Jump to content
IGNORERAD

Dengufeber


Raggarn

Recommended Posts

Såg en artikel i dagens www.nrk.no om en kille som blev förlamad i en mc-olycka

och blev inlagd på privat hospital i Pattaya med en reseförsäkring som gått ut.

Bangkok Hospital där nämns i kommentarerna som ett av de värsta när det gäller att erbjuda dyr vård

och det slutar med en totalkostnad för killen på 360.000 NOK.

Hospitalet ville skicka han hem till Norge med privatplan - bara det skulle gå på 500.000.

Att få prata med någon på det egna språket betydde mycket för killen i artiklen.

För honom var det tydligen sjömanskyrkan som ställde upp.

En tråd om vad man bör/kan göra (om man orkar), när olyckan är framme, skulle sitta fint.

Ett nätverk av svenskar som hjälper varandra vore ännu bättre.

mvh

När jag låg där för 2,5 år sedan, hade dom anställda som hjälpte till med en massa saker.Dom var 2 som byttes om, en tjej från Norge och en ung man från Finland. Dom var anställda av sjukhuset.

Klart att det kostade att ligga där men jag hade tur för min reseförsäkring tog all, och jag fick dessutom betalt dom dagar jag var sjuk. Tack Trygg Hansa.

Förut rekomenderade SOS alltid Bankok Pattaya hosp. men sen det kom fram att dom saltade alla räkningar så var det ett jäkla liv försäkringsbolagen, vet ej hur det fungerar mellan SOS och sjukhuset i dag.

Fint var det, stort rum med balkong och badrum i marmor,på 8:e vån. gästsäng samt stor TV mm.mm. Kylskåp och micro

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Raggarn

    18

  • Kollba

    6

  • GammalDansken

    4

  • Nypan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Krya på dig Raggarn och det är trevligt att läsa att det ser ut som du håller humöret och humorn på topp trots det allvarliga läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Raffe och er andra.

Nu har jag fått goda nyheter. Värdenena på väg upp och snart normala. Troligtvis får jag åka hem i morgon. Ytterligare provtagning i morgon bitti, så jag siktar på hemgång på eftermiddagen.

Är notan på under 50000 baht så tänkte jag ta det på kreditkortet och fixa allt från Sverige. Vad tycker ni?

Sen betalade jag resan med Master Card och där ingår ju reseförsäkring, men man kan väl inte få ut dubbelt. Eller?

Raffe. Hälsa familjen, morsan och Zippan

Och tack för alla svar från Er alla.

Nu ska jag fira med en tjyvrök...

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Raffe och er andra.

Nu har jag fått goda nyheter. Värdenena på väg upp och snart normala. Troligtvis får jag åka hem i morgon. Ytterligare provtagning i morgon bitti, så jag siktar på hemgång på eftermiddagen.

Är notan på under 50000 baht så tänkte jag ta det på kreditkortet och fixa allt från Sverige. Vad tycker ni?

Sen betalade jag resan med Master Card och där ingår ju reseförsäkring, men man kan väl inte få ut dubbelt. Eller?

Raffe. Hälsa familjen, morsan och Zippan

Och tack för alla svar från Er alla.

Nu ska jag fira med en tjyvrök...

Raggarn

Härligt att läsa att du har tillfrisknat!!!!

Räkna INTE med några bidrag från ditt betalkort, läs villkoren, dom säger helt andra saker. För mig är detta ett bedrägeri från kortföretagen för att man skall använda deras kort.

Du får bara ersättning för försening och bagage.

Innan du betalar och skriver ut dig, ta reda på mail adressen till kassan på sjukhuset, ring SOS Köpenhamn, meddela vad som hänt , ge dom ditt försäkringsnummer och bolag. mailadr till sjukh. dom kommer inom 1 tim att meddela till sjukhuset hur det är med din förs. är allt OK så kliras detta direkt.

Du kan nu krya på dig och snacka med ditt bolag då du kommer hem att du vill ha ersättning för förlorad semester, antar att du fortfarande är bosatt i SWE och är här på kortare vistelse.

Glöm inte ta väl vara på dina handlingar från sjukhuset, du kanske behöver dom senare.

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det du är på bättringsvägen.

Har snart varit hemma en vecka och först nu har det kommit lite värme i väsby.

Broder är stressad som vanligt, var och plundrade lite kålpudding hos morsan idag. Inte helt fel efter en månad med Thaimat.

Betala med kortet och skicka till försäkringsbolaget när du kommer hem. Hemförsäkringen kommer att hänvisa till reseförsäkringen som du fick när du betala med kortet. Spara alla kvitton och extra kostnader , klart svårt att få kvitto på ev taxi resor i LOS (555555). Chocka kroppen nu med lite normal mat lite vila.( Inte ost och bea) :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ,att du fick ett bra avslut :thumbsup:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen?. Utsläppet sker i detta nu. Återbesök nästa måndag.

Kostnad bara drygt 30000 baht. Hemförsäkring.

Dröjer innan jag hör av mig. Inget WIFI i byhålan.

Tack och på återseende

RAGGARBALLEN

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...