Jump to content
IGNORERAD

Min transport - Hur det fungerar praktiskt


Guest uncen

Recommended Posts

Har speditören arbetstillstånd och visa som är förenligt med det?

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 192
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • roffe

    14

  • Soengsang

    12

  • Chan2014

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Soengsang,

Det är klart att du ska lägga din näsa i blöt som vanligt, har du blivit någon jäkla civil polis, då finns det nog fler du kan jaga här på forumet.

Chan2014

Ändrades av Chan2014
fel
Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang,

Det är klart att du ska lägga din näsa i blöt som vanligt, har du blivit någon jäkla civil polis, då finns det nog fler du kan jaga här på forumet.

Chan2014

Jagar inte någon, och frågan var inte ställd till dig.

Lite av tanken med forum är att man ska lära sig och dela med, och nu var min fråga om man kan "arbeta" eller förmedla tjänster med eller utan wp.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang,

Det är klart att du ska lägga din näsa i blöt som vanligt, har du blivit någon jäkla civil polis, då finns det nog fler du kan jaga här på forumet.

Chan2014

 

Jag är både förvånad och överraskad att en gubbtjyv som dig fortfarande finns kvar här, och kan uttrycka dig som du gör  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jagar inte någon, och frågan var inte ställd till dig.

Lite av tanken med forum är att man ska lära sig och dela med, och nu var min fråga om man kan "arbeta" eller förmedla tjänster med eller utan wp.

För det första så jagar du mig konstant. men om detta nu är det roligaste du har i livet, så kan jag inte göra något åt det.

Om du nu är ute efter att lära dig, vilket jag tvivlar till 100% på, så skall du veta att Thailand kräver inga arbetstillstånd för Digital Nomads, eller för folk som via datorn gör affärer i Sverige, betalningen erlägges i Sverige, och all dokumentation färdigställes i Sverige, och sedan inte praktiskt arbetar i Thailand.

uncen.....

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så jagar du mig konstant. men om detta nu är det roligaste du har i livet, så kan jag inte göra något åt det.

Om du nu är ute efter att lära dig, vilket jag tvivlar till 100% på, så skall du veta att Thailand kräver inga arbetstillstånd för Digital Nomads, eller för folk som via datorn gör affärer i Sverige, betalningen erlägges i Sverige, och all dokumentation färdigställes i Sverige, och sedan inte praktiskt arbetar i Thailand.

uncen.....

Om jag nu jagar dig, så beror det troligen på att du talat skit samt hotat en av mina vänner vi PM!

Det var just det med digitalt arbete mot annat land jag undrade över, och du satt ju inne med svar, tack!

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag nu jagar dig, så beror det troligen på att du talat skit samt hotat en av mina vänner vi PM!

Det var just det med digitalt arbete mot annat land jag undrade över, och du satt ju inne med svar, tack!

 

Trams, hotat? Tråden handlar om transporter, och du jagar mig inte? Hehehehe, välkommen till Chaiyaphum, och prata om saken vet jag!!! Usch nu blev det visst ett "hot" igen, i alla fall i dina ögon....... Väx upp Thomas......

uncen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Trams, hotat? Tråden handlar om transporter, och du jagar mig inte? Hehehehe, välkommen till Chaiyaphum, och prata om saken vet jag!!! Usch nu blev det visst ett "hot" igen, i alla fall i dina ögon....... Väx upp Thomas......

uncen....

giphy.gif

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är både förvånad och överraskad att en gubbtjyv som dig fortfarande finns kvar här, och kan uttrycka dig som du gör  :D

Ja du Nakhon, vad ska man säga, såg i en annan tråd du ska ut på en ny fantasi resa, sist det begav sig var det väl Hongkong.

Chan2014 

Link to comment
Dela på andra sajter

 Thailand kräver inga arbetstillstånd för Digital Nomads, eller för folk som via datorn gör affärer i Sverige

Är inte så säker på det, har du någon länk till var man kan läsa om detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte så säker på det, har du någon länk till var man kan läsa om detta?

Bra frågeställning, jag är också osäker, men TS påstår ju sig ha koll, så han har säkert underlag för sitt påstående!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis i Nongbualamphu anlitade uncen,nar transporten var halvags fick han mail fran uncen.

Det har tillkommit lite extra kostnader,Bara 28 tusen svenska kronor.

Ska sattas in pa mitt konto Nu,han forsokte fa tag pa uncen via mail men inget svar.

STOR varning ang uncens firma!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så han satte in 28.000 kronor på mitt konto bara så där utan vidare? Härliga tider..... Och berättade han för dig vad dessa 28.000 kronorna var till för i så fall...? Eller är detta bara struntprat....

Tullverket debiterar sina avgifter, och man skall nog inte "skjuta piano-spelarn" som vidarebefordrar nyheten. Din kompis, OM nu detta skulle vara sant och inte en lögn ifrån din sida, var ju i kontakt med införtullnings-agenten i Bangkok.. Och där fick han i så fall klara besked på vad avgifterna gällde. Att i sin enfald tro att en svensk transportör kan bestämma och domdera över det thailändska tullverket borde nog fundera lite mer innan man skriver strunt och lögner om andra människor.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så jagar du mig konstant. men om detta nu är det roligaste du har i livet, så kan jag inte göra något åt det.

Om du nu är ute efter att lära dig, vilket jag tvivlar till 100% på, så skall du veta att Thailand kräver inga arbetstillstånd för Digital Nomads, eller för folk som via datorn gör affärer i Sverige, betalningen erlägges i Sverige, och all dokumentation färdigställes i Sverige, och sedan inte praktiskt arbetar i Thailand.

uncen.....

Då bedrivs uppenbarligen verksamheten som enskild firma i Sverige. Med F- skatt och moms? Ej heller berättigad till SINK beskattning som näringsidkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter här och funderar, och tänker på VARFÖR dessa speciella människor bara är ute efter att göra ont och skriva ont. Vad är deras verkliga agenda?

Här har man en suverän transport-tråd som ni amatörer aldrig i Ert liv någonsin har kommit i närheten av tidigare. Helt gratis information baserat på 45 års bransch-kunskap. "Gamarna" hopar sig snabbt, ja ni ser själva vilka de är. Och skriver strunt och skit och försöker att svartmåla. Man pratar om arbetstillstånd och man pratar om avgifter precis som om det skulle vara något konstigt.

Deras okunskap lyser fullständigt igenom, men dom får hålla på helt oemotsagt i stort sett, Folk i gemen är rädda för dessa ljusskygga individer. Ty dom älskar att sätta kniven bakifrån på folk. Men är ytterst fega småskitar när det kommer till verkliga livet. När man ber att få träffa dom, allt i en förhoppning att kanske bli vän eller bekant och prata om det hela, ja då skriker man HOT... Ja man skriker HOT istället för att träffas och ha ett snack om det hela.

Detta om något visar ju bara dessa fega uslingar vilka dom är de facto är i verkliga livet. I och med BRISTEN på folk som vågar stå upp för något här i livet, så kommer jag väl snart att bli tvungen att helt enkelt lägga ner, både mitt konto här på MPR, och likaledes ta bort denna transportråd..

Det som kan få mig att ändra åsikt, är om folk vågar ställa sig upp och skjuta tillbaka emot skitstövlarna... Men ser man  till historien, så kanske det inte är så troligt. RÄDSLAN ÄR ALLTID STÖRRE ÄN VINSTEN AV ATT FÖRSVARA....

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så han satte in 28.000 kronor på mitt konto bara så där utan vidare? Härliga tider..... Och berättade han för dig vad dessa 28.000 kronorna var till för i så fall...? Eller är detta bara struntprat....

Tullverket debiterar sina avgifter, och man skall nog inte "skjuta piano-spelarn" som vidarebefordrar nyheten. Din kompis, OM nu detta skulle vara sant och inte en lögn ifrån din sida, var ju i kontakt med införtullnings-agenten i Bangkok.. Och där fick han i så fall klara besked på vad avgifterna gällde. Att i sin enfald tro att en svensk transportör kan bestämma och domdera över det thailändska tullverket borde nog fundera lite mer innan man skriver strunt och lögner om andra människor.

uncen...

Han fick ett fast pris fran dig.Fran Kalstad till Nongbualamphu och allt skulle inga,varfor svarade du inte pa hans klagomal ang dom extra 28 skr,han heter Holmberg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han fick ett fast pris fran dig.Fran Kalstad till Nongbualamphu och allt skulle inga,varfor svarade du inte pa hans klagomal ang dom extra 28 skr,han heter Holmberg.

Han fick, om nu detta är en kund till mig, precis samma offert som alla andra fått nu under 6 års tid. Ha  fick ett transportpris ifrån A-Ö där allt ingår förutom tull-kostnaderna i Bangkok.

Jag kan omöjligen kräva av Thailands tullverk vilka belopp dom skall debitera importörerna, det är inte min sak som transportör alls.

OM detta handlade om 28.000:- vilket torde vara runt 110,000 baht minst, vilket låter otroligt för mycket för att vara sant. Men om det är sant, så måste den killen ha lagt in i sin transport en jäkla massa saker som icke anses vara personliga effekter, och vilka tullbelägges av Thailand till fulla procent-satser för import-gods...

Killen hade som alla andra direktkontakt med tull-agenten via sin fru och de fick klara besked den vägen. Jag skrev om detta förut, vi kan numera, vilket många också gör, ta fram sin packlista och så kan vi få ett förhandsbesked på kostnaderna vid ankomsten. Detta är ju en bra grej av Tullverket här, att kunderna åtminstone vet, om dom nu vill veta, vilka kostnader som dyker upp förutom transportkostnaden.

Men igen då, kunden blir offererad för transporten, och exkluderad är tullkostnaderna i Bangkok...

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter här och funderar, och tänker på VARFÖR dessa speciella människor bara är ute efter att göra ont och skriva ont. Vad är deras verkliga agenda?

Här har man en suverän transport-tråd som ni amatörer aldrig i Ert liv någonsin har kommit i närheten av tidigare. Helt gratis information baserat på 45 års bransch-kunskap. "Gamarna" hopar sig snabbt, ja ni ser själva vilka de är. Och skriver strunt och skit och försöker att svartmåla. Man pratar om arbetstillstånd och man pratar om avgifter precis som om det skulle vara något konstigt.

Deras okunskap lyser fullständigt igenom, men dom får hålla på helt oemotsagt i stort sett, Folk i gemen är rädda för dessa ljusskygga individer. Ty dom älskar att sätta kniven bakifrån på folk. Men är ytterst fega småskitar när det kommer till verkliga livet. När man ber att få träffa dom, allt i en förhoppning att kanske bli vän eller bekant och prata om det hela, ja då skriker man HOT... Ja man skriker HOT istället för att träffas och ha ett snack om det hela.

Detta om något visar ju bara dessa fega uslingar vilka dom är de facto är i verkliga livet. I och med BRISTEN på folk som vågar stå upp för något här i livet, så kommer jag väl snart att bli tvungen att helt enkelt lägga ner, både mitt konto här på MPR, och likaledes ta bort denna transportråd..

Det som kan få mig att ändra åsikt, är om folk vågar ställa sig upp och skjuta tillbaka emot skitstövlarna... Men ser man  till historien, så kanske det inte är så troligt. RÄDSLAN ÄR ALLTID STÖRRE ÄN VINSTEN AV ATT FÖRSVARA....

uncen...

Inga knivar här inte. Jag bara kommenterade det du sa om att det inte behövs wp för digitalt arbete i Thailand, och nej det är inget konstigt med att de kräver arbetstillstånd för utlänningar i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga knivar här inte. Jag bara kommenterade det du sa om att det inte behövs wp för digitalt arbete i Thailand, och nej det är inget konstigt med att de kräver arbetstillstånd för utlänningar i Thailand.

Nä håller med dig, inga problem....                                                                                           Och Du har helt rätt det tarvas arbetstillstånd för digitalt arbete i Thailand. Men det kräves inget arbetstillstånd för arbete som utföres i Sverige om man bor i Thailand.

uncen...

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä håller med dig, inga problem....                                                                                           Och Du har helt rätt det tarvas arbetstillstånd för digitalt arbete i Thailand. Men det kräves inget arbetstillstånd för arbete som utföres i Sverige om man bor i Thailand.

uncen...

Då är vi överens, under förutsättning att arbetet i Sverige inte 'utförs' från Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu Uncen, väldigt tydligt att du inte tål att få en fråga eller en kommentar som inte passar dig, då går du i spinn!

Jag har påpekat att din beskrivning är bra på din sida!

Sen är det väl helt normalt med några följdfrågor, men på de som inte passar dig tycks du gå i taket?

Du försökte beckna ett hus åt någon både här och där, jag påpekade det dåliga att inte ha ett pris med i annonserna, då det är en dussinvara du försöker sälja, dessa hus finns i parti och minut i de större städerna, och ska man få någon intresserad så är ett pris viktigt! Det gick du också i spinn på.

Hur fan tror du du ska kunna promota något om ingen får ställa frågor, och än så länge har jag bara sett missnöjda kunder, vore klädsamt för dig med lite recessioner från ev nöjda kunder, absolut till din fördel!

Du e fan känslig som en liten skolflicka!

Sen ang hot så var det inte riktigt så du skrev i ett P till vederbörande.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är nog den grövsta av de grövsta tror jag. När en människa som du ALDRIG har annat än skit och negativa saker att komma med. Då ledsnar man och går ibland i taket bara man ser din avatar.... Men du förtjänar det och har jobbat riktigt duktigt ihop till det. Lösa halvlögner är du bra på, anledningen till att jag ledsnade att gå  i svaromål till dig,, var att du enbart skapade extraarbete.

Om du har frågor och skapar påståenden, då skall du inte tvinga andra att googla för dig, googla själv för fan.... Tid tycks du ju ha där du sitter och mest skapar skit...

För övrigt kom hit till Chaiyaphum, och låt oss prata om detta med det du håller på med. Kanske vi kan reda ut det....Men du är en av de fega...

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...