U-Tapao drack bärs förra resan
Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Frågan är ju vilken "medhavd dryck" man skall hälla upp i muggen om man inte får ta med mer än 100 ml vätska och ingen taxfree innanför säkerhetskontrollen.

96%...då räcker det en stund

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Inklusive alla OBLIGATORISKA avgifter dom tar ur för en massa slutar priserna en bra bit över 99/149 kr i slutändan.

det rör sig förfarande om flygpriser på 3-400 kronor varför gnälla

Utresa

2012-09-05 20:55

Stockholm Skavsta » Düsseldorf (Weeze) Biljettpris: 43.35 SEK Internetincheckning : 63.00 SEK ETS Levy: 2.65 SEK Skatter och avgifter: 0.00 SEK Totalt pris: 109.00 SEK

[size=2]Återresa

2012-09-09 18:40

Düsseldorf (Weeze) » Stockholm Skavsta Biljettpris: 219.00 SEK EU261-pålägg: 21.00 SEK Internetincheckning : 63.00 SEK ETS Levy: 2.65 SEK Skatter och avgifter: 0.00 SEK Totalt pris: 305.65 SEK [/size]

b-plane-GO-dn.gif Totalt pris

Total Cost 414.65 SEK

Är det NÅGOT att bråka om? ???

Kolla vad samma resa kommer att kosta med SAS

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...