Jump to content
IGNORERAD

Alkohol för 500 bath eller mindre?


Baxarn

Recommended Posts

post-5641-0-11572500-1343200399.jpg

319 Baht styck på Villa Market, Hua Hin.

325 Baht hos "min" sprithandlare i Cha-Am.

post-5641-0-11572500-1343200399.jpg

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    3

  • Jokern

    3

  • Luke the Drifter

    2

  • Baxarn

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ya dong kallar min Fru det. Fritt översatt medicin. Träbitarna ska ligga och dra i risbrännvin "lao kao" helst tror jag.

Jag brukar köpa Sang Som och Mekong Whiskey. Ibland också Lao kao, men då får jag alltid förvånade blickar. T.o.m. i Pattaya.

Fredrik :drinks:

Satt utanför huset och drack öl med 4 thailändare.

Kom på att jag hade blandat ner Turkisk Peppar i en Gilbeys Vodka. Thailändarna brukar inte gilla vodka som är av bra kvalite. Mest klagar de och tycker att det smakar vatten. Helst ska det vara finkelsmak för att de ska tro att det är starkt "och därmed bra sprit". Tyckte det skulle bli kul att se deras reaktion. När ölen tagit slut sa jag att jag har jaa dong om någon vill ha. De sken upp och tyckte att det var ett utmärkt förslag.

När jag hämtade den och snapsglas såg de skeptiska ut och frågade vad det var. Efter det att jag druckit fyra shoots så hade två av thailändarna inte ens fått i sig mer än halva den första. De tyckte att det var som hostmedicin. En stund senare ursäktar de sig en efter en och går hem. Nu var det arbetsdag för dom dagen efteråt och det var lite sent annars hade de nog stannat längre och förmodligen föreslagit mera öl. Men jaa dong det ska "smaka fan" inte någon jäkla hostmedicin gjord på smaklös vodka inte.

Thailändarna har inte riktigt samma smak som oss, så att köpa fin sprit till dom är ofta bortkastat. Det bästa jag kan ge en thaikompis lite högre upp i samhällshirarkin är en flaska Black Label inköpt på taxfri. Jag gjorde en gång misstaget att ge honom en flaska inköpt på Big C och det var inte så uppskattat. Han skröt om att det var inköpt utomlands, vem som helst kan köpa på Big C. Imponatorfaktorn är många ggr viktigare än något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En ljummen kväll på altanen/balkongen ta och fyll ett glas med is, häll i Hong Tong till drygt häften. Fyll på till topp med soda.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist man var i byn så hade jag med mig en flarra Bombay shapire. Tanken var väl att kanske få bjuda damer o herrar på en gin+sprite som är en läskande törstsläckare.

Satt en eftermiddag med familjen o frågade då mormodern om hon ville ha en grogg? Nja, sa kärringen helst vill jag ha laokao. Jag sade som sådant att någon fulsprit vill jag ju inte köpa,.Efter att ha fått med kärringen på noterna så kom jag ut med en bra blandad grogg 50/50 gin/sprite.

Mkt uppskattad blev den efter en liten stund av henne, då hon märkte att man blir röd om kinderna av farangsprit oxå.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är perfekt att gubbarna i byn föredrar LaoKao, det blir billigare att

bjuda.

Och finspriten får man njuta av själv en win-win situation :17:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...