Jump to content
IGNORERAD

F1 resa från Thai till Malaysia


Guest Gawar

Recommended Posts

Guest Gawar

Suttit å kikat på bussresor å sånt till F1 i Tyskland som är snart. Men kom sedan på att man kanske kan göra en utflykt från Thailand till F1 i Malaysia.

Någon som gjort detta eller vet om man kan ta såna bussresor/flygresor från Thailand?

Behöver man nån form av visum eller sånt om man ska dra till Malaysia några dagar?

Såg att det var 96 mil från Phuket till Kuala Lumpur i Malaysia där racet går. Jag bor iofs i Pattaya så det blir väl nästan 90 mil till...

Men skulle vara jävligt kul att uppleva detta. Eller om det går samla ett gäng å ta en minibuss ner kanske =).

Här är länk till årets F1 tävlingar (kalender) med bussresor från Sve. http://www.gosporttravel.com/motor-f1-resor/formel1/?gclid=COD_msnD9rACFe0tmAodDHgWLw

Borde väl finnas någon mer som skulle kunna tänka sig detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle flyga ner till Malaysia,billigt med Air Asia bussresor från Kuala Lumpur finns till banan för en hundring.

Det var en upplevelse utan like, bara ljudet var oförglömlig,

Jag skulle gärna göra om det igen..

Bilden är från årets race...

post-5021-0-46188000-1341079492_thumb.jp

FF

post-5021-0-46188000-1341079492_thumb.jp

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.formula1.it_diagram.html

Singapores GP körs i slutet av september och det är väl ungefär lika långt dit?

Brukar vara bra och spännande race där. Gillar "natt" aspekten, tror det blir en extra dimension av det hela.

Måste jag välja ett race av de två så får det bli Singapore...

Link to comment
Dela på andra sajter

Suttit å kikat på bussresor å sånt till F1 i Tyskland som är snart. Men kom sedan på att man kanske kan göra en utflykt från Thailand till F1 i Malaysia.

Någon som gjort detta eller vet om man kan ta såna bussresor/flygresor från Thailand?

Behöver man nån form av visum eller sånt om man ska dra till Malaysia några dagar?

Såg att det var 96 mil från Phuket till Kuala Lumpur i Malaysia där racet går. Jag bor iofs i Pattaya så det blir väl nästan 90 mil till...

Men skulle vara jävligt kul att uppleva detta. Eller om det går samla ett gäng å ta en minibuss ner kanske =).

Här är länk till årets F1 tävlingar (kalender) med bussresor från Sve. http://www.gosporttr...CFe0tmAodDHgWLw

Borde väl finnas någon mer som skulle kunna tänka sig detta?

Du kan nog gå dit tror jag, för det ju ca 9mån kvar till nästa gång! :thumbsup: Sedan är det 30 dagar med giltig flygbiljett ( ialla fall år 2000 när jag var där) som gäller.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gawar

Singapore går tyvärr bort då jag bara e i Thailand 1:a nov till 1:a maj... Men ska absolut kolla upp vad de skulle kosta å flyga dit över helgen... Aldrig vart på F1 men alltid velat...

Finns det några andra roliga biltävlingar man kan åka på i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips är att uppleva F1 live i år eller nästa. 2014 ska de ha V6 med turbo och den sägs inte ha samma ljud som dagens motorer. Ni som varit på nåt race vet hur mycket ljudet betyder för upplevelsen.

Så skynda på!!!

Ett nattrace har jag inte upplevt men lär vara magiskt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mitt tips är att uppleva F1 live i år eller nästa. 2014 ska de ha V6 med turbo och den sägs inte ha samma ljud som dagens motorer. Ni som varit på nåt race vet hur mycket ljudet betyder för upplevelsen.

Så skynda på!!!

Ett nattrace har jag inte upplevt men lär vara magiskt.

Ljudet från en v sexa . nu går det nedåt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det tragiskt. För inte sååå många år sen så var det V12 . T o m motorer för enbart kvalet som hade 1.200+ Hp

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag funderar på att åka till Singapore i höst.

Har hittat detta.inte billigt plus att flyget Bangkok-Singapore tillkommer.

Vi får se.frugan tycker det är bortkastade pengar.

Vi har ju ny stor TV är hennes motivering...tycker det duger åt mig. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Jag funderar på att åka till Singapore i höst.

Har hittat detta.inte billigt plus att flyget Bangkok-Singapore tillkommer.

Vi får se.frugan tycker det är bortkastade pengar.

Vi har ju ny stor TV är hennes motivering...tycker det duger åt mig. :thumbsup:

F1 är en dyr hobby live. Det är oftast man inget har råd med varje år, eller i många fall kanske bara en gång i livet, så man måste passa på. Jag har upplevt det så kan givetvis reka det, sen hur du fixar det med frugan vet jag inte men rekar verkligen att du får uppleva det minst en gång i livet, det är värt det om man har lite motorsportsintresse.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha klart för mig den faktiska kostnade är det med största sannolikhet "billigare" att dra till Sepang istället för Singapore, även om jag tror man går i större spiraler i Singapore med såväl det "Monacoliknande" upplägget med den instängda ljudkulissen ringande i skallen livet ut som känsla av att sitta i ett svart hål med ett sceneri av gigantiska mått uppspelat framför en, fan, man ryser bara av att tänka tanken!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha klart för mig den faktiska kostnade är det med största sannolikhet "billigare" att dra till Sepang istället för Singapore, även om jag tror man går i större spiraler i Singapore med såväl det "Monacoliknande" upplägget med den instängda ljudkulissen ringande i skallen livet ut som känsla av att sitta i ett svart hål med ett sceneri av gigantiska mått uppspelat framför en, fan, man ryser bara av att tänka tanken!

Tjena!

Sepang? Hur menar du då? Har ju aldrig varit i Singapore..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Sepang? Hur menar du då? Har ju aldrig varit i Singapore..

Jo, flera ggr! Vad är det inte fattar?

Förstår inte frågan, Sepang ligger ju utanför flygplatsen i K, Singapore är Singapore!.tycker mig ha märkt en ganska kraftig prisskillnad mellan Malaysia o Singapore!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, flera ggr! Vad är det inte fattar?

Förstår inte frågan, Sepang ligger ju utanför flygplatsen i K, Singapore är Singapore!.tycker mig ha märkt en ganska kraftig prisskillnad mellan Malaysia o Singapore!

Tjena!

JAG har aldrig varit i Singapore. Det var därför jag undrade vad Sepang är för nåt. Trodde det låg utanför Singapore.

Ursäkta en novis :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

JAG har aldrig varit i Singapore. Det var därför jag undrade vad Sepang är för nåt. Trodde det låg utanför Singapore.

Ursäkta en novis :thumbsup:

HaHa...det var för tidigt för att jag skulle vara läskunnig uppenbarligen, trodde du va F1 freak som jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta lite OT. Kuala Lumpur kallas allmänt KL. Den internationella flygplatsen heter KLIA, ligger i Sepang 45 km söder om KL. F1 banan ligger på flygplatsområdet vilket påstås vara världens största, är en uthuggning i djungeln av oljeträd. Det finns bussar och snabb tåg in till KL. Tyvärr har man numera två terminaler, en LCC (Low Cost Carrier) terminal byggdes för några år sedan (KLIA invigdes juni 1998). Denna nya terminal för lågprisflyg ligger söder om den "riktiga", ingen förbindelse med stora terminalen, saknar tågförbindelse. Man får åka taxi eller buss därifrån (buss är billigt, tar en timme in till stan. Alternativt buss till tågstationen efter flygplatsen, men med bussresa-byte-väntetid så tar det ofta längre tid än buss hela vägen. Det finns flera hotell i flygplatsens närhet. PÅ flygplatsen ligger ett Pan Pacific, sedvanlig prisbild flygplatshotell. I norra delen av området ligger ett enklare Concorde hotell, en "kvarlämna" sedan byggtiden. Lite motellstuk, men trivsamt och prisvärt. kan kanske vara ett bra tips. Gissningsvis blir dock alla hotellpriser mycket höga vid ett F1 lopp.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har för att jag sett färdiga paket med Air Asia från Bangkok

Kolla deras hemsida efter nyår

Skulle vara kul att åka till om man är nere då

Här varit på lopp i Belgien Spa banan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...