Jump to content
IGNORERAD

Utvisning av Falanger som äger mark


Juha

Recommended Posts

Om man arbetat klart så har till ståndet ändrats till slak. så då kan man ju inte heller behöva oroa sig.

/Enis

Man brukar väl säga att "Slak hänger rak". så ståndet är väl alltid i samma tillstånd:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    11

  • noBuzz

    8

  • Vaxet

    6

  • Juha

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jag vet inget om att bli thai medborgare, Vet inte ens om det går .

Jag träffade förra året en kille på immigration som pratar perfekt thai och har firma. Han sa till mig att det är ingen vits med att söka det som kallas permanent uppehållstillstånd. Man får inga extra förmåner i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väll ingen svensk som vill bli Thailändsk medborgare!

Jag tror att man kan utnyttja 30 Bahts systemet på sjukan, så det skulle inte förvåna mig. :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att man kan utnyttja 30 Bahts systemet på sjukan, så det skulle inte förvåna mig. :blink:

Det kan du göra så snart du har husbok! (den gula)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Fem raka frågor från mig,de kan besvaras med enbart ett ja eller nej, du svarar, men inte på en enda av mina frågor utan en slingrande harrang om inget alls och allt. Antingen är du medvetet oförskämd eller har nedsatt läskunnighet,

Och sedan beklagar du dig över att folk höjer tonen mot dig, ditt sätt är ett mycket otrevligt sätt att debattera, och då underdriver jag å det grövsta.

Är det månde så att du själv ser hur jädrans tokigt det här är, men inte ens då kan kritisera de röda?

Vad spelar det för roll vad IL anser om detta förslag.

Det är väl för xxx inte han som framfört det.

Ge dig nån gång.

Onödigt att förgifta varenda tråd med ditt förakt för andras rätt att ha en mening om någonting.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad spelar det för roll vad IL anser om detta förslag.

Det är väl för xxx inte han som framfört det.

Ge dig nån gång.

Onödigt att förgifta varenda tråd med ditt förakt för andras rätt att ha en mening om någonting.

Så länge någon svarar mig genom att citera mig, ja då svarar jag tillbaka.

Och ställer jag en fråga, och denna någon citerar denna och sedan svara på en helt annan fråga, ja då reagerar jag.

Läs tråden från början så kanske det klarnar, dessutom ett extra försiktigt svar av mig till IL, vill ju inte göra någon upprörd.

Förövrigt!

Angående dig, har du någonsin bidraget med något annat än kritik till vad andra skriver, nej just det, det har du inte...ju.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

... cut ...

Angående dig, har du någonsin bidraget med något annat än kritik till vad andra skriver, nej just det, det har du inte...ju.

Nej, aldrig så ge dig på mig istället så det blir variation på ditt pestiga jagande av IL.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, aldrig.

Rue Läo, gillar Gammeldansk, men det finns gränser även för bitterhet.

Trevlig kväll!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag kommer ihåg när fruar till falanger inte fick äga mark.

Vi är snart där igen.

Som lagen är nu måste din fru visa att landet är köpt med hennes pengar och inte dina.

Haur litta mark å skog i Suomi.- Den dagen jau trillar av pinnen e det frugans :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, aldrig så ge dig på mig istället så det blir variation på ditt pestiga jagande av IL.

Har aldrig sett dig ljuga, inte varje dag i alla fall, därför har jag inte så mycket att hoppa på dig om, bara din bitterhet på helgkvällar, men det räknas ju inte, eller i alla fall nästan inte..

Ännu en gång, trevlig kväll!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst fan... Det är fredagkväll.

Hade jag nästan glömt.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa helt rätt där IL, dock har det tidigare varit möjligt för vissa andra nationaliteter att köpa mark i Thailand.

Dock inte idag, om man nu inte är VIP och investerar drygt 40 milj bath i Thailand,

för då har man rätt att köpa sig 1 rai under vissa förhållanden.

Sedan kan man ju ansöka om Thailändsk medborgarskap om man vill - dock är väl utsikten att ansökan beviljas ganska liten :wink:

"According to Section 86 of the Land Code, an alien may acquire land in Thailand only by virtue of the provision of a treaty providing him with the right to own immovable property. Obtaining such acquisition is subject to the provision of the Land Code and the Ministerial Regulations issued under the Code, and the permission must be obtained from the Ministry of Interior. Before the termination of the treaty which was made on February 27th, 1970, there were 16 countries bided to the treaty ; USA, England, Switzerland, Germany, Denmark, Norway, the Netherlands, France, India, Belgium, Sweden, Italy, Japan, Burma, Portuguese, and Pakistan. Since then, Thailand has no longer made any treaty with any country to allow an alien to acquire land in Thailand by virtue of a treaty."

http://www.thaiembas...id=15&Itemid=29

Intressant inlägg. Att Amerikaner fick / fått äga land kände jag till, men att även Svenskar fått äga mark innan 1970 var något nytt.

Vad hände med dessa landägare när detta undantag drogs in, fick de behålla sina tomter, eller tvingades de att sälja till Thailändare. Någon som vet?

mvh.

Luttrad.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Intressant inlägg. Att Amerikaner fick / fått äga land kände jag till, men att även Svenskar fått äga mark innan 1970 var något nytt.

Vad hände med dessa landägare när detta undantag drogs in, fick de behålla sina tomter, eller tvingades de att sälja till Thailändare. Någon som vet?

mvh.

Luttrad.

Dom slappsäkert säljandet och ägandet.

På det sättet thairegeringarna håller på så konfiskerades säkert marken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att inte äga en sketen rai i Thailand, hyra en condo är as safe as it gets,,,

Har man lagt pengarna på en gummiplantage eller risfarm får man skylla sig själv, de genvägarna funkar inte längre, som naam naa...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

har en polare som arbetar i Thailand, han bygger just nu en kåk i Bang na och har lagt 10 mille på tomt o kåk. Han sa att om han skulle skilja sig från sin fru så har han enligt thalag rätt till 60% av ev försäljning vid skillsmässa pga att han kan påvisa att han lagt pengarna...

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant inlägg. Att Amerikaner fick / fått äga land kände jag till, men att även Svenskar fått äga mark innan 1970 var något nytt.

Vad hände med dessa landägare när detta undantag drogs in, fick de behålla sina tomter, eller tvingades de att sälja till Thailändare. Någon som vet?

mvh.

Luttrad.

Hej Luttrad :)

Vet tre som forfarande äger sin mark, och detta inne i Bangkok. Dock när dom köpte så var det bara risfält runt omkring så Bangkok har växt på 40 år. Den ena marken är till salu för 250 000 000 Baht och ligger vid Sukhumvit (kan lova att han inte betalde denna summa för 40 år sedan), och om någon är intresserad så hör av er så kan jag förmedla kontakten. ;) Tänker dock se till att få ett förmedlararvode på 3 - 5% av ägaren om någon här köper, behöver nämligen åka och handla på Tesco Lotus idag :)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan du göra så snart du har husbok! (den gula)

Bra att veta,,, kände inte till det.. Har alltid gått till farang sjukhusen, privatsjuhusen , med mina småkrämpor .

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Luttrad :)

Vet tre som forfarande äger sin mark, och detta inne i Bangkok. Dock när dom köpte så var det bara risfält runt omkring så Bangkok har växt på 40 år. Den ena marken är till salu för 250 000 000 Baht och ligger vid Sukhumvit (kan lova att han inte betalde denna summa för 40 år sedan), och om någon är intresserad så hör av er så kan jag förmedla kontakten. :wink: Tänker dock se till att få ett förmedlararvode på 3 - 5% av ägaren om någon här köper, behöver nämligen åka och handla på Tesco Lotus idag :)

Ha en bra dag!

:wai:

Är kanske plätten som ligger precis vid skytrainstationen Nana..?

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inget om att bli thai medborgare, Vet inte ens om det går.

Trodde nog att Jonas Andersson hade det.

Hade hört att det var näst intill omöjligt att få medborgarskap, men det är en moderator på ett annat thaiforum som är thailänsk medborgare. Han har dubbelt, svenskt och thailänskt. Verkar vara lite lotteri vem som får det. Läst om folk som bott i Thailand i 20 år utan att få det. En del skriver på andra forum att det absolut underlättar om du har riktigt bra känningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för mig att Tiger Woods fick erbjudande om att bli heders medborgare i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nej jag ska vara ännu tydligare för att undvika missförstånd, jag ser ingenting positivt med detta och ogillar naturligtvis förslaget, och iden med att belöna angiveri är direkt osmaklig.

Men jag tror som sagt aldrig att detta blir verklighet.

Men en varning för mäklares och advokaters sätt att försöka kringå lagens avsikt i denna i frågan om ägande är nog på sin plats och man bör nog vara medveten om risken med ägande som utlänning i Thailand.

Mvh isan Lover

Du skrev följande ..

Men en varning för mäklares och advokaters sätt att försöka kringå lagens avsikt i denna i frågan om ägande är nog på sin plats och man bör nog vara medveten om risken med ägande som utlänning i Thailand.

Mvh isan Lover

Hej !

Detta är vad jag tjatat om massor av gånger tidigare här på forumet, hoppas det har uppfattats av flera än Isan Lover

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för mig att Tiger Woods fick erbjudande om att bli heders medborgare i Thailand.

Eftersom hans mor är Thai så är han också Thai.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag vet ett par stycken som har Thai medborgarskap. Och en som är (Var) hedersmedborgare Men som nu är död

och det var Doktor Amundsen från Danmark som hade egen klinik på New Road i Bangkok och sista tiden på Nursing home

på Soi Convent. Dit gick alla SAS folk bland annat och alla Scandinaviska sjömän som det var massor av , när danskarna hade sjömansförmedling i landet

Hans kompis Silkes kungen Jim Thomsen försvann i Maylasia Geenting Highlands då var Einar Amudsen med, bägge var hedersmedborgare här

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...