Jump to content
IGNORERAD

Tar sverige någon poäng mot frankrike ikväll?


Krafta

Recommended Posts

Skulle vara roligt om sverige kunde ta poäng nu i den sista matchen det här året i em.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast..

Frankrike spelar en viktig match och sverige har inte mycket att spela för tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knappast..

Frankrike spelar en viktig match och sverige har inte mycket att spela för tyvärr.

Sant! Men det blir ju samtidigt en hel del press på frankrike eftersom dom måste ta en poäng för att gå vidare.

Sverige har ju däremot ingen som helst press men vill sätta respekt och visa att dom inte är så dåliga som de tidigare resultaten har visat.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Varje poäng Sverige tar innebär 4,5 miljoner till SvFF + att det handlar om rankingpoäng inför framtida kval och (eventuella) slutspel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje poäng Sverige tar innebär 4,5 miljoner till SvFF + att det handlar om rankingpoäng inför framtida kval och (eventuella) slutspel.

Är det så?

Jag trodde segern gav 3 poäng och 9 miljoner.

Men jag tror inte det motiverar spelarna på planen då de vet att de redan är utslagna.

Ändrades av PeterA
Link to comment
Dela på andra sajter

Varje poäng Sverige tar innebär 4,5 miljoner till SvFF + att det handlar om rankingpoäng inför framtida kval och (eventuella) slutspel.

Det är väl en sporre nog men dom vill väl visa för dom andra landslagen och sveriges befolkning att dom kan bättre.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Är det så?

Jag trodde segern gav 3 poäng och 9 miljoner.

Vid oavgjort så delar man på pengarna, så jag var lite fel ute. :wai::wai:

Så stod det i alla fall i en artikel jag läste innan turneringen.

Edit:

http://www.svd.se/sport/avgorandets-stund-i-grupp-a_7282173.svd

Från ovanstående artikel:

En seger mot Frankrike drar in nio miljoner kronor till förbundet i bonus från Uefa, oavgjort ger hälften.

Ändrades av Palmer
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Det är väl en sporre nog men dom vill väl visa för dom andra landslagen och sveriges befolkning att dom kan bättre.

Man hoppas ju på det i alla fall! :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska jämt hitintills - toivonen verkar ju nästan lite för het - utan offside så kan det ju trilla en boll.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes-yes-yes! Det volleyträffen kommer man att få se på bild i tidningarna några gånger.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alright! 2-0

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Grabbarna visar stor moral och gör en riktig kämpainsats! :14:

Ändrades av Palmer
Link to comment
Dela på andra sajter

3 points to sweden - nice! Kul att dom kunde revanschera sig.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre sent än aldrig

Frankrike hade ju en svit på 23 (?) raka utan förlust

Zlatans mål var underbart, han är ju en sån artist

Måste vara EM:s snyggaste

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så dags att börja k**lla när ludret har gått hem...

eller som Bond skrev:

Visst men lite sent må jag säga. :13:

MVH Tommy

Grymt mål av Zlatan iaf!

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Pyrrusseger

Sist i gruppen är fakta..

Ja ja .. Snart är det OS så vi får luta oss tillbaks i sofforna och klaga lite mera..

Mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju glädjas åt det lilla från årets em, hade inte förväntat mig några stordåd innan turneringen men o andra sidan så gjorde man ju inte det 1994 heller! Det man får glädjas åt är ju 9 millar till ungdomarna - en bra match mot frankrike och ett underbart mål och en klassiker från z.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt sämst när det gäller Skitbra när det inte gäller ( något )

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Som sagt sämst när det gäller Skitbra när det inte gäller ( något )

Offe

Njae sista kvalmatchen mot Holland gällde väl ngt och då vann dom

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...