Jump to content
IGNORERAD

Musik med innehåll


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Många seriösa låtskrivare vill väl nå ut med ett budskap och många gör det också. Medans många bara vill sälja kommersiallt skräp. Här är en låt jag gillar bland våra svenska band, visserligen finns det ju självklart dom som hävdar att Dia Psalma blev kommersiella iom Gryningstider. Mkt möjligt, men det finns väl säkert dom som aldrig hört Balladen om lilla Elsa (Strebers) heller :crazy: Men den här texten gillar jag och varje gång den spelas på radion, vilket är ganska ofta, blir jag glad att detta uppmärksammas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    6

  • svampen

    5

  • hamnoi

    3

  • ragson

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest wUThai

Själv är jag svag för denna... Sveriges enda rockstjärna imo. Sinnessjukt bra cover av Kingen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Svag för, är jag för mkt.. I bland behöver man inte fatta vad det handlar om :crazy:

Den som kan beskriva vad denna Cornelis låt handlar om bjuder jag på både röka och bärs.. (nikotincigg)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Svag för, är jag för mkt.. I bland behöver man inte fatta vad det handlar om :crazy:

Den som kan beskriva vad denna Cornelis låt handlar om bjuder jag på både röka och bärs.. (nikotincigg)

Cornelis och Cornelis.

Det var ju en finne...eller en tysk.eller så var det nog Bellman som knåpade ihop den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

:thumbsup:

Herregud denna låt !!!!! Berört varat eftersträvast vad HJÄRTA!

I Love You Stones!!!!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Cornelis och Cornelis.

Det var ju en finne...eller en tysk.eller så var det nog Bellman som knåpade ihop den.

Du ser :whoco5: Men förklara gärna innehållet ändå :P

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du ser :whoco5: Men förklara gärna innehållet ändå :P

Sex, drugs and trubadurmusik

Link to comment
Dela på andra sajter

En flaska rödtjut eller två och Afzelius och jag lipar som ett barn :giggle: . Idag är det whisky så det är lugnt :spiteful: /hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Inte så mycket text, men vilken jävla gitarrist! Jag får fan ståpäls även att han har en löjlig hatt på sig! Så vackert!

!
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jaha.. Får väl hoppas att grannfan inte kommer över och vill ha ett ord i detta :rotfl:

Until then..

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle en sk kommersiell låt vara bättre än en låt med "mening"eller djup text? Den diskussionen är så urbota korkad! All musik har ett värde beroende på vem som lyssnar. En enkel discodänga fyller ett helt annat behov än en visa m Cornelis tex..Jag blir så trött på alla förståsigpåare som ska veta bättre och tala om för andra vad" bra" musik är för nåt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...