Jump to content
IGNORERAD

Alkohol för 500 bath eller mindre?


Baxarn

Recommended Posts

Vad köper ni för alkoholhaltiga drycker när ni är i Thailand?

Själv så blir det mest öl och då oftast chang men det kan även slinka ner annat med högre procenthalt.

Jag har då oftast gått på kända spritmärken som jag har druckit förr och som jag vet inte smakar fan. Något billigt rävgift har det dock blivit men minns inte namnen på dessa drycker.

Har ni några tips på inhemsk alkohol (vodka, gin eller dy) och som kostar 500 bath eller mindre?

Jag kan nämna att jag brukar köpa någon liter billig whiskey till damerna på mitt favoritmassageställe (ingen särskrivning där inte).

Salongen fungerar lika mycket som bar som massageinstitut då det ligger lite off och ägarinnan gillar att vara full.

Köpte en gång en lite dyrare whiskey på taxfree som jag gav dem. Jag hann få ett glas innan det var dags att stoppa in en massa små träbitar i flaskan.

Whiskeyn blev röd som bensin och smaken blev nästan lika jävlig.

Hon gör det jämt, hon säger att det är nyttigt och att man blir stark och potent. Så hädanefter så får hon bara billig whiskey av mig att förstöra.

Har någon smakat ”träbitswhiskey”?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khemmarat

    3

  • Jokern

    3

  • Luke the Drifter

    2

  • Baxarn

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Licenstillverkad gin brukar inhandlas för ca 350 - 400 bath, träbitar i billig fulsprit har jag inte vågat mig på.

100 Pipers licenstillverkad whiskey från Segrams, går ned och är populär att bjuda på.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillbeys vodka och Gillbeys gin finns alltid i barskåpet i Thailand!

Ändrades av PeterA
Link to comment
Dela på andra sajter

Whiskey köper jag Blend 285 för ca 200 b då alla man bjuder dricker whiskeyn med sodavatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Finlandia kostar väl 570 baht för 70 cl har jag för mig, så varför jaga billigt finkel ;) Finns nåt riktigt jävla rävgift, nån rysk vodka med blå text på som är avskyvärd som är billig :spy: Efter att ha prövat den så blir det bara kändare märken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillbeys vodka och gin är bra till ett

hyfsat pris ca: 350 bath sist när jag var nere

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Vad köper ni för alkoholhaltiga drycker när ni är i Thailand?[/size]

[size=3]Själv så blir det mest öl och då oftast chang men det kan även slinka ner annat med högre procenthalt.[/size]

[size=3]Jag har då oftast gått på kända spritmärken som jag har druckit förr och som jag vet inte smakar fan. Något billigt rävgift har det dock blivit men minns inte namnen på dessa drycker.[/size]

[size=3]Har ni några tips på inhemsk alkohol (vodka, gin eller dy) och som kostar 500 bath eller mindre?[/size]

[size=3]Jag kan nämna att jag brukar köpa någon liter billig whiskey till damerna på mitt favoritmassageställe (ingen särskrivning där inte). [/size]

[size=3]Salongen fungerar lika mycket som bar som massageinstitut då det ligger lite off och ägarinnan gillar att vara full. [/size]

[size=3]Köpte en gång en lite dyrare whiskey på taxfree som jag gav dem. Jag hann få ett glas innan det var dags att stoppa in en massa små träbitar i flaskan. [/size]

[size=3]Whiskeyn blev röd som bensin och smaken blev nästan lika jävlig. [/size]

[size=3]Hon gör det jämt, hon säger att det är nyttigt och att man blir stark och potent. Så hädanefter så får hon bara billig whiskey av mig att förstöra.[/size]

[size=3]Har någon smakat ”träbitswhiskey”? [/size]

Träbitarna tror jag kallas Lao Dong Ya. Kostar 5kr/gack(bit) här i Norrköping.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ya dong kallar min Fru det. Fritt översatt medicin. Träbitarna ska ligga och dra i risbrännvin "lao kao" helst tror jag.

Jag brukar köpa Sang Som och Mekong Whiskey. Ibland också Lao kao, men då får jag alltid förvånade blickar. T.o.m. i Pattaya.

Fredrik :drinks:

Ändrades av Fredrik T
Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Du har fått många tips här som jag hade tänkt att skriva men jag är lite sen. :lazy:

Blend 285 finns på praktiskt taget alla 7-11 och fungerar helt okej med antingen Cola eller soda. ca 200 baht

Benmore brukar också finnas på 7-11 och är i mitt tycke så pass bra att den kan drickas ren/on the rocks . Den kostar ca 340 baht om jag minns rätt.

En billig, ca 180 baht, "whisky" är Cooper som är len och mjuk i smaken och inte så stark, bara 35 procent. Kan drickas ren men det är inte riktigt whisky som namnet antyder.

Gibey's gin är ett kap ! Tror att den kostar ca 350 baht.

Om du vill festa till det lite så är äkta Chivas Regal mycket prisvärd i Thailand. Jag vill minnas att den kostar ca 1300 baht för en liter och det skall jämföras med nästan 400 kronor för en 70 cl på systembolaget.

// Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Sang som är fint :thumbsup:

SangSom "is da shit" , en rum men

jag bruker dricka den tempererat med en skvätt vatten :nyam:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Gillbeys vodka och Gillbeys gin finns alltid i barskåpet i Thailand!

Gillbeys vodka och gin är bra till ett

hyfsat pris ca: 350 bath sist när jag var nere

Gibey's gin är ett kap ! Tror att den kostar ca 350 baht.

Instämmer med ovan talare till hundra procent!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Instämmer med ovan talare till hundra procent!

Jag tycker han verkar väldigt van.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Jag glömde ju att ge Dig en varning :kort:

Nej, inte Dig personligen ! Jag vill absolut avråda från att köpa en flaska som heter Red Cock Jag råkade köpa en dylik flaska för några år sedan och tog med den till Sverige. När jag öppnade den för att ta en snaps till sillen så upptäckte jag vilken hemsk obrygd det var :beurk:

Den duger på sin höjd som spolarvätska i bilen !

// Luke the Drifter.

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde ju att ge Dig en varning :kort:

Nej, inte Dig personligen ! Jag vill absolut avråda från att köpa en flaska som heter Red Cock Jag råkade köpa en dylik flaska för några år sedan och tog med den till Sverige. När jag öppnade den för att ta en snaps till sillen så upptäckte jag vilken hemsk obrygd det var :beurk:

Den duger på sin höjd som spolarvätska i bilen !

// Luke the Drifter.

Tror att den fungerar som ogräsmedel också bara att hälla på.

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den varningen :14: . Ibland köper man saker bara för att namnet låter lite roligt men det blir ingen röd k*k i min mun eller hals. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Vad köper ni för alkoholhaltiga drycker när ni är i Thailand?[/size]

[size=3]Själv så blir det mest öl och då oftast chang men det kan även slinka ner annat med högre procenthalt.[/size]

[size=3]Jag har då oftast gått på kända spritmärken som jag har druckit förr och som jag vet inte smakar fan. Något billigt rävgift har det dock blivit men minns inte namnen på dessa drycker.[/size]

[size=3]Har ni några tips på inhemsk alkohol (vodka, gin eller dy) och som kostar 500 bath eller mindre?[/size]

[size=3]Jag kan nämna att jag brukar köpa någon liter billig whiskey till damerna på mitt favoritmassageställe (ingen särskrivning där inte). [/size]

[size=3]Salongen fungerar lika mycket som bar som massageinstitut då det ligger lite off och ägarinnan gillar att vara full. [/size]

[size=3]Köpte en gång en lite dyrare whiskey på taxfree som jag gav dem. Jag hann få ett glas innan det var dags att stoppa in en massa små träbitar i flaskan. [/size]

[size=3]Whiskeyn blev röd som bensin och smaken blev nästan lika jävlig. [/size]

[size=3]Hon gör det jämt, hon säger att det är nyttigt och att man blir stark och potent. Så hädanefter så får hon bara billig whiskey av mig att förstöra.[/size]

[size=3]Har någon smakat ”träbitswhiskey”? [/size]

Har två olika flaskor i Thailand en har jag fått av svärfar och den andra av grannen.

Helt olika, den från svärfar är bitter och jag har ingen aning om vilken typ av sprit den är gjord på.

Flaskan jag fick av grannen är gjord på virre och är lite söt/bitter i smaken, både säger att du

skall dricka typ en 4a om dan.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

[size=3]Vad köper ni för alkoholhaltiga drycker när ni är i Thailand?[/size]

[size=3]Själv så blir det mest öl och då oftast chang men det kan även slinka ner annat med högre procenthalt.[/size]

[size=3]Jag har då oftast gått på kända spritmärken som jag har druckit förr och som jag vet inte smakar fan. Något billigt rävgift har det dock blivit men minns inte namnen på dessa drycker.[/size]...[size=3] [/size]

Då funkar dom ju perfekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag glömde ju att ge Dig en varning :kort:

Nej, inte Dig personligen ! Jag vill absolut avråda från att köpa en flaska som heter Red Cock Jag råkade köpa en dylik flaska för några år sedan och tog med den till Sverige. När jag öppnade den för att ta en snaps till sillen så upptäckte jag vilken hemsk obrygd det var :beurk:

Den duger på sin höjd som spolarvätska i bilen !

// Luke the Drifter.

Finns också som Black Cock och är söt som sockerlag

Brukar köpa BenMore Four Casks 1 liter i den vita kartongen, en bra whisky för c:a 430 bht och funkar utmärkt on the rocks tillsammans med MPR

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...