Jump to content
IGNORERAD

Ingen hyfs!


ragson

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Skulle inte förvåna mig om Buddhismen predikar att den tid du ev. sparar i kön genom diverse tilltag

förlorar du i slutändan då ditt liv förkortas av stress.

Så länge vi som lever utanför buddhismen har en högre medelålder är det nog ingen ide att oroa sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    13

  • chiangmai

    12

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Hissar i Thailand.

Varför försöker så många kliva in i hissen innan de som skall ut har lyckats ta sig just ut.

Dörrar i Thailand.

Får alltid vara beredd på att de som gick igenom dörren framför en själv bara droppar den och vipps har man en dörr i fejset.

Trafiken i Thailand.

Störst först, och kör på ditt eget vis, i din bil är det du som bestämmer och det är dina regler som gäller, FLYTTA PÅ ER.

Det gällde iaf i Sverige för "100 år" sedan.

Jag tog sommarjobb som skåpbilschaufför i Stockholm.

När jag sedan, på helgen, kom körande med farsans Volvo höll jag på att krocka i varje gathörn. Jag var ju van vid att vara störst och snabbast :wink:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte så säker på att buddisterna lever kortare.I min nya släkt lever dom flesta till mellan 90 och 100 år utom en del som har valt att vara lite full för jämnan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Hissar i Thailand.

Varför försöker så många kliva in i hissen innan de som skall ut har lyckats ta sig just ut.

Dörrar i Thailand.

Får alltid vara beredd på att de som gick igenom dörren framför en själv bara droppar den och vipps har man en dörr i fejset.

Trafiken i Thailand.

Störst först, och kör på ditt eget vis, i din bil är det du som bestämmer och det är dina regler som gäller, FLYTTA PÅ ER.

De två första fungerar lika bra i Sverige. Då skulle jag tillägga alla som vill med buss eller tunnelbana i Stockholm.

Nästan omöjligt att komma ut.

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan "nationalsport" är ju att klämma finnar. Sittandes på sin motorbike och titta i backspegeln. Ser inte så trevligt ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har läst alla inläggen i tråden en gång till och hittat en enkel lösning på alla klagomål:

Skaffa en svensk flickvän eller fru.

Då slipper man skämmas men förlorar kanske spänningen i mötet med en annan kultur.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Har läst alla inläggen i tråden en gång till och hittat en enkel lösning på alla klagomål:

Skaffa en svensk flickvän eller fru.

Då slipper man skämmas men förlorar kanske spänningen i mötet med en annan kultur.

En exotisk kompromiss vore väl att skaffa sig en danska.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

En exotisk kompromiss vore väl att skaffa sig en danska.

Fast hon äter nog varken surströmning eller hoppar groda på midsommar :-)

Hon tar inte av sig skorna heller när hon går in i din lägenhet eller ditt hus

och kan ha en svart, nästan bizarr form för humor, ungefär som jag.

Men jag vill inte byta :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Samhällets sista tillåtna rasism

Att driva med kineser och ostasiater är den sista tillåtna öppna rasismen.

På scen, i film och på förpackningar

Dagens DN om Evelyn som driver med asiat-rasismen

Som asiat i Sverige är man ingen person – man är en karikatyr

Humorsketchen utspelar sig på en anställningsintervju.

Den genomsvenske arbetsgivaren är hurtigt trevlig, medan den kinesiska låtsaskaraktären ”Evelyn”

är fullständigt gravallvarlig när hon meddelar att ”du tror säkert att jag kan skjuta pingpong-bollar med fittan”.

När arbetsgivaren chockad förnekar detta blir det pinsamt tyst alldeles för länge.

Till slut säger Evelyn: ”Bra. För det kan jag inte. Det är thailändarna.”

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Akta dig ragson för att "generailsera" det har man fått höra några gånger, men det sk---ter jag i, nu när jag var nere då ställde sig en thai för mig i kön på 7/11 tror jag det var men då sa kassa personalen till att jag var före. Så det så bara för den andra att flytta på sig

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Akta dig ragson för att "generailsera" det har man fått höra några gånger, men det sk---ter jag i, nu när jag var nere då ställde sig en thai för mig i kön på 7/11 tror jag det var men då sa kassa personalen till att jag var före. Så det så bara för den andra att flytta på sig

Varför var personalen kass , om dom sa till??

:)

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Varför var personalen kass , om dom sa till??

:)

Med vänlig hälsning,

Var står det att dom var kassa?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

s är skriv ning . : )

Skäms på mig att jag inte såg den lätta direkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar alltid släppa snygga tjejer före mig i rulltrappan uppåt.

Självklart skönhet går ju före ålder ,eller?

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

nu får f-n ge dig mamma fläng pappa knäpp. Det står INGENSTANS om nån kass personal, det står KASSAPERSONAL RÅKADE I MIN ENFALD GLÖMMA SKRIVA IHOP ORDET tänkte inte på att MPR anställt en språkpolis med inget eget liv som ska anmärka på fan precis allt. Skaffa dig ett liv elle ett jobb so kanske du inte orkar hacka på alla

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

nu får f-n ge dig mamma fläng pappa knäpp. Det står INGENSTANS om nån kass personal, det står KASSAPERSONAL RÅKADE I MIN ENFALD GLÖMMA SKRIVA IHOP ORDET tänkte inte på att MPR anställt en språkpolis med inget eget liv som ska anmärka på fan precis allt. Skaffa dig ett liv elle ett jobb so kanske du inte orkar hacka på alla

:)

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Chan2011

nu får f-n ge dig mamma fläng pappa knäpp. Det står INGENSTANS om nån kass personal, det står KASSAPERSONAL RÅKADE I MIN ENFALD GLÖMMA SKRIVA IHOP ORDET tänkte inte på att MPR anställt en språkpolis med inget eget liv som ska anmärka på fan precis allt. Skaffa dig ett liv elle ett jobb so kanske du inte orkar hacka på alla

Towe,det vimmlar av dom,den ena duktigare an den andra.Imponerande!!!

Mvh

Chan2011

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hände det igen. En bil kom och parkerade utanför vårat hus. När man ser genom glasväggen att jag är hemma så kan man väl åtminstonde fråga om det är OK att ställa bilen där och inte bara promenera därifrån. Ganska ohyfsat.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hände det igen. En bil kom och parkerade utanför vårat hus. När man ser genom glasväggen att jag är hemma så kan man väl åtminstonde fråga om det är OK att ställa bilen där och inte bara promenera därifrån. Ganska ohyfsat.

Fritz..

Du får göra som thaiarna - skaffa färgkritor och sprayflaskor och måla bilarna (har hänt mej på soi Bukhao).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

nu får f-n ge dig mamma fläng pappa knäpp. Det står INGENSTANS om nån kass personal, det står KASSAPERSONAL RÅKADE I MIN ENFALD GLÖMMA SKRIVA IHOP ORDET tänkte inte på att MPR anställt en språkpolis med inget eget liv som ska anmärka på fan precis allt. Skaffa dig ett liv elle ett jobb so kanske du inte orkar hacka på alla

Humor är inte allas starka sida?

Jag tyckte det med den kassa personalen var rätt fyndigt!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får göra som thaiarna - skaffa färgkritor och sprayflaskor och måla bilarna (har hänt mej på soi Bukhao).

Att Thailändare anser att även gatan framför tomten är deras privategendom som de disponerar som de vill är väl någon som många råkat ut för. Men att även svenskar delar den uppfattning har jag faktiskt aldrig stött på förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thailändare anser att även gatan framför tomten är deras privategendom som de disponerar som de vill är väl någon som många råkat ut för. Men att även svenskar delar den uppfattning har jag faktiskt aldrig stött på förr.

Mja, men nu har jag ingen tomt utan ett radhus som jag kliver direkt ut på den lilla soien från. Då tycker jag nog att "plätten" utanför är min parkering. I alla fall är det inte nån annans :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart skönhet går ju före ålder ,eller?

Mvh Leadbelly

Nope. Är bara egoistisk där och tänker på egen njutning.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...