Jump to content
IGNORERAD

Dengufeber


Raggarn

Recommended Posts

Hallo igen.

Doktorn sa till mig imorse att dengun har 3 faser och att jag väntar på fas 2 som kanske inträffar om cirka 2 dagar. Antingen med inre blödningar, och då är det ju kört. Men den är ganska ovanlig tack och lov. Sedan en med hudgenomblödningar som inte var dödlig vad jag förstod. Sedan en med utslag som mässlingen. Förhoppningsvis glider man förbi ograverad. Den som lever får se som vi brukar säga på det här stället.

Imorgon bitti väntar nya provtagningar. Doktorn verkar ha full koll på alla värden och mig.

Jag tjyvröker på ballkongen, men säg inget.

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Raggarn

    18

  • Kollba

    6

  • GammalDansken

    4

  • Nypan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skulle nog ta hus i helvete om jag fyllde kylen med bira. Får inte ens dricka cola. Tanken är dock lockande..

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag hade den där skiten blev jag lilablåflammig. Pungen krympte ihop och blev även den helt blålila.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag hade den där skiten blev jag lilablåflammig. Pungen krympte ihop och blev även den helt blålila.

Permanent krympning och blålila?

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Permanent krympning och blålila?

Nope. Normal pungfärg efter ett tag. Hängpungen återkom efter någon vecka. Det var bara det att den krympte ihop och blev likt en blålila bandyboll. Så liten och hård den brukar bli när man fryser fast det var svettigt. Så man var lite orolig över nötterna ett tag.

Aja det här kommer nog gå bra ska du se raggarn. Det är bara att genomlida skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Tjena Rune.

Du är väl nere nu va?

Hälsa till Yngve " Elvis" Rönnqvist, Skrapis och alla de andra. Och Broskan som redan skickat ett krya på mig.

Tack alla som svarat. Det fungerar som uppiggande medicin

Raggarn

Jo jag är nere, har varit ute med Elvis några gånger, skall träffa honom i BKK om några dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Rune.

Du är väl nere nu va?

Hälsa till Yngve " Elvis" Rönnqvist, Skrapis och alla de andra. Och Broskan som redan skickat ett krya på mig.

Tack alla som svarat. Det fungerar som uppiggande medicin??

Raggarn

Raggarn här får du en relativt nytagen bild (maj) på mig och Elvis vi håller tummarna för dig :)

post-3639-0-22513100-1340800376.jpg

//Broskan

post-3639-0-22513100-1340800376.jpg

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han ser ju yngre ut än både dig och mig. Metall flakes i håret också. Underbart?

Raggarn här får du en relativt nytagen bild (maj) på mig och Elvis vi håller tummarna för dig :)

post-3639-0-22513100-1340800376.jpg

//Broskan

Link to comment
Dela på andra sajter

Var försiktig med att sprida uppfattningen om att dengue skulle vara mera eller mindre farligt beroende på hur många ggr man haft det.

Det är ett vanligt förekommande vandringssägen eller missuppfattning.

Enklast förklaras det i följande textstycke:

Det finns flera olika strängar (4 st) av dengue och det är endast när dengue utvecklas till DHF (Dengue Hemorragic Fever)

som det är riktigt farlig, dvs då blödningar uppstår.

Vidare, att denguefeger skulle vara farligare en andra gång man smittas finns det inget belägg för.

Det är på samma sätt med dengue som med en influensa, dvs. det är mängden av virus man smittas av

och det allmänna hälsotillståndet som avgör om man blir sjukare en andra gång.

Om trådskaparen enligt egen utsago "väntar på nästa fas som är blödningar"

ligger han risigt till.Då bör det rimligen handla om ovannämnda DHF.

mvh

OK. Bra att Du har koll. Men min uppgift kommer från infektionsläkaren, som visserligen nog inte är expert på tropiska sjukdomar, så jag tog den för trovärdig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krya på dig men var försiktig så du inte blir blålila för om man ser på falukorvens avatar så blir det beständigt.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror även den gamla Falukorven hade en åkomma till. Nämligen Blue Balls även i Sverige kallat för Ballhojta. Ett nog så bekymmersamt tillstånd ?

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Strix åkte på dengue i rätten

När produktionsbolaget Strix skulle spela in ”Robinson” i Malaysia 2010 insjuknade 30 personer i teamet i denguefeber. Produktionen avstannade och dramat medförde kostnader på 14 miljoner kronor, pengar som Strix under en längre tid försökt få tillbaka från sitt försäkringsbolag.

http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/strix-akte-pa-dengue-i-ratten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Permanent krympning och blålila?

Han tog miste på ollonet.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hallo igen.

Doktorn sa till mig imorse att dengun har 3 faser och att jag väntar på fas 2 som kanske inträffar om cirka 2 dagar. Antingen med inre blödningar, och då är det ju kört. Men den är ganska ovanlig tack och lov. Sedan en med hudgenomblödningar som inte var dödlig vad jag förstod. Sedan en med utslag som mässlingen. Förhoppningsvis glider man förbi ograverad. Den som lever får se som vi brukar säga på det här stället.

Imorgon bitti väntar nya provtagningar. Doktorn verkar ha full koll på alla värden och mig.

Jag tjyvröker på ballkongen, men säg inget.

Raggarn

Glöm nu inte att rapportera hur det går (om du orkar) så vi slipper tro det värsta :-)

Om det blir tyst för länge .

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rullar på. Haft lite småfeber hela dan, men helt ok. Smaken har kommit tillbaka tack och lov.

En uppsjö med mediciner, dropp, temp och blodtryck och blodprover.

Imorse var det ultraljud på inanmätet och doktorn sa levern var förstorad. "du har druckit rätt hårt va?" öhh.. Jaa. Men jag käkar rätt tung medicin för en reumatisk sk*kdom jag också har, och den medicinen sliter den med plus att dengun också kan ge förstorad lever.

Det här med de olika värdena blev jag lite mer påläst av honom.

Något värde ska ligga över 100000 och nu dalar det vilket är normalt. Nu ligger jag på 70000. Går det ner till 50000 så blir det intensiven direkt.

Så imorgon känns som den riktiga domen kommer. Vänder det så får jag kanske åka hem i övermorgon.

Goda nyheter dock att både pung med bihang behållit sin färg och storlek, men jag ju inte utrustad med en Falukorv, snarare modell prins.

En annan viktig fråga...

VAR FAAN TOG LARS 60 VÄGEN? Nu när jag behöver hans humorbilder som mest.

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska tillägga att jag inte haft fast avföring sedan 1979??

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Det rullar på. Haft lite småfeber hela dan, men helt ok. Smaken har kommit tillbaka tack och lov.

En uppsjö med mediciner, dropp, temp och blodtryck och blodprover.

Imorse var det ultraljud på inanmätet och doktorn sa levern var förstorad. "du har druckit rätt hårt va?" öhh.. Jaa. Men jag käkar rätt tung medicin för en reumatisk sk*kdom jag också har, och den medicinen sliter den med plus att dengun också kan ge förstorad lever.

Det här med de olika värdena blev jag lite mer påläst av honom.

Något värde ska ligga över 100000 och nu dalar det vilket är normalt. Nu ligger jag på 70000. Går det ner till 50000 så blir det intensiven direkt.

Så imorgon känns som den riktiga domen kommer. Vänder det så får jag kanske åka hem i övermorgon.

Goda nyheter dock att både pung med bihang behållit sin färg och storlek, men jag ju inte utrustad med en Falukorv, snarare modell prins.

En annan viktig fråga...

VAR FAAN TOG LARS 60 VÄGEN? Nu när jag behöver hans humorbilder som mest.

Raggarn

Det rullar på. Haft lite småfeber hela dan, men helt ok. Smaken har kommit tillbaka tack och lov.

En uppsjö med mediciner, dropp, temp och blodtryck och blodprover.

Imorse var det ultraljud på inanmätet och doktorn sa levern var förstorad. "du har druckit rätt hårt va?" öhh.. Jaa. Men jag käkar rätt tung medicin för en reumatisk sk*kdom jag också har, och den medicinen sliter den med plus att dengun också kan ge förstorad lever.

Det här med de olika värdena blev jag lite mer påläst av honom.

Något värde ska ligga över 100000 och nu dalar det vilket är normalt. Nu ligger jag på 70000. Går det ner till 50000 så blir det intensiven direkt.

Så imorgon känns som den riktiga domen kommer. Vänder det så får jag kanske åka hem i övermorgon.

Goda nyheter dock att både pung med bihang behållit sin färg och storlek, men jag ju inte utrustad med en Falukorv, snarare modell prins.

En annan viktig fråga...

VAR FAAN TOG LARS 60 VÄGEN? Nu när jag behöver hans humorbilder som mest.

Raggarn

Hej !

Krya på dig och väkommen i klubben. Hade detta helvete för 2,5 år sedan, fick också dåliga levervärden och levernn var jättesvullen.

Men gav dom stekt äggvita 3 ggr om dagen, för detta ger dig snabbt protein, som levern behöver, samt en massa vitamintabletter.

Ont i magen hade jag inte, men jag sov nästan dygnet runt, kände mig även mycket apatisk och av trubbad.

Troligen får vi lite olika symtomer, alla som drabbas.Jag testade även negativt på första testet men läkaren var säker så han behndlade mig som smittad, dagen efter så var provet posetivt. Blev bättre och åkte hem,efter 7 dagar, men nästa dag mådde jag skit igen och hade då drabbats av en svår leverinflamatoin, så det blev 10 dag på Bankok Pattaya hosp.

Krya på dig och lycka till med tillfrisknandet

Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det Nypan och ALLA er andra för era bidrag till denna tråd.

Det hjälper mig mer än ni kan tro.

All heder till Er kära vänner?

Raggarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Krya på dig Raggarn, Vi kom precis hem från Thailand och missade att du var nere. Höll mig borta från Isan så mycket som möjligt men det blev i allafall 5 dar i byn. Vi var mest i Pattis för det är ju nästan som " hemma" numera. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Krya på dig nu Raggarn

Berätta gärna hur det gått med försäkring för dig, kostnader å dyligt

Mvh Forden34

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Krya på dig nu Raggarn

Berätta gärna hur det gått med försäkring för dig, kostnader å dyligt

Mvh Forden34

Såg en artikel i dagens www.nrk.no om en kille som blev förlamad i en mc-olycka

och blev inlagd på privat hospital i Pattaya med en reseförsäkring som gått ut.

Bangkok Hospital där nämns i kommentarerna som ett av de värsta när det gäller att erbjuda dyr vård

och det slutar med en totalkostnad för killen på 360.000 NOK.

Hospitalet ville skicka han hem till Norge med privatplan - bara det skulle gå på 500.000.

Att få prata med någon på det egna språket betydde mycket för killen i artiklen.

För honom var det tydligen sjömanskyrkan som ställde upp.

En tråd om vad man bör/kan göra (om man orkar), när olyckan är framme, skulle sitta fint.

Ett nätverk av svenskar som hjälper varandra vore ännu bättre.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...