Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

svarten

Svarten avslöjar!

Recommended Posts

maakaao

Starkt berättat Svarten! Jag hoppas och önskar att allt ska ordna upp sig för dig och din familj! :thumbsup:

:wai:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

mamma bäng fan pappa käng

Förstod instinktivt att det va du när jag läste nyheten med kopplingen till Thailand..

Lycka Till Svarten och Magrood med familj och hoppas allt löser sig...

Med vänlig hälsning,

Vaxet

Det kommer säkert att lösa sig bra Svarten, och jag är säker på att detta kommer släppa på ditt inre tryck oerhört mycket.

Du vet ju redan att jag och min familj står tillhands om någon hjälp behövs, så ta nu hand om de dina och dig själv.

Och till en exmedlem(bannad) så vill jag bara säga att det var riktigt lågt att på Flashback lämna ut familjen Svarten!

Hoppas övriga medlemmar här respekterar familjen Svartens privatliv och tänker sig för innan ni postar inlägg i detta ämne.

måne

Lycka till Svarten,och den exmedlem som lämnade ut uppgifterna,SKÄMS och skaffa dig ett liv.

amja

Först o främst, ska jag säga att jag beundrar dig för att du lägger ut din story!

Själv höll jag på att överklaga i 2 år innan jag fick göra vapenfri tjänst.

Kan nog förstå din dåvarande situation som High Scool drop uot och Oficerarna som målar upp guld o gröna skogar.

Men kan INTE hålla med on dessretering!

Antar att du levat under falsk id och nu har et lika falskt medborgarskap.

Skänker en tanke till barn o en kanonfru, men reality comes whenever you go!

Mina frågor:

Är det Preskriberat i US?

Får du sitta nåt för att du fixat falsk -ID i Sverige?

Om det är Svenskt straff, så tycker jag att du kan sitta, men US har orimliga straff .

Mvh

Amja

Ps

Hade du inte varit gift med Magrood, så hade du fått ett annat svar!

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Guest Atom

Vi har givetvis inte all bakgrundsinformation men jag tycker inte Svarten gjort något fel, desertera är ett allvarligt brott men som jag ser det kan man bara desertera i krigstider och det var inget krig i Tyskland på 80-talet så egentligen tycker jag det var den amerikanska försvasrsmakten som gjorde fel genom att inte låta honom säga upp sig som från vilket annat jobb som helst. Det måste varit fruktansvärt att inte kunna prata med sina föräldrar under alla dessa år, att aldrig veta om någon knackar på dörren mitt i natten eller ens kunna tala om sin historia för sin fru, även om jag är lite tveksam till den biten.

Jag blir förvånad över att jänkarna hade (jag tror att det är ändrat nu) så korkade anställningsavtal för sina soldater; varför tvinga en omotiverad kille att tjänstgöra i 6 år om han vill hoppa av redan innan han börjat? Att man inte kan hoppa av när det brinner till och man ska till Afghanistan nästa dag är ju förståeligt men det här verkar ju absurt och måste påverka soldaternas moral negativt.

foreverbubbles8

Kontraktsbrott vore v

foreverbubbles8

Kontraktsbrott vore v

stefan5300

Hoppas att allting ordnar sig till det bästa.

born41

Svarten

Starkt av dig att komma fram till att lätta ditt samvete och jag önskar dig sinnesfrid.

Blir förmodligen en del turer med myndigheter men ge dig till tåls så skall du se att allt ordnar sig.

Att döma av inläggen i denna tråden så verkar "alla" ha förlåtit dig för kontraktsbrottet.

Sverige är ju ett "kristet" land och därmed är dina synder förlåtna.

Då du inte längre är ett svart får utan ett vitt så kanske det är dags att byta nick från svarten till snövit !

Born41

BBJ

Från DN:s artikel:

Det har gått 28 år sedan David Hemler lämnade flygbasen 6913th Electronic Security Squadron i Augsburg och tog sig till Köpenhamn för att slutligen anlända i Stockholm. Han hade tänkt stanna någon vecka - nu har han tre barn och går varje dag till sitt jobb på en statlig myndighet i huvudstaden.

Hmmmmm...

Just det jag tänkte på (dvs inte att Svarten skulle vara omänsklig) att han med tanke på sin egen erfarenhet kanske kan vara ambassadör för mänskligare behandling från myndigheternas sida.

Mvh

BBJ

:wai:

Repe

Full respekt för dej Svarten.Måste ha varit jobbigt att bära på denna ryggsäck.

stå på dej.

mvh Repe

foreverbubbles8

Svarten din historia engagerar även på annat håll

https://www.flashback.org/t1895499

Enis

Jag var inne och läste där. Va fan har folk för liv när man sitter och jämför öron?

Guest Siam-Nilsson

Det ska bli intressant att följa fortsättningen.

Vad blir nästa steg?

TV soffan i morgon bitti?

Skulle tro att det finns många som vill ställa följdfrågor till "Svarten".

Hoppas att TS får ut vad han hoppades på genom att sent om sider berätta vem han är.

Tommy

Jag blev lite trött när jag läste följande på Flashback (ur inlägg 11 där):

"Att det inte blir någon påföljd alls eller högst ett par veckors fängelse. Resor är viktiga för mig. Jag har tre hemländer i dag: USA, Sverige och Thailand, varifrån min fru kommer. (ger vissa vibbar även om det inte behöver betyda ngt) Där har jag också viktiga familjemedlemmar.

Att David har en fru från Thailand gör honom till en lite suspekt person, och kanske en mytoman?

MVH Tommy

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy