Surin P3 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Ja, vad ska man ha för lufttryck i däcken på moppen? En vanlig Yamaha Mio är det, men det är väl ganska samma i alla dessa småmoppar. Tycker de som fyller på och lagar mina däck oftast bara knackar med en skruvmejsel eller nåt på däcket och tycker det blir bra. Jag vill ha lite mera koll än så. Nån som vet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Å så är den stötig som f-n när man lämnar moppechoppen då det brukar vara 3-3,5 kilo i dom Jag brukar ha i ca.1,8kg beroende på vilken slags väg man åker på Ca:1,8-2 kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 njaaaa rent generellt så gäller väl rätt hårt vid torrt väglag å mindre tryck vid regn...men det skulle ju bli ett jävla pumpande...så meken har nog rätt ..det får bli på "kännsla"...själv vill jag inte ha för hårt, blir så jäkla stötigt...kanske någon har exacta psi´n . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Kom att tänka på långaffeln jag hade så körde jag med 2 kg fram å ett 0,7 kilo bak för å ha nån form av fjädring på 225/50-15 men så böt jag däck varje år då däcket vart för varmt på sidorna å käkades upp så för lite luft är inte heller bra att köra med Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Hej Liknande moppe (Hond Click) kör enligt instruktionsboken: Fram 29 Psi Bak 36 Psi Ha en gör bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Beror ju lite på vad föraren / passageraren-arna väger också normalt bör det väl räcka med 2 kg, men med några fripassagerare så sticker det fort upp till 3 kg Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Hej Liknande moppe (Hond Click) kör enligt instruktionsboken: Fram 29 Psi Bak 36 Psi Ha en gör bra dag! Jag har en honda click å jag anser att det är för hårt på farmarvägarna, när man skjutsar det ok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Jag har en honda click å jag anser att det är för hårt på farmarvägarna, när man skjutsar det ok Hej Forden34 Det innebär att du är en soft rider, och jag en hard rider Gasa mera... Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Så låg profil som 45-50, bör ha på en bil vet jag 2,8 -3.2. Hojen min skall ha 2,6 bak och då är det 180-70-15 så du låg lågt under medelvärdet. Det som sker med lågprofil då det är för lite luft är att det blir en slungeffekt på mittensektionen på däcket, så man kan säga att det träffar vägbanan 2-3 ggr per varv, lite svårt att förklara. Körbanan blir som en rund boll om man tittar på den från sidan. Det bildas g- krafter i mitten körbanan på däcket. "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maakaao Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Jag brukar ha 2,5 bak och 2 fram annars blir det för stötigt på mindre belagda vägar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nikkala Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 En ska redigt och bra med luft i d huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 står det inte rek. lufttryck på däcket?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Jo det kan det göra men då är det upp till bilens vikt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Forden34 Inlagd Juni 25, 2012 Dela Inlagd Juni 25, 2012 Så låg profil som 45-50, bör ha på en bil vet jag 2,8 -3.2. Hojen min skall ha 2,6 bak och då är det 180-70-15 så du låg lågt under medelvärdet. Det som sker med lågprofil då det är för lite luft är att det blir en slungeffekt på mittensektionen på däcket, så man kan säga att det träffar vägbanan 2-3 ggr per varv, lite svårt att förklara. Körbanan blir som en rund boll om man tittar på den från sidan. Det bildas g- krafter i mitten körbanan på däcket. Så låg profil som 45-50, bör ha på en bil vet jag 2,8 -3.2. Det tycker jag var å ta i i tryck 2,4 max på dom däcken annars blir dom livsfarliga Jobbat med däck i 3,5 år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Så låg profil som 45-50, bör ha på en bil vet jag 2,8 -3.2. Det tycker jag var å ta i i tryck 2,4 max på dom däcken annars blir dom livsfarliga Jobbat med däck i 3,5 år Hade på min BMW /740 2000, tror det var 280x45x 18 med specialfälg för att få plats i huset. Min handlare sa minimum 2,8 -30 annars syns vi snart igen, för då är dom slut. Som jag skrev i förra inl. att breda däck ger en slungeffekt som sliter ut däcken, själv gillar jag att åka lite mjukare, men då kostar det. Har på Hoj följt tillv, rek, 2,2 fram 2,6 bak vikt 280 kg. Fram 110x 70x18 bak 170 x 80 x 15 "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Hade på min BMW /740 2000, tror det var 280x45x 18 med specialfälg för att få plats i huset. Min handlare sa minimum 2,8 -30 annars syns vi snart igen, för då är dom slut. Som jag skrev i förra inl. att breda däck ger en slungeffekt som sliter ut däcken, själv gillar jag att åka lite mjukare, men då kostar det. Har på Hoj följt tillv, rek, 2,2 fram 2,6 bak vikt 280 kg. Fram 110x 70x18 bak 170 x 80 x 15 280 var en ovanlig bredd. 275 eller 295 är väl mycket vanligare? Måste ha kostat en hel skjortfabrik p.g.a dessa 5mm extra eller 15mm mindre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nypan Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 280 var en ovanlig bredd. 275 eller 295 är väl mycket vanligare? Måste ha kostat en hel skjortfabrik p.g.a dessa 5mm extra eller 15mm mindre Du har nog rätt om måttet, minns inte på millimetern nu, men det bredaste som fanns i Sthhlm på den tiden. Fick in några extra mm p.g.a. specialfälgarna, centrumet var lite ändrat. Ja nästa så du har rätt, över 50.000 var det i alla fall men skitsnyggt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! "Nypan" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 26, 2012 Dela Inlagd Juni 26, 2012 Du har nog rätt om måttet, minns inte på millimetern nu, men det bredaste som fanns i Sthhlm på den tiden. Fick in några extra mm p.g.a. specialfälgarna, centrumet var lite ändrat. Ja nästa så du har rätt, över 50.000 var det i alla fall men skitsnyggt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du hade nog bara ändrad offset på fälgen. Antingen breddad utåt eller inåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.