Jump to content
IGNORERAD

Män äter kött för att få dominera djur, kvinnor och barn!


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

:ahh:

Att döda djur och äta kött ingår i mannens hävdande av sin dominans över djur, kvinnor och barn.

Det är dags att börja diskutera den så kallade carnocentrismen, skriver Amelie Björck. :police:

:ahh:

För en tid sedan deltog jag i en internationell konferens i Köpenhamn kallad New feminist materialisms.

Vi ägnade två dagar åt att försöka se världen på nya sätt:

att i stället för att automatiskt ställa människans perspektiv i centrum låta tingens,

de andra djurens och framför allt nätverkens och intra-aktionernas betydelseskapande arbete träda fram.

etc . . . .. :crazy:

http://www.dn.se/kul...iga-karlar-kott

Link to comment
Dela på andra sajter

:ahh:

Att döda djur och äta kött ingår i mannens hävdande av sin dominans över djur, kvinnor och barn.

Det är dags att börja diskutera den så kallade carnocentrismen, skriver Amelie Björck. :police:

:ahh:

För en tid sedan deltog jag i en internationell konferens i Köpenhamn kallad New feminist materialisms.

Vi ägnade två dagar åt att försöka se världen på nya sätt:

att i stället för att automatiskt ställa människans perspektiv i centrum låta tingens,

de andra djurens och framför allt nätverkens och intra-aktionernas betydelseskapande arbete träda fram.

etc . . . .. :crazy:

http://www.dn.se/kul...iga-karlar-kott

Män är MÄN! Kvinnor och barn är kvinnor och barn.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag som trodde att feministmaffian ansåg att män är djur. Jaja, inte lätt att hänga med i dessa rabiata varelsers tankegångar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ta mig fan det dummaste jag läst på länge...

Hitler var förresten vegetarian och han ville ju definitivt inte dominera...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Amelie Björk skriver "[...] Vi ägnade två dagar åt att försöka se världen på nya sätt: att i stället för att automatiskt ställa människans perspektiv i centrum låta tingens, de andra djurens och framför allt nätverkens och intra-aktionernas betydelseskapande arbete träda fram."

Om någon, man eller kvinna, har tid att ägna åt ovan beskrivna tror jag att man med skapligt stor säkerhet kan konstatera att man har en ganska bekväm tillvaro.

Amelie tillämpar vidare olika (psykoanalytiska ?)teorier, bl.a. om varför män äter kött. Psykoanalysens fader, Sigmund Freud, påstod bl.a. att kvinnor är halvfärdiga män med penisavund vilket ju torde vara lika gällande då, eller vad tycker Amelie?

Hursomhelst lyckas hon ju reta några av oss vilket ju förmodligen ju var den egentliga meningen till artikeln - grattis isf Amelie!

Om hon var seriös kan man ju bara önska henne "krya på dig".

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kära fru äter gärna kött, är det därför hon dammsuger uppe, och FF blir placerad till källaren för att dricka öl..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, en för mej intressant fråga.är det här vad Siam-Nilsson fyller sin kostsamma fritid med ?

Läser manshatande feminister´s olika litterära alster, eller var det titeln som lockade.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tycker nog snarare att kvinnor kan bli lite dominanta av att män käkar skäggbiff. Drar i håret och befaller... :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det kul att se vilka fantastiska idefoster kombinationen av flera ismer kan åstadkomma... :rotfl:

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Mest förvånad över att hon hade en så bra koll på bra köttrestauranger i Stockholm... :blush2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Människan äter det den kommer över för att överleva och innan den lärde sig odla marken och äta grönt var den en renodlad jägare/samlare som primärt åt kött och fisk enbart

Om man inte läser på historien kan man fantisera ihop vad som helst utan styrningar och reella verkligheter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest förvånad över att hon hade en så bra koll på bra köttrestauranger i Stockholm... :blush2:

Enda köttet hon får smaka på :crazy::13:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Enda köttet hon får smaka på :crazy::13:

Säg inte det, hon lapar nog lite skäggbiff ska du se. :) sa den fördomsfulla..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog snarare att kvinnor kan bli lite dominanta av att män käkar skäggbiff. Drar i håret och befaller... :crazy:

Säg inte det, hon lapar nog lite skäggbiff ska du se. :) sa den fördomsfulla..

Aha same,same Knasen ? :ahh:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

:ahh:

Att döda djur och äta kött ingår i mannens hävdande av sin dominans över djur, kvinnor och barn.

Det är dags att börja diskutera den så kallade carnocentrismen, skriver Amelie Björck. :police:

:ahh:

För en tid sedan deltog jag i en internationell konferens i Köpenhamn kallad New feminist materialisms.

Vi ägnade två dagar åt att försöka se världen på nya sätt:

att i stället för att automatiskt ställa människans perspektiv i centrum låta tingens,

de andra djurens och framför allt nätverkens och intra-aktionernas betydelseskapande arbete träda fram.

etc . . . .. :crazy:

http://www.dn.se/kul...iga-karlar-kott

Amelie Björck verkar uppenbart ha för mycket fritid eller så behöver hon skaffa sig ett riktigt jobb. :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Amelie Björck, en höna i en hönsgård. Mycket kackel blir det.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hmm, en för mej intressant fråga.är det här vad Siam-Nilsson fyller sin kostsamma fritid med ?

Läser manshatande feminister´s olika litterära alster, eller var det titeln som lockade.

Köttets lustar tar sig olika uttryck ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa artikeln...

Stod det nåt om varför djur,kvinnor och barn äter kött?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar inte läsa artikeln...

Stod det nåt om varför djur,kvinnor och barn äter kött?

MVH Tommy

Någonting åt det hållet, jag tappade intresset eller så har jag redan glömt bort att jag läste den. :sFduh:

Jag vet att texten påminner starkt om någonting jag läst tidigare, nu har jag det - jag provade "The Postmodernism Generator - a system for generating random text from recursive grammars". Mycket roande. Prova nedanstående länk, läs texten och tryck sedan F5, haha. :giggle:

http://www.elsewhere.org/pomo/

The essay you have just seen is completely meaningless and was randomly generated by the Postmodernism Generator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ta mig fan det dummaste jag läst på länge...

Hitler var förresten vegetarian och han ville ju definitivt inte dominera...

Där satt den! Du kom med det ultimata motarumentet, hur bemöter en feminist det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Människan äter det den kommer över för att överleva och innan den lärde sig odla marken och äta grönt var den en renodlad jägare/samlare som primärt åt kött och fisk enbart

Om man inte läser på historien kan man fantisera ihop vad som helst utan styrningar och reella verkligheter

Feminister behöver väl inga styrningar eller reella verkligheter? Feminismen är ju fundamentalistisk religion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid haft lätt för språket, lätt för att skriva och lätt för att ta till mig text och det är sällan jag inte förstår innehåll eller mening i det skrivna. Men här går jag faktiskt bet, det dunkelt tänkta är så dunkelt utsagt att jag inte förstår skribentens avsikt. Har hon hallucinationer i skrift?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...