Jump to content
IGNORERAD

DSI jagar risodlande utlänningar i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Sen är det du påstår, sånt du har sett och upplevt själv, medan jannes postulater

mest verkar vara hörsägen som dras fram för att misskreditera IL :-)

Det behöver IL ingen hjälp med,det klarar han galant själv :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    16

  • måne

    7

  • MaiChai

    4

  • thomas001

    4

Mest aktiva i denna tråd

Tjena!

Jag har inte en aninig om vem du är. Men tydligen vet du hur allt funkar här i Thailand,gällande röstköp,pengar i fickan på rätt person.

Klart jag vet att Thailand lika väl som dom flesta asiatiska länder är korrumperade. Så är det...och varken du eller jag kan ändra på det.

Vad vi pratade om.var din så kallade byhövding som samlar in ID-kort. Om det nu är så i alla byar.enligt dig...så tror jag fortfarande

att dom flesta röstar efter sin övertygelse.

Man har väl lärt sig ett och annat efter 21 år i Thailand.

Och jag säger att det förekommer. Dock vet jag inte var jag skrivit att vårN byhövding sysslar med detta.

Jag har heller aldrig sagt att det förekommer i alla byar.

Att det förekommer ö.h.t är illa nog.

Och den som motsäger röstköp har nog varken pron eller ögon. Till och med IL verifierar att det förekommer.

Mvh Janne

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det du påstår, sånt du har sett och upplevt själv, medan jannes postulater

mest verkar vara hörsägen som dras fram för att misskreditera IL :-)

Misskreditera IL ?

Möjligen hans åsikter.

Jag kan dö för hans rätt att framföra sina åsikter.

Dock behöver detta inte inbegripa att jag måste tycka som honom. Tycker du inte själv att du trampade in på ett personligt område nu med ditt sätt att beskriva mig?

Mvh Janne

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Tjafs tjafs Det var ett jävla tjafsande Håll er till risodlande fallanger för in i djävulen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det jag egentligen försvarar är demokratin och folkets rätt att själva utse sina ledare, och inte i första hand Thaksin som person eller hans etniska ursprung och rikedom.

Mvh isan Lover

Var Thaksin med i valet ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser tråden och ler.

Enligt vissa så har Kineser för mycket makt i Thailand, för mycket pengar i Thailand, förtrycker icke Kineser i Thailand.

Men folket skall ha rätt att välja vem de vill i val, men nu har de valt en massa Kineser, det beror på att de blivet lurade.

Lurade för att reglerna är fel, fast de som är Kineser som just nu är regering är bra, även om det vore bättre om de vore Laotiska risbönder.

Men som sagt, Kineser är Thailands besuttna och Elit som förtrycket de fattiga, dock är den rikaste av alla Kinesfamiljer folkets representant och de som skall ersätta rika Kineser med andra outbildade folk att styra Thailand.

Det är nämnligen bättre att folk som inte kan så mycket får styra landet, men dock bara om de inte är Kineser.

Snurrigt, javisst, en del skulle säga att det är rent av idi*tiskt, men då är de antagligen en del av eliten eller Kineser...

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja det är synd att alla inte är lika trovärdiga som snickarn :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror snarare att det är dom regler som finns som hindrar att parlamentet bättre skulle kunna spegla snittet i samhället.

Mvh isan Lover

Är det kravet på en universitetsutbildning du tänker på?

Eller ålderskravet?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vadå valde?? Vi konstaterade ju båda att många för en slant lät byhövdingen välja vad han tyckte var lämpligt!

Med andra ord har du då medgivit att valet ej var demokratiskt!

Eller är det enligt dig demokratiskt om någon annan avger min röst i ett val?

Mvh Janne

Hej

Det var det du som påstod, och jag vet att detta förekommer inom samtliga större partier i landet, men omfattningen av den är inte känd, och inte heller betydelsen eftersom t.ex samtliga kandidater i t.ex byval spenderar pengar på väljarna inför ett val och dom belopp det handlar om är några hundratals baht per person, och trots att folk tar emot pengarna röstar dom ju ändå som dom vill, alla betalar men bara en vinner, dom övriga gör stora ekonomiska förluster, jag tror att betydelsen av dom s.k röstköpen är betydligt överdriven och mest utgör ett sätt för den rika minoriteten i landet att försöka förklara bort sina valförluster på, istället borde dom kanske rannsaka sin politik och sig själva och det dom står för lite och försöka se läget lite mer ur dom fattigas perspektiv, det skulle nog ge ett bättre resultat på längre sikt än att försöka bekämpa sina politiska motståndare med domstolar, militär och EC och på det sättet få makten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var det du som påstod, och jag vet att detta förekommer inom samtliga större partier i landet, men omfattningen av den är inte känd, och inte heller betydelsen eftersom t.ex samtliga kandidater i t.ex byval spenderar pengar på väljarna inför ett val och dom belopp det handlar om är några hundratals baht per person, och trots att folk tar emot pengarna röstar dom ju ändå som dom vill, alla betalar men bara en vinner, dom övriga gör stora ekonomiska förluster, jag tror att betydelsen av dom s.k röstköpen är betydligt överdriven och mest utgör ett sätt för den rika minoriteten i landet att försöka förklara bort sina valförluster på, istället borde dom kanske rannsaka sin politik och sig själva och det dom står för lite och försöka se läget lite mer ur dom fattigas perspektiv, det skulle nog ge ett bättre resultat på längre sikt än att försöka bekämpa sina politiska motståndare med domstolar, militär och EC och på det sättet få makten.

Mvh Isan Lover

Förklara vad som ska bli bättre med ruffel och båg när Thaksin kommer tillbaka. Han har haft chansen en gång och då rufflade han riktigt rikligt åt sig själv. Innefattar du Thaksin i den rika minoriteten? Isåfall tycker jag att du låter trovärdig. De fattiga kommer att få lite almosor som vanligt, för att Thaksin ska kunna rättfärdiga sin egen girighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förklara vad som ska bli bättre med ruffel och båg när Thaksin kommer tillbaka. Han har haft chansen en gång och då rufflade han riktigt rikligt åt sig själv. Innefattar du Thaksin i den rika minoriteten? Isåfall tycker jag att du låter trovärdig. De fattiga kommer att få lite almosor som vanligt, för att Thaksin ska kunna rättfärdiga sin egen girighet.

Hej

Det är inte jag som ska förklara varför väljarna vill ha tillbaka Thaksin och vad som ska bli bättre med honom i landet, det är helt upp till befolkningen att avgöra detta i kommande val om han nu ställer upp vill säga, enligt mig skulle han nog överväga att ägna sig åt sina affärer på heltid och fortsätta låta systern sköta politiken.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...