Jump to content
IGNORERAD

Utvisning av Falanger som äger mark


Juha

Recommended Posts

OK, så det gäller att ligga lågt med byggnation ett tag framöver m.a.o.

Kanske är en bra idé att vänta. Om man inte bygger för familjen och kan låta fru och barn stå för marken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    11

  • noBuzz

    8

  • Vaxet

    6

  • Juha

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej NoBuzz :)

Du anar inte hur rätt du har ;) Sker redan idag ifrån till exempel Malaysia ;)

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Jo. Har hört fåglar viska om liknande redan. :)

Ha en bra dag du med! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kanske är en bra idé att vänta. Om man inte bygger för familjen och kan låta fru och barn stå för marken.

Eller helt enkelt hyra en villa?

Det kan ju vara ett flexibelt alternativ om nu någon tokfan börjar placera ut förgiftat hundkäk runt kåken.

Då kan man ju smidigt och lätt packa väskan och flytta till något trevligare kvarter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är en bra idé att vänta. Om man inte bygger för familjen och kan låta fru och barn stå för marken.

Jo, det är väl tanken att det ska vara framtidstryggande för fru o barn, man är ju ingen ungdom längre. MEN, de signaler om ev.konfiskering om det kan misstänkas vara farangslantar som beskotat barren gör nog att vi får vila på hanen tills vi vet lite mer!

Eftersom fruns mark,ärvd, ligger lite utanför tätbebyggelsen kommer ju ett "faranghus" att sticka ut lite!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller helt enkelt hyra en villa?

Det kan ju vara ett flexibelt alternativ om nu någon tokfan börjar placera ut förgiftat hundkäk runt kåken.

Då kan man ju smidigt och lätt packa väskan och flytta till något trevligare kvarter.

Det gör vi idag i avvaktan på en framkomlig väg till fruns mark!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller helt enkelt hyra en villa?

Det kan ju vara ett flexibelt alternativ om nu någon tokfan börjar placera ut förgiftat hundkäk runt kåken.

Då kan man ju smidigt och lätt packa väskan och flytta till något trevligare kvarter.

Personligen hyr jag hellre än köper.

I alla fall tills dess jag hittat den plats där jag vill bygga mig mitt ultimata drömställe att trivas länge på och få precis som jag vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är väl tanken att det ska vara framtidstryggande för fru o barn, man är ju ingen ungdom längre. MEN, de signaler om ev.konfiskering om det kan misstänkas vara farangslantar som beskotat barren gör nog att vi får vila på hanen tills vi vet lite mer!

Eftersom fruns mark,ärvd, ligger lite utanför tätbebyggelsen kommer ju ett "faranghus" att sticka ut lite!

Huset är skit samma. Du kan bygga ett hus för en miljard om du så önskar. Och skriva detta på dig.

Det är bara marken som behöver ägas av frugan.

Och några rai rismark utanför tätbebyggelsen behöver ju inte vara en så stor affär att frugan inte klarar av den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Tror att starten av ASEAN kommer att öppna upp för ägande via bulvanföretag i andra ASEAN-länder.

[size=4]Finns det eller kommer det att finnas någon klausul som begränsar denna möjlighet till just de nationaliteter som ingår i ASEAN?

I så fall står väl sig en svensk viking ganska slätt i konkurrensen ;)[/size]

[size=4]SN[/size]

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen hyr jag hellre än köper.

I alla fall tills dess jag hittat den plats där jag vill bygga mig mitt ultimata drömställe att trivas länge på och få precis som jag vill.

Finns fina tomter i Örebro med omnejd :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Går att odla det mesta i detta bördiga distrikt :ok:

Jag funderar på att odla skägg :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att odla skägg :crazy:

Inga problem,och nu har vi fått en massa "frisörer" inflyttade oxå så ansningen av ev.växtlighet är inga problem :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att odla skägg :crazy:

Problemet med att odla skägg är ju att om man blir framgångsrik så dyker alla härmapor upp varpå marknaden mättas. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om jag använder knullgummi i min privata verksamhet kan jag bli utvisad :crazy:

Så länge du har ett arbetstillstånd, så behöver du nog inte oroa dig. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Problemet med att odla skägg är ju att om man blir framgångsrik så dyker alla härmapor upp varpå marknaden mättas. :)

Får nog nöja mig med en mustasch - Lagom är bäst . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge du har ett arbetstillstånd, så behöver du nog inte oroa dig. :)

Om man arbetat klart så har till ståndet ändrats till slak. så då kan man ju inte heller behöva oroa sig.

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske, men om du drev ett företag (land). Skulle inte du välkomna 3 veckors turister mer som "bränner" 10 000 dollar, än långliggare som spenderar 2 backar öl per vecka ute i landsbygden? :rolleyes:

nej jag skulle välkomna alla lika mycket för i det långa loppet skulle även långliggarna generera stora summer pengar till mitt företag (land), och inte bara de "snabba" stålarna som kortliggarna skyfflar in en gång / årtionde. Långliggarna e ju en klart "säkrare" inkomstkälla för de återkommer ju hela tiden år efter år och det gör inte Charterturisterna som på sin höjd har råd att ta en 3 veckors charter till Thailand en gång vart tredje år.

Så i slutänden så kanske långliggarna genererar mer pengar iaf.

Vet ju själv hur mycket man har lagt in i den Thailändska ekonomin genom åren, åtskilliga hundratusen SEK har det ju blivit på 26 resor.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väll ingen svensk som vill bli Thailändsk medborgare!

De kända sångaren Jonas Andersson fick frågan om han ville bli medborgare i Thailand, svaret blev:

"At this point Thai citizenship remains a dream, but it is one that I truly hope would one day come true".

http://womenlearntha...christy-gibson/

Så nog finns det människor som eftertraktar det. Fast som S-N redan påpekat skulle heller aldrig jag ge upp mitt svenska, möjligtvis ett dubbelt i så fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tycker att det skulle vara möjligt för en utlänning att äga en lägenhet eller t.ex max en rai, och detta förslag tror jag aldrig blir verklighet.

Mvh isan lover

Med non immigrant så får du äga lägenhet samt själva huset. Men inte marken som huset står på.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte detta handlar om oss som är gifta med Thailändskor då det troligen är en annan del som man vill komma åt.

Vi har ju hört om skumma mäklare av semesterboenden där man sätter företag för att gå runt lagar och regler.

Jag har stark misstanke om att det rör dylika. Och ej oss som är registrerat gifta i Thailand.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagen finns ju där även om den har kunnat kringås. Det blir inte tillåter bara för att man hittar kryphål. Och ett land som Thailand känns inte alls som ett stabilt land där man kan planera långsiktigt i som farang. Förbannat glad att jag inte skaffat mig nåt där nere kan jag säga.

Skittråkigt för er som äger och jag hoppas verkligen inte att detta blir verklighet.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

De kända sångaren Jonas Andersson fick frågan om han ville bli medborgare i Thailand, svaret blev:

"At this point Thai citizenship remains a dream, but it is one that I truly hope would one day come true".

http://womenlearntha...christy-gibson/

Så nog finns det människor som eftertraktar det. Fast som S-N redan påpekat skulle heller aldrig jag ge upp mitt svenska, möjligtvis ett dubbelt i så fall.

Det kan man ju förstå.

Och han har bott där i nästan hela sitt liv.

Hade det gällt mig så hade jag nog också velat bli Thailändsk medborgare.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Huset är skit samma. Du kan bygga ett hus för en miljard om du så önskar. Och skriva detta på dig.

Det är bara marken som behöver ägas av frugan.

Och några rai rismark utanför tätbebyggelsen behöver ju inte vara en så stor affär att frugan inte klarar av den.

Tack för klarläggandet, marken ÄR hennes i arv redan så då kan vi bara vänta på att våra mupengar kommer så långt att det blir väg som duger året runt! :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...