Jump to content
IGNORERAD

Ingen hyfs!


ragson

Recommended Posts

Oregistrerad

Det tror jag inte på :crazy:

Jag tror för egen del efter att ha läst flera av inläggen här. Att vi människor "ser" och "märker" olika mycket. Jag tror att man måste ha "lyset" på lite grand för att kunna få en bild av omgivningen.

Det som sägs om ljugeriet här, är ju ganska välbekant ibland en absolut majoritet vågar jag nog säga. Jag hade själv hört av polare att det fanns mycket lögner härnere. Och efter att ha bott här en tid nu, så märker i alla fall jag att ljugeriet här i Thailand där jag bor i alla fall, nästan är en konst-art känns det som.

man ljuger rakt upp i ansiktet på folk och det finns tydligen inga skämmas-känslor så som vi känner till dom. man ljuger av bekvämlighets-skäl också. Varför ta obehaget och berätta vad som hänt, när man kan ljuga sig "fri"... Så uppfattar jag det i alla fall..

uncen,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    13

  • chiangmai

    12

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Om någon smaskar eller petar sig i näsan i min åsyn kan jag möjligen förvånas men aldrig irriteras. drabbar ju inte mig. Däremot anser jag det vara väldigt fräckt att ställa sig före mig i kön eftersom jag ju då får vänta ännu längre. Har mer än en gång sagt till på thai att det faktiskt är min tur och trängt mig tillbaka vilket brukar ge en förvånad reaktion men accepteras.

I ICA kön här hemma i Sverige så irriteras jag också ibland eftersom jag haft en osviklig förmåga att hamna i fel kö. Nu har jag börjat ompröva min tidigare strategi att ställa mig i den kö som ser kortast ut utan väljer istället kö efter att snabbt ha studerat vilka personer som står i den. Mycket pensionärer och kvinnor går bort, en lång kö med många män i produktiv ålder är dock aldrig något problem eftersom de av någon anledning alltid verkar vara lika förutseende och snabba som jag själv är. Dvs lägger upp varorna rätt och drar sina betalkort innan ens kassörskan hunnit slå in alla varor samt har aldrig några rabattkuponger eller frågor.

Gruppen kvinnor tjorvar väldigt ofta, speciellt de äldre... tar aldrig fram börsen med korten ur väskan förrän de hört summan och ska sedan leta fram rabattkupongerna de har någonstans i samma väska och visar det sig att någon kupong inte längre gäller så ska de efter lite irriterad diskussion promt lämna tillbaka varan eftersom den då blev 3 kr dyrare och det blir ett evigt ändrande på kvittot, ringande mellan kassörskorna för att fråga osv osv.

När alla ändrigar är gjorda och den stackars kassörskan lagt de återlämnade varorna åt sidan så står kunden lungt kvar och ordnar allt med kvitton, kort och kvarvarande rabattkuponger i börsen/väskan mitt framför kassan utan att ta hänsyn till att det står fler kunder bakom som önskar fram. Varför inte bara ta ett steg åt sidan medan man gör allt detta?

Att söla i en kö är nästan lika respektlöst som att tränga sig tycker jag.

Hejsan

Jag har för länge sedan slutat att bry mig om jag hamnar i "fel" kö eller inte. Att jaga upp sig för sådant eller att lägga energi på att försöka hitta "rätt" kö tycker jag bara är slöseri med välbefinnandet. En eller 5 minuter mer eller mindre tycker jag är ett i lands problem.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ingen som irriterar sig på att det av bekvämlighet ljugs så mycket ?

Jag tror för egen del efter att ha läst flera av inläggen här. Att vi människor "ser" och "märker" olika mycket. Jag tror att man måste ha "lyset" på lite grand för att kunna få en bild av omgivningen.

Det som sägs om ljugeriet här, är ju ganska välbekant ibland en absolut majoritet vågar jag nog säga. Jag hade själv hört av polare att det fanns mycket lögner härnere. Och efter att ha bott här en tid nu, så märker i alla fall jag att ljugeriet här i Thailand där jag bor i alla fall, nästan är en konst-art känns det som.

man ljuger rakt upp i ansiktet på folk och det finns tydligen inga skämmas-känslor så som vi känner till dom. man ljuger av bekvämlighets-skäl också. Varför ta obehaget och berätta vad som hänt, när man kan ljuga sig "fri"... Så uppfattar jag det i alla fall..

uncen,,,,

Ljugs det för alla typ även för er, tex er fru/fästmö säger att marken kostar 100 000 men den kostar egentligen 80 000 och så "försvinner" 20 000 till systerdotterns nya mobil? eller är det bara "andra" som utsetts för ljugandet och ljuger?

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ljugs det för alla typ även för er, tex er fru/fästmö säger att marken kostar 100 000 men den kostar egentligen 80 000 och så "försvinner" 20 000 till systerdotterns nya mobil? eller är det bara "andra" som utsetts för ljugandet och ljuger?

//bob

För min del, så finner jag i alla fall att det inte alls är de stora sakerna man ljuger om utan små skitsaker som har noll betydelse...

- " Vem har lagt smutstvätten där? är det du Yutin???"

- " no!!"

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Folkvett kallas det också.

Ungifär som att jag anser mig ha rätt till en del av bageutrymmet ovan min flygstol, inte tex personen i stolsraden mittimot som har lyckats släpa ombord som släpat ombord 3-4 handbagage.

Jag tog sonika bort väskan som låg på "min" plats och ställde den på golvet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ljugs det för alla typ även för er, tex er fru/fästmö säger att marken kostar 100 000 men den kostar egentligen 80 000 och så "försvinner" 20 000 till systerdotterns nya mobil? eller är det bara "andra" som utsetts för ljugandet och ljuger?

//bob

Eller att säga att ekonomin är bra fast hon/han har dragit på sig stora skulder

vilket leder till att farangen får rycka ut med plånboken i elfte timmen.

Eller att man säger sig ha tagit en universitetsutbildning som till slut visar sig vara något annat . . .

Eller att påstå att man kan både cykla och köra bil - utan att någonsin ha provat.

Eller säga att jobbet nu är klart - fast halva arbetet återstår.

Eller att det fina bilförsäkringsjobbet i själva verket gick ut på att vara åtråvärd i syfte att

få bilkunderna att teckna en försäkring, vilket senare innebar att "provisionen" betalades ut efter nattligt entertainment.

Eller att det fina jobbet i själva verket var en simpel dörrknackarbusiness där

hon blev tvungen att stå ut med det mesta för att få lite provision.

Eller att den där systern som har problem, i själva verket inte alls är en syster

utan bara någon lespisk kompis som man brukar gå till sängs med.

Eller att den där brodern eller kusinen som brukar hälsa på, i själva verket var en boyfriend.

Eller att man dras med sjuka släktingar som efter en tid presenters som farangens kommande utgiftspost.

Eller att den borttappade guldkedjan eller mobiltelefonen i själva verket var såld eller pantsatt.

Eller att TVn som farangen köpte till svärmor inte alls gick söner och slängdes bort,

utan att den istället blev stulen av en bror till älsklingen.

Eller att studiepengarna som gavs bort till den studiemotiverade istället gick till någon annan.

Eller att le och säga att allt bara är bra, trots att man nyligen har spelat bort lagfarten på huset.

Eller att säga att det var chefen på jobbet som ringde för att man måste jobba,

när det i själva verket var en boyfriend som ville nuppa.

Eller att ungen som man fick i sin ungdom med en viss kille, senare visade sig vara en helt annan kille.

Eller att den där Pappan istället var en uncle som i själva verket var någon snubbe med dunkla syften.

Etc . . . .

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har för länge sedan slutat att bry mig om jag hamnar i "fel" kö eller inte. Att jaga upp sig för sådant eller att lägga energi på att försöka hitta "rätt" kö tycker jag bara är slöseri med välbefinnandet. En eller 5 minuter mer eller mindre tycker jag är ett i lands problem.

MVH Nonki

Inte heller jag låter detta sk "problem" påverka min normalt positiva livsinställning förstås. Var bara kul att skriva ned några rader för att jämföra svenskt köbeteendet med trängande asiaters.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Inte heller jag låter detta sk "problem" påverka min normalt positiva livsinställning förstås. Var bara kul att skriva ned några rader för att jämföra svenskt köbeteendet med trängande asiaters.

Senast jag var i Thailand så utspelade sig denna händelse i Pattaya:

En asiatisk familj passerade bathbusskön till Jomtien och klev på före alla andra köande.

När jag frågade om det inte existerade köer i Japan så svarade junior i familjen att de inte var inte från Japan, de var från Kina. :ahh:

Han verkade vara den enda i familjen som kunde ett uns av engelska så jag är lite osäker på om han förstod vad 'asshole' betyder. :crazy:

Ändrades av Palmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Senast jag var i Thailand så utspelade sig denna händelse i Pattaya:

En asiatisk familj passerade bathbusskön till Jomtien och klev på före alla andra köande.

När jag frågade om det inte existerade köer i Japan så svarade junior i familjen att de inte var inte från Japan, de var från Kina. :ahh:

Han verkade vara den enda i familjen som kunde ett uns av engelska så jag är lite osäker på om han förstod vad 'asshole' betyder. :crazy:

Ja, att kalla någon för asshole för att man upplever att de trängt sig förbi kön till bahtbussen är onekligen ohyfsat - är Palmer thailändare månne? För det vore det enda logiska med tanke på hur absolut den thailändska avsaknaden av hyfs verkar upplevas av många här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har det bra ,jag bryr mig inte ,hinner jag inte idag tar jag det i morgon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag har det bra ,jag bryr mig inte ,hinner jag inte idag tar jag det i morgon

I Sverige kan jag känna att jag blir irriterad över småsaker men i Thailand tar jag det mer jämnmod :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Eller att säga att ekonomin är bra fast hon/han har dragit på sig stora skulder

vilket leder till att farangen får rycka ut med plånboken i elfte timmen.

Eller att man säger sig ha tagit en universitetsutbildning som till slut visar sig vara något annat . . .

Eller att påstå att man kan både cykla och köra bil - utan att någonsin ha provat.

Eller säga att jobbet nu är klart - fast halva arbetet återstår.

Eller att det fina bilförsäkringsjobbet i själva verket gick ut på att vara åtråvärd i syfte att

få bilkunderna att teckna en försäkring, vilket senare innebar att "provisionen" betalades ut efter nattligt entertainment.

Eller att det fina jobbet i själva verket var en simpel dörrknackarbusiness där

hon blev tvungen att stå ut med det mesta för att få lite provision.

Eller att den där systern som har problem, i själva verket inte alls är en syster

utan bara någon lespisk kompis som man brukar gå till sängs med.

Eller att den där brodern eller kusinen som brukar hälsa på, i själva verket var en boyfriend.

Eller att man dras med sjuka släktingar som efter en tid presenters som farangens kommande utgiftspost.

Eller att den borttappade guldkedjan eller mobiltelefonen i själva verket var såld eller pantsatt.

Eller att TVn som farangen köpte till svärmor inte alls gick söner och slängdes bort,

utan att den istället blev stulen av en bror till älsklingen.

Eller att studiepengarna som gavs bort till den studiemotiverade istället gick till någon annan.

Eller att le och säga att allt bara är bra, trots att man nyligen har spelat bort lagfarten på huset.

Eller att säga att det var chefen på jobbet som ringde för att man måste jobba,

när det i själva verket var en boyfriend som ville nuppa.

Eller att ungen som man fick i sin ungdom med en viss kille, senare visade sig vara en helt annan kille.

Eller att den där Pappan istället var en uncle som i själva verket var någon snubbe med dunkla syften.

Etc . . . .

Jösses måste jag säga!!!!!

Om detta är självupplevt, så har du levt ett ytterligt tråkigt och värdelöst liv härnere Siam, och gjort dåliga val i livet.. Eller är detta något som du googlat fram?? När det blir så mycket, så på något konstigt sätt så tappar du trovärdigheten i ditt inlägg.

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har för länge sedan slutat att bry mig om jag hamnar i "fel" kö eller inte. Att jaga upp sig för sådant eller att lägga energi på att försöka hitta "rätt" kö tycker jag bara är slöseri med välbefinnandet. En eller 5 minuter mer eller mindre tycker jag är ett i lands problem.

MVH Nonki

Jag tycker nog att det är skillnad på Problem och Irriterande. För mej är det inget problem att folk petar sej i näsan, men det är irriterande.

Likaså kö-grejen. Jag kan occkå stå i kö 5 minuter, gör mej inget. Men det är irriterande när folk ska in framför för att spara 3 sekunder.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev duktigt irriterad på våra vänner RYSSARNA här om dagen då jag stod i kön till emigration på Suvvan.

Framför mig stod det två barn i 6-10 års åldern, vi hade väl hämnat i mitten av kön på ca 60-80 pers, och jag funderade hur dessa så unga knattar kunde vara själva.

Plötsligt ser jag i sidan en grupp människor på typ 10-12 st som kryper under köbanden och tränger sig igenom kösystemet på tvären, med sikte på ungarna framför mig som visade sig vara ställda där för att hålla plats medan resten fyllde i sina ankomst/avgångs kort, jävligt störande att plötsligt få ett tiotal till före sig i kön.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jösses måste jag säga!!!!!

Om detta är självupplevt, så har du levt ett ytterligt tråkigt och värdelöst liv härnere Siam, och gjort dåliga val i livet.. Eller är detta något som du googlat fram?? När det blir så mycket, så på något konstigt sätt så tappar du trovärdigheten i ditt inlägg.

uncen..

Tack och lov har jag inte blivit personligt drabbad av alla exempel jag skrev om, men det betyder inte att det är påhittat. Merparten är saker som mina vänner o bekanta har har drabbats av under åren, men även jag har väl fått en släng av ljug-sleven under de trygt 32 år som jag har haft intresse av Thailand, varav jag bodde där permanent i Bkk i ca 4,5 år. Självklart har man även låtit sig lurats ibland.

Det var ju förekomsten av lögner som berördes i inlägget. Detta innebär ju inte att merparten av det som sägs av thailändare är lögner, snarare tvärtom. Det har varit på det hela taget en mycket kul pch intressan upplevelse att få lära känna Thailand pch dess befolkning.

De senaste 9. åren har jag levt ihop med en thailändska som inte har narrats mer än vad jag själv har lyckats med, så livet med henne har varit förskonat från de flesta tråkigheter.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vette fan om det har yttrats om att passa tider. Man avtalar om någon tid och sedan lyckas thailändarna pricka in det med ca 2-timmars förskjutning.

Inte en min eller ursäkt, ja inte ens en dålig bortförklaring.

Man hade väl i alla fall kunna ringa och ge besked när man ser att man inte fixar att komma på den avtalade tiden.

Nu finns det rätt många som är likadana i Sverige också. Men jag tycker att svenskarna är några klasser bättre på det planet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vi flyttade in i vårt område var det många som fixade och donade, bla extra elinstallationer för trädgårdarna...

Vår elektriker i området berättade en kul historia om en av våra grannar. Mannen japan hustrun thai.

Kvinnan bad elektriken salta alla räkningar och ge henne mellanskillnaden. Syfte: eget sparande om japanen drog.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Då vi flyttade in i vårt område var det många som fixade och donade, bla extra elinstallationer för trädgårdarna...

Vår elektriker i området berättade en kul historia om en av våra grannar. Mannen japan hustrun thai.

Kvinnan bad elektriken salta alla räkningar och ge henne mellanskillnaden. Syfte: eget sparande om japanen drog.

"Gömma pengar" är tydligen en sport för många. Inte första gången man hör eller ser sådant.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ja, att kalla någon för asshole för att man upplever att de trängt sig förbi kön till bahtbussen är onekligen ohyfsat - är Palmer thailändare månne? För det vore det enda logiska med tanke på hur absolut den thailändska avsaknaden av hyfs verkar upplevas av många här på forumet.

Ditt logiska resonemang har ett argumentationsfel:

Alla thailändare är ohyfsade alltså är alla ohyfsade människor thailändare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel.

:police:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste säga att jag blev ytterligt förvånad att läsa ditt inlägg ATOM, klart jag respekterar hur du uppfattar din omvärld. Men jag måste få lov att säga utan att veta vad andra sagt eller skrivit till dig. Att just det som du säger om att peta näsan och att fullständigt skita i köbildande är så vanligt, så man blir tokig helt enkelt. Jag bor uppe i Isaan i Chaiyaphum.

Ställer jag mig i en kö så kommer det ALLTID en thai och bara brakar in längst fram. Min uppfattning om Thailand generellt sett hräuppe är att de som jag kallar "idi*terna" alltid klarar sig därför att ingen thai vågar eller vill bry sig att ifrågasätta folk.

uncen...

Jag tror för egen del efter att ha läst flera av inläggen här. Att vi människor "ser" och "märker" olika mycket. Jag tror att man måste ha "lyset" på lite grand för att kunna få en bild av omgivningen.

Det som sägs om ljugeriet här, är ju ganska välbekant ibland en absolut majoritet vågar jag nog säga. Jag hade själv hört av polare att det fanns mycket lögner härnere. Och efter att ha bott här en tid nu, så märker i alla fall jag att ljugeriet här i Thailand där jag bor i alla fall, nästan är en konst-art känns det som.

man ljuger rakt upp i ansiktet på folk och det finns tydligen inga skämmas-känslor så som vi känner till dom. man ljuger av bekvämlighets-skäl också. Varför ta obehaget och berätta vad som hänt, när man kan ljuga sig "fri"... Så uppfattar jag det i alla fall..

uncen,,,,

Som vanligt så har Uncen bestämmt att det han ser och hör, eller iallafall tror att han ser och hör, i sin lilla by är det enda sanna och riktiga för hela Thailand; ty Uncen han har minsann lyset på.

Jag betvivlar inte att det finns thailändare som tränger sig i köer, petar sig i näsan och ljuger; tvärtom är jag helt säker på att nästan alla thailändare begått alla tre brotten, Jag gör det själv med jämna mellanrum och så gäller nog de flesta svenskar, senegaleser, spanjorer och sydkoreaner. Jag hävdar dock att de thailändare jag stött på, mestadels i centrala Thailand och Bangkok, generellt sett står sig väldigt väl i jämförelse med invånare i alla länder jag besökt angående civiliserat beteende. Dessvärre är de inte lika bra samhällsmedborgare som de är individer men det är en annan och mycket intressantare diskussion.

Nu vet jag inte hur det är med Uncens thailändskakunskaper så det här är en generell fundering och jag hoppas att ingen tar åt sig personligen. Jag har ofta undrat över utlänningar, och framförallt de som bor utanför Bangkok och turistorterna, som har tusentals åsikter om Thailand och thailändare utan att kunna mer än ett taskigt uttalat "Sawasdee krap". Hur vet de att thailändare ljuger, inte vet något, luras etc när allt som sägs måste översättas och förklaras av en fru/flickvän vars engelska förmodligen är milt sagt knackig? Det kanske är hon som inte förstår, ljuger eller tröttnat på att förklara självklarheter? Bara en liten fundering...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Som vanligt så har Uncen bestämmt att det han ser och hör, eller iallafall tror att han ser och hör, i sin lilla by är det enda sanna och riktiga för hela Thailand; ty Uncen han har minsann lyset på.

Jag betvivlar inte att det finns thailändare som tränger sig i köer, petar sig i näsan och ljuger; tvärtom är jag helt säker på att nästan alla thailändare begått alla tre brotten, Jag gör det själv med jämna mellanrum och så gäller nog de flesta svenskar, senegaleser, spanjorer och sydkoreaner. Jag hävdar dock att de thailändare jag stött på, mestadels i centrala Thailand och Bangkok, generellt sett står sig väldigt väl i jämförelse med invånare i alla länder jag besökt angående civiliserat beteende. Dessvärre är de inte lika bra samhällsmedborgare som de är individer men det är en annan och mycket intressantare diskussion.

Nu vet jag inte hur det är med Uncens thailändskakunskaper så det här är en generell fundering och jag hoppas att ingen tar åt sig personligen. Jag har ofta undrat över utlänningar, och framförallt de som bor utanför Bangkok och turistorterna, som har tusentals åsikter om Thailand och thailändare utan att kunna mer än ett taskigt uttalat "Sawasdee krap". Hur vet de att thailändare ljuger, inte vet något, luras etc när allt som sägs måste översättas och förklaras av en fru/flickvän vars engelska förmodligen är milt sagt knackig? Det kanske är hon som inte förstår, ljuger eller tröttnat på att förklara självklarheter? Bara en liten fundering...

Tack för vänligheten Atom, du verkar ju vara riktigt schysst ju!!!! I bägge de stycken du citerar så skriver jag rakt ut, att det jag säger, gäller där jag bor i isaan.. Så hur du kan få det till att gälla hela Thailand är mig en gåta. Men skitsamma.

Det verkar som du anser att falanger som bor UTANFÖR Bangkok, skulle vara mindre vetande, för det är ju faktiskt vad du säger i ditt ovan inlägg.

Jag är ledsen men du får nog acceptera att andra kanske ser på saker och ting annorlunda än du själv gör. Förresten varför vara ledsen över det. Du verkar bo i Bangkok, eller åtminstone vara där mycket. Du har inte funderat på att folk ifrån storstan har ett helt annat uppförande än folk ifrån orter utanför tätorterna, och då pratar jag om thailändare förstås... Din egna erfarenhet kanske inte gäller hela Thailand.

Så Atom,,,,,,,,,,,

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vi flyttade in i vårt område var det många som fixade och donade, bla extra elinstallationer för trädgårdarna...

Vår elektriker i området berättade en kul historia om en av våra grannar. Mannen japan hustrun thai.

Kvinnan bad elektriken salta alla räkningar och ge henne mellanskillnaden. Syfte: eget sparande om japanen drog.

Förstår inte riktigt humorn i det hela?

Är det kul för att han var Japan?

Är det för att hon skulle spara pengarna det var kul?

Om det var en svensk som hade en thaifru som bad elektrikern eller alla andra thailändare att salta räkningen har den varit lika kul då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt humorn i det hela?

Är det kul för att han var Japan?

Är det för att hon skulle spara pengarna det var kul?

Om det var en svensk som hade en thaifru som bad elektrikern eller alla andra thailändare att salta räkningen har den varit lika kul då?

Nja humor är inte för alla, för att vara mottaglig bör man ha ett öppet sinne och inte vara gravallvarlig :wink:

Du behöver inte förstå,det räcker att vi andra gör det :spiteful: .

Jag tyckte det var lite småroligt..något jag givetvis inte hade gjort om jag var japanen,men han får nog inte reda på det ändå så allt frid o fröjd/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Men en sak är säker oavsett om man bor i Bkk eller Issan är att kan man inte prata med varandra på mer än en knackig engelska är det svart att dra några djupare analyser

hur andra fungerar och tänker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är en amatör "igen" vad gälder Thailand ,bor där två månader om året. Min fru kan bättre Svenska än

jag . Engelska är jag kanske lite bättre på. Faktum är att jag ser ingen skillnad vad gälder hyfs (etik,uppförande)

på mäniskorna jag möter i Sverige eller dom jag möter i Thailänd.

Det finns skillnader men jag kan inte se att det ene eller andra skillnaden är bättre eller sämre än den andra.

Om jag skulle gå runt o ha ont i magen för att nån petar sej i näsan, då har jag på tok för mycket

fritid (vilket jag i o för sej har)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...