Jump to content
IGNORERAD

Utvisning av Falanger som äger mark


Juha

Recommended Posts

Ähum, har ingen större lust att lägga mig i diskussionen, men vad gäller frågan om att den thailändska kvinnan behöver bevisa att pengarna för markköpet är hennes så står det ju klart och tydligt under TV länk att det inte behövs. Något som alla som skrivit i saken verkar ha missat.

Dvs det behövs inte om farangen undertecknar ett papper på att det inte är hans pengar, utan frugans som används till köpet. Står också att om mannen bor och befinner sig i utlandet så kan detta papper ordnas via thailändsk beskickning i det landet.

Om detta dokument inte finns med vid köpet så gäller dock att kvinnan ska bevisa att det är hennes pengar och inte hennes mans.

Stämmer.

Jag fick skriva under ett sånt där intyg när frugan köpte hus i Bkk för 7 år sedan, så det är inget nytt.

Det gjordes på "Land office" samtidigt som köpet registrerades.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    11

  • noBuzz

    8

  • Vaxet

    6

  • Juha

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej Luttrad :)

Vet tre som forfarande äger sin mark, och detta inne i Bangkok. Dock när dom köpte så var det bara risfält runt omkring så Bangkok har växt på 40 år. Den ena marken är till salu för 250 000 000 Baht och ligger vid Sukhumvit (kan lova att han inte betalde denna summa för 40 år sedan), och om någon är intresserad så hör av er så kan jag förmedla kontakten. :wink: Tänker dock se till att få ett förmedlararvode på 3 - 5% av ägaren om någon här köper, behöver nämligen åka och handla på Tesco Lotus idag :)

Ha en bra dag!

:wai:

Hej stjp8729.

Tack för ditt upplysande svar, det var nog inte bara jag som inte visste om detta!

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för mig att Tiger Woods fick erbjudande om att bli heders medborgare i Thailand.

Kändis med tycke för många mia noi är kanske kvalificerande.

Då skulle ju han men inte Jonas Andersson komma ifråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag använder knullgummi i min privata verksamhet kan jag bli utvisad :crazy:

Du får helt enkelt sluta med din privata verksamhet, eller köra utan gummi :wai:
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som man inte har lyckas, mörda, råna, dränka, mat förgifta, och allt annat, så skall man nu utvisa. :respect:

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att den här extremt nationalistiska stilen kommer att bita dem i r*ven mer än dom någonsin anat. Man kan inte kväsa ett folk hur länge som helst.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

nej jag skulle välkomna alla lika mycket för i det långa loppet skulle även långliggarna generera stora summer pengar till mitt företag (land), och inte bara de "snabba" stålarna som kortliggarna skyfflar in en gång / årtionde. Långliggarna e ju en klart "säkrare" inkomstkälla för de återkommer ju hela tiden år efter år och det gör inte Charterturisterna som på sin höjd har råd att ta en 3 veckors charter till Thailand en gång vart tredje år.

Så i slutänden så kanske långliggarna genererar mer pengar iaf.

Vet ju själv hur mycket man har lagt in i den Thailändska ekonomin genom åren, åtskilliga hundratusen SEK har det ju blivit på 26 resor.

Hej

Jag är precis som du övertygad om att långliggarna är betydligt viktigare för landet i helhet och dess innevånare än kortliggarna som bara spenderar pengar på vissa specifika platser under kort tid, är man långliggare och har familj och släkt som man hjälper med lite hjälp till självhjälp, ser till att släktens barn går i skola, satsar på eget boende och kanske t.o.m lite verksamhet av något slag i landet som kommer att sysselsätta X antal personer utanför turistorterna så har nog detta ett större värde än snabba kortsiktiga pengar.

Och jag har för mig att en brittisk Expat förening presenterade siffror för dom lokala myndigheterna på hur mycket dessa bidrog med i Udon Thani och Nong Khai området och det var talande siffror, och detta var redan för ca 10 år sedan, och det har knappast minskat utan förmodligen ökat ytterligare.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Dom som man inte har lyckas, mörda, råna, dränka, mat förgifta, och allt annat, så skall man nu utvisa. :respect:

Du glömde "döda med hjälp av illvilliga insekter, ormar, hajer eller luriga maneter"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömde "döda med hjälp av illvilliga insekter, ormar, hajer eller luriga maneter"

Svartsjuka fruar, flickvänner glömde jag också
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag är precis som du övertygad om att långliggarna är betydligt viktigare för landet i helhet och dess innevånare än kortliggarna som bara spenderar pengar på vissa specifika platser under kort tid, är man långliggare och har familj och släkt som man hjälper med lite hjälp till självhjälp, ser till att släktens barn går i skola, satsar på eget boende och kanske t.o.m lite verksamhet av något slag i landet som kommer att sysselsätta X antal personer utanför turistorterna så har nog detta ett större värde än snabba kortsiktiga pengar.

Och jag har för mig att en brittisk Expat förening presenterade siffror för dom lokala myndigheterna på hur mycket dessa bidrog med i Udon Thani och Nong Khai området och det var talande siffror, och detta var redan för ca 10 år sedan, och det har knappast minskat utan förmodligen ökat ytterligare.

Mvh isan Lover

Problemet med detta är att det ger många lite grann, inte några få lite mer!

ExPatklubben i Udon har dessvärre utarmats p.g.av inre stridigheter men är på väg att rekonstrueras med mycket svenskt inslag, dock icke mitt!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...