Jump to content
IGNORERAD

Svarten avslöjar!


svarten

Recommended Posts

Men om man pratar om de här sakerna - och ENBART betonar felaktigheter och negativa saker på ett väldigt ensidigt och enögt sätt - då har man all anledning att se över sin egna sjukdomsbild.

Ungefär som när du kritiserar IL i den här tråden då. I stora drag delar jag både Svarten och ILs åsikter om amerikansk utrikespolitik vilket jag även är övertygad om att en majoritet av övriga befolkningen i det här landet gör. Den här tråden handlar om Svarten och de val han har gjort och varför och jag förstår inte varför IL ska utmålas som en extrimist i det här sammanhanget. Finns gott om andra trådar för sådant.

Svarten,

Jag vet inte om du gjort rätt eller fel men jag beundrar ditt mod att följa din övertygelse, främst eftersom du valde en fredlig väg. Jag hoppas att allt löser sig på bästa vis för dig och din familj.

Mvh

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 305
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    20

  • Magrood

    14

  • Tallviking

    12

  • Tommy

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ungefär som när du kritiserar IL i den här tråden då. I stora drag delar jag både Svarten och ILs åsikter om amerikansk utrikespolitik vilket jag även är övertygad om att en majoritet av övriga befolkningen i det här landet gör. Den här tråden handlar om Svarten och de val han har gjort och varför och jag förstår inte varför IL ska utmålas som en extrimist i det här sammanhanget. Finns gott om andra trådar för sådant.

Jag är också övertygad om att en majoritet här delar Svarten och ILs åsikter om amerikansk utikespolitik.

På samma sätt som en majoritet av människor i andra länder delar en syn på svensk utrikespolitik som inte är helt balanserad heller.

Folk som inte är balanserade är - per definition - mer extrema. Och personligen förstår jag inte vad syftet med extremism är.

Eller hur man ens kan försvara det.

Tillägg: Du har rätt i att jag är ensidig i min kritik mot IL.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär som när du kritiserar IL i den här tråden då. I stora drag delar jag både Svarten och ILs åsikter om amerikansk utrikespolitik.....

"det upprör några medlemmar som inte ser något omoraliskt i stormakternas sätt att "frälsa" jorden och "befria" olika länder genom militärkupper, stöd till terrorister och installation av diktatorer"

Är övertygad om att NoBuzz liksom jag reagerat på IL citat ovan och det sätt att lägga på andra åsikter som de inte uttalat, för i denna tråd har alla mer eller mindre slutit upp bakom Svarten och ingen har uttryckt de åsikter som IL påstår sig ha läst här.

Du har PM Joints.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

"det upprör några medlemmar som inte ser något omoraliskt i stormakternas sätt att "frälsa" jorden och "befria" olika länder genom militärkupper, stöd till terrorister och installation av diktatorer"

Är övertygad om att NoBuzz liksom jag reagerat på IL sätt att lägga på andra åsikter som de inte uttalat, för i denna tråd har väl alla mer eller mindre slutit upp bakom Svarten och ingen har uttryckt de åsikter som IL påstår sig ha läst här.

Jo, det är ju bl.a sånt som triggar. Likaså när man skriver om ett helt folkslag i en västdemokrati att de är indoktrinerade och saknar omvärldsförståelse.

Men det upplevs kanske inte som lika triggande av förlåtande åsiktssympatisörer, vilket är förståeligt.

Men också symptomatiskt för den egentliga tragiken. Att folk har så jävla svårt för att se bortom sig själva och egna fördomar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Till IL vill jag säga att de påstående som du gjort om andra i denna tråd är medvetna lögner att du sedan inte orkar svara på dessa går helt i linje med vad du gör i nästan alla andra trådar, nämnligen försvinner när du ljugit klart.

Aha det är därför som TV och han är så bra vänner för han gör likadant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske tänkte att han kunde byta problemen med andra MPR- medlemmar

Men kom underfund med att de hade löst hela historien redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och att vi inte pratar Ryska, skall vi nog tacka Jänkarna för!

EDIT när jag tänkte efter lite skall nog Jänkarna ha den största delen av tacket för att vi inte pratar tyska också...

MVH Tommy

Ja, det är vad Jänkarna vill att du ska tycka men om inte ryssarna hade malt ned den tyska armén på östfronten hade de allierade inte haft en chans. Det finns liksom ingen diskussion om den saken om man tittar på siffrorna.

"The German military suffered around 2,800,000 killed. Of these around 2,000,000 died on the Eastern Front, 300,000 died on other fronts, and 500,000 died in captivity. The Soviet Union suffered 14,500,000 killed total. Of these 3,330,000 died in captivity.

Men nog OT nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har inte läst hela tråden så det jag skriver kanske redan har behandlats. Jag reserverar mig för detta.

Jag vill inte varken försvara eller fördöma Svartens handlande i sak eftersom varje människa är unik och har sina egna skäl till varje beslut den tar.

Men en sak tycker jag faktiskt att han gjort fel, om det nu är som jag spekulerar. Och det är att om han inte informerat sin fru, dvs Magrood, i ett hyggligt tidigt skede om hur det förhåller sig. Jag tycker det är fel om han bildat familj med både fru och barn utan att först berätta sanningen. Det är en såpass stor och viktig sak så att förtiga den vore som ett svek.

MVH Nonki

Jag håller med dig till viss del Nonki!

MEN om det skulle uppstå problem i förhållandet så kan det användas emot dig därför förstår jag att Svarten inte har berättat för någon annan.

:wai:

Ändrades av maakaao

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är vad Jänkarna vill att du ska tycka men om inte ryssarna hade malt ned den tyska armén på östfronten hade de allierade inte haft en chans. Det finns liksom ingen diskussion om den saken om man tittar på siffrorna.

"The German military suffered around 2,800,000 killed. Of these around 2,000,000 died on the Eastern Front, 300,000 died on other fronts, and 500,000 died in captivity. The Soviet Union suffered 14,500,000 killed total. Of these 3,330,000 died in captivity.

Men nog OT nu...

Du får inte glömma att ryssarna kom med i kriget för att dom blev invaderade medans USA kom till Europas undsättnining frivillgt...vad man än må tycka om deras utrikespolitik idag förtjänar dom ändå tacksamhet både för att dom hjälpte till i kriget och med återuppbyggnad efteråt.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får inte glömma att ryssarna kom med i kriget för att dom blev invaderade medans USA kom till Europas undsättnining frivillgt...vad man än må tycka om deras utrikespolitik idag förtjänar dom ändå tacksamhet både för att dom hjälpte till i kriget och med återuppbyggnad efteråt.

Marshallhjälpen :thumbsup:

http://www.kalla-kriget.se/varlden/europa/marshallhjalpen.html

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får inte glömma att ryssarna kom med i kriget för att dom blev invaderade medans USA kom till Europas undsättnining frivillgt...vad man än må tycka om deras utrikespolitik idag förtjänar dom ändå tacksamhet både för att dom hjälpte till i kriget och med återuppbyggnad efteråt.

Jag fortsätter att dela med mig av fakta i fallet:

"Den 7 december 1941 anföll Japan den amerikanska flottbasen vid Pearl HarborHawaii. 2403 personer dog och 1178 skadades vid attacken. Fyra dygn efter anfallet förklarade Tyskland och Italien krig mot USA. På detta sätt drogs även USA in i kriget på de allierades sida."

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, mer OT, Sovjet fick en hel del av USA under "Lend lease avtalet", nåt de snabbt glömde men som hjälpte dem kraftigt

Fr Wikipedia, men det finns fler källor: http://en.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease

The USSR was highly dependent on rail transportation, but the war practically shut down rail equipment production: only about 92 locomotives were produced. 2,000 locomotives and 11,000 railcars were supplied under Lend-Lease. Likewise, the Soviet air force received 18,700 aircraft, which amounted to about 14% of Soviet aircraft production (19% for military aircraft).[size=2][16][/size]

Although most Red Army tank units were equipped with Soviet-built tanks, their logistical support was provided by hundreds of thousands of U.S.-made trucks. Indeed by 1945 nearly two-thirds of the truck strength of the Red Army was U.S.-built. Trucks such as the Dodge 3/4 ton and Studebaker 2½ ton, were easily the best trucks available in their class on either side on the Eastern Front. American shipments of telephone cable, aluminium, canned rations, and clothing were also critical.[size=2][17[/size]

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Ja, det är vad Jänkarna vill att du ska tycka men om inte ryssarna hade malt ned den tyska armén på östfronten hade de allierade inte haft en chans. Det finns liksom ingen diskussion om den saken om man tittar på siffrorna.

"The German military suffered around 2,800,000 killed. Of these around 2,000,000 died on the Eastern Front, 300,000 died on other fronts, and 500,000 died in captivity. The Soviet Union suffered 14,500,000 killed total. Of these 3,330,000 died in captivity.

Men nog OT nu...

Skulle Sverige dragit sitt strå till stacken, kanske tyskarna få ge se några dagar, veckor, månader tidigare! :nono: Kanske.

Eller vill du att vi ska tacka ryssarna för vår frihet? :crazy:

Ryssar är ju kända för sin frihet och demokrati, eller .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det väl spårat ut. Svartens skrivelse handlar väl inte om kriget.

Och hans ställningstagande kan väl väl inte vi säga att det fel eller rätt,

Ni som säger att si och så är rätt, Har ni tänkt hur han kände det vid tillfället

TÄNK OCH GÖR RÄTT. Tänk innan ni skriver.

SVARTEN Stå på dig, det är rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nu har det väl spårat ut.

Det är inte första gången som en tråd spårar ur så varför förvånad :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man gett sig in i leken får man leken tåla..

Svårare än så är det inte..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas sedan att ni här skriver om Svarten och inte hans familj i Sverige, de är bara åskådare, precis som vi.

Då måste hans svenska familj hoppa jämfota av lycka över att detta inte på något sätt även kommer att påverka dom.

Jag som i min enfald trodde att när det händer större saker av vikt i en persons liv även på ett eller annat sätt påverkar familjen.

De kan inget göra, de visste absolut inget och kan bara sitta och vänta på vad som skall hända.

Och i så fall undrar jag vad dom ska vänta på? Dom berörs ju inte, lika lite som vi här på MPR, dom är ju bara åskådare...

BU!

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inga, så klart. Det är precis som vanligt. En enögd och insnöad människa har sina väderkvarnar han insnöat måste slåss mot. :(

Hej

Som vanligt förvanskade du sanningen, det var detta inlägg ifrån Vaxet jag svarade på.

"I denna tråd finns det inga vinnare, så kanske du kunde låta denna vara fri från dina fanatiska politiska floskler samt dina försök att alltid framföra dina politiska åsikter.."

Men det blir lätt så att man tummar på sanningen om man är insnöad och enögd och dessutom intolerant.

Och det var ju inte politiska floskler och absolut inte mina politiska åsikter utan dom som Svarten uppgav i sitt första inlägg i denna tråd, men som jag sade mig dela och ha förståelse för, och för mig känns det både viktigt och rätt att ge mitt stöd till Svarten och uttrycka min förståelse för anledningen till hans avhopp.

Sen om det retar andra så skiter jag fullständigt i detta, huvudsaken är att Svarten får ta del av min åsikt i frågan.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo, det är ju bl.a sånt som triggar. Likaså när man skriver om ett helt folkslag i en västdemokrati att de är indoktrinerade och saknar omvärldsförståelse.

Men det upplevs kanske inte som lika triggande av förlåtande åsiktssympatisörer, vilket är förståeligt.

Men också symptomatiskt för den egentliga tragiken. Att folk har så jävla svårt för att se bortom sig själva och egna fördomar.

Hej

Var någonstans har du läst att jag har påstått att " Ett helt folkslag är indoktrinerade och saknar omvärldsförståelse"?

Men däremot är det vanligare att omvärldsförståelsen är mindre i USA än i Europeiska länder t.ex som dom Skandinaviska länderna och det är inget som jag har hittat på utan något som har konstaterats många gånger i olika sammanhang genom åren, t.ex i olika undersökningar och jämförelser mellan elever i USA kontra Europa, men vad detta beror på kan man ju diskutera.

Och för min egen del handlar mina åsikter om Amerikanares brist på kunskap om omvärlden även om självupplevda intryck, jag tillbringade en tid i USA på tidigt åttiotal, och bodde då på ett elevhem i ett av Los Angeles största Universitet, sedan har det fortsatt med återkommande besök för utbildning i tjänsten och semesterresor, och mitt intryck är att nästan alla är duktiga på att räkna upp alla USA,s presidenter, stater och vilka krig dom har varit med i, och man kan ofta väldigt mycket om sitt eget inbördeskrig, men ganska många verkar ha stora luckor i övriga världens geografi och historia, det samma gäller förståelsen för olika länders kultur, vanor och traditioner, och det finns fortfarande ett underliggande rasistiskt synsätt i landet även om det har blivit bättre med åren, detta yttrar sig genom att vita umgås med vita och svarta med svarta till stora delar än idag.

När jag var 20 år och besökte några av deras skolor i californien tränade t.ex dom färgade friidrott på en halva av anläggningen och dom vita på den andra, jag gick bort till dom färgades sida och satte mig, och jag blev genast omringad av killar och tjejer som undrade vem jag var och vad jag gjorde där, och dom var jättetrevliga, tjejerna var snygga och dom ville bjuda med mig ut o.s.v, sedan gick jag bort till dom vita igen och då omringade dom mig och frågade vad sa dom, var dom otrevliga, vad ville dom? , jag svarade till deras förvåning att dom bara var trevliga och ville bjuda ut mig till helgen själva hade dom ingen dialog alls, dom flesta familjer som vi besökte hade vapen hemma till försvar av hus och egendom, när pappa var borta sov äldste sonen med en pistol i sängen och hundarna sprang lösa i trädgården om natten, enligt dom kunde det komma färgade eller invandrade Mexikanska tjuvar när som helst även i relativt fina områden, men dom såg absolut ingen koppling mellan rasismen och utanförskapet i deras övereresentation i brottslighet, själv insåg jag ju ganska snabbt hur det hängde ihop när välväxta färgade i sina bästa år hoppade upp i sopcontainrar utanför affärerna och letade efter något ätbart och sov utomhus under broar och i portgångar samtidigt som konsumtionen hela tiden slår nya rekord och så även antalet fetma operationer p.g.a överkondsumtion, det finns en obalans i samhället där som skapar spänningar, och enligt mig är det mer denna än olika folkslags medfödda egenskaper som ligger bakom problemen.

På slutet av nittiotalet var jag i West Virginia och här var rasismen fortfarande väldigt tydlig, man använde fortfarande gärna Sydstatsflaggan och det var en strikt uppdelning mellan svarta och vita, man hade ofta vapen både i hemmet och bilen, man pratade nästan dagligen om inbördeskriget och olika slag som hade utspelats i området och man var gärna med i hemvärn, var reservare i armen och ganska många kunde tänka sig att gå ut i strid var som helst i världen, mot jordens avskum som bestod i mindre vetande och värda människor med andra religioner och kulturer som utsågs utgöra ett hot eller ha tillgångar som man ansåg sig vara i behov av, här resonerade man ofta väldigt inskränkt och talade öppet nedlåtande om andra folkslag och på ett sätt som tydde på väldigt dålig försåelse för omvärlden och en gammal världssyn som man nästan trodde var borta nu, här hör man inte sällan tankar som "bomba dom till stenåldern" och "gör parkering av hela skiten".

Jag har ju besökt USA några gånger även på tvåtusentalet och kommer säkert att göra det igen om inte annat så för för jobbets räkning, och enligt mig går det sakta framåt i dessa frågor, och självklart finns det massor av fina människor där som är lika insatta i omvärlden som Europeerna och jag har många Amerikanska vänner både i USA, Sverige övriga Europa och även i Thailand som jag gärna umgås med, så man ska absolut inte dra alla över en kam och generalisera, men man ska nog inte heller blunda för eller försöka förtränga dom problem som faktiskt finns.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte Svarten hade räknat med, eller önskade att detta skulle bli en politisk pajkastartråd :kort:

Finns ju en uppsjö politiktrådar skapade för detta ändamål redan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var någonstans har du läst att jag har påstått att " Ett helt folkslag är indoktrinerade och saknar omvärldsförståelse"?

Men däremot är det vanligare att omvärldsförståelsen är mindre i USA än i Europeiska länder t.ex som dom Skandinaviska länderna och det är inget som jag har hittat på utan något som har konstaterats många gånger i olika sammanhang genom åren, t.ex i olika undersökningar och jämförelser mellan elever i USA kontra Europa, men vad detta beror på kan man ju diskutera.

Och för min egen del handlar mina åsikter om Amerikanares brist på kunskap om omvärlden även om självupplevda intryck, jag tillbringade en tid i USA på tidigt åttiotal, och bodde då på ett elevhem i ett av Los Angeles största Universitet, sedan har det fortsatt med återkommande besök för utbildning i tjänsten och semesterresor, och mitt intryck är att nästan alla är duktiga på att räkna upp alla USA,s presidenter, stater och vilka krig dom har varit med i, och man kan ofta väldigt mycket om sitt eget inbördeskrig, men ganska många verkar ha stora luckor i övriga världens geografi och historia, det samma gäller förståelsen för olika länders kultur, vanor och traditioner, och det finns fortfarande ett underliggande rasistiskt synsätt i landet även om det har blivit bättre med åren, detta yttrar sig genom att vita umgås med vita och svarta med svarta till stora delar än idag.

När jag var 20 år och besökte några av deras skolor i californien tränade t.ex dom färgade friidrott på en halva av anläggningen och dom vita på den andra, jag gick bort till dom färgades sida och satte mig, och jag blev genast omringad av killar och tjejer som undrade vem jag var och vad jag gjorde där, och dom var jättetrevliga, tjejerna var snygga och dom ville bjuda med mig ut o.s.v, sedan gick jag bort till dom vita igen och då omringade dom mig och frågade vad sa dom, var dom otrevliga, vad ville dom? , jag svarade till deras förvåning att dom bara var trevliga och ville bjuda ut mig till helgen själva hade dom ingen dialog alls, dom flesta familjer som vi besökte hade vapen hemma till försvar av hus och egendom, när pappa var borta sov äldste sonen med en pistol i sängen och hundarna sprang lösa i trädgården om natten, enligt dom kunde det komma färgade eller invandrade Mexikanska tjuvar när som helst även i relativt fina områden, men dom såg absolut ingen koppling mellan rasismen och utanförskapet i deras övereresentation i brottslighet, själv insåg jag ju ganska snabbt hur det hängde ihop när välväxta färgade i sina bästa år hoppade upp i sopcontainrar utanför affärerna och letade efter något ätbart och sov utomhus under broar och i portgångar samtidigt som konsumtionen hela tiden slår nya rekord och så även antalet fetma operationer p.g.a överkondsumtion, det finns en obalans i samhället där som skapar spänningar, och enligt mig är det mer denna än olika folkslags medfödda egenskaper som ligger bakom problemen.

På slutet av nittiotalet var jag i West Virginia och här var rasismen fortfarande väldigt tydlig, man använde fortfarande gärna Sydstatsflaggan och det var en strikt uppdelning mellan svarta och vita, man hade ofta vapen både i hemmet och bilen, man pratade nästan dagligen om inbördeskriget och olika slag som hade utspelats i området och man var gärna med i hemvärn, var reservare i armen och ganska många kunde tänka sig att gå ut i strid var som helst i världen, mot jordens avskum som bestod i mindre vetande och värda människor med andra religioner och kulturer som utsågs utgöra ett hot eller ha tillgångar som man ansåg sig vara i behov av, här resonerade man ofta väldigt inskränkt och talade öppet nedlåtande om andra folkslag och på ett sätt som tydde på väldigt dålig försåelse för omvärlden och en gammal världssyn som man nästan trodde var borta nu, här hör man inte sällan tankar som "bomba dom till stenåldern" och "gör parkering av hela skiten".

Jag har ju besökt USA några gånger även på tvåtusentalet och kommer säkert att göra det igen om inte annat så för för jobbets räkning, och enligt mig går det sakta framåt i dessa frågor, och självklart finns det massor av fina människor där som är lika insatta i omvärlden som Europeerna och jag har många Amerikanska vänner både i USA, Sverige övriga Europa och även i Thailand som jag gärna umgås med, så man ska absolut inte dra alla över en kam och generalisera, men man ska nog inte heller blunda för eller försöka förtränga dom problem som faktiskt finns.

Mvh isan Lover

Dä va ju bra skrivet! :thumbsup:

Stormakter e skit, alla av dom!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Tror inte Svarten hade räknat med, eller önskade att detta skulle bli en politisk pajkastartråd :kort:

Finns ju en uppsjö politiktrådar skapade för detta ändamål redan.

Helt rätt. Försök att undvika pajkastning. Ingen av er kommer ändå att ändra politisk åsikt pga andras självutnämnda förträfflighet. :wink:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste hans svenska familj hoppa jämfota av lycka över att detta inte på något sätt även kommer att påverka dom.

Jag som i min enfald trodde att när det händer större saker av vikt i en persons liv även på ett eller annat sätt påverkar familjen.

Och i så fall undrar jag vad dom ska vänta på? Dom berörs ju inte, lika lite som vi här på MPR, dom är ju bara åskådare...

BU!

De beröräs i allra högsta grad, men de kan inte påverka situationen själva.

Antingen har du lässvårigheter eller så är du bara ute eftet att penfajtas.

BU, i denna tråd passat varken politik eller annat tjafs!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att Svartens val att gå till pressen är ett stort misstag(gigantiskt), men eftersom han valt att göra detta så stödjer jag hans val och finns där om det behövs hjälp, och om jag kan hjälpa.

Precis, så tänkte jag också, att det måste var helt galet att gå ut i pressen på detta vis. Men senare kom jag att tveka. Det är ju egentligen helt genialt.

Han kommer han att få många anhängare vilket kan mildra en ev straffåtgärd.

Han kommer att bli en förmögen man på kuppen då jag tror att många amerikanska bok- och filmskapare kommer att stå i kö för att överbjuda varandra för att få tillgång till hans storry.

Hur som helst så håller jag tummarna för att allt går bra för dig Svarten… :14:

Svarten har haft många år på sig att vända och vrida på detta hur han skulle agera när det väl blev dags.

Ändrades av Peter_BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har varken velat, orkat eller haft mod och tid att skriva i den här tråden. Men jag läser.

Tackar för allt stöd.

Tidigare hade jag inte velat ta emot stöd - jag visste ju inte vad jag behövde för stöd.

Det är så stort och så hmmmm jag hittar inget ord för det - så annorlunda än vad man är van vid.

Anledningen till att jag inte ville skriva något är för att jag inte vill nämnas i media.

Men nu verkar de ha respekterat vår önska om att hålla mig och barnen utanför.

:::

Däremot så har Flashback hängt ut både mig, våra barn och många andra som inte alls har något med det här att göra.

Det är sorgligt att läsa om sig själv och sina närmaste som "objekt" bara. Vi var bara namn.

Vi var inga människor av kött och blod som också har känslor och privatliv som de som rotar och skriver om oss har.

:::

Det är första gången i hela mitt liv som jag känner att "världen är skrämmande". :(

:::

Från och med den dagen jag fick höra sanningen har bara två saker fått mitt hjärta att gråta.

Den första saken var - den sorg som jag känner för min man. Jag tycker så synd om den människan som har fått uppleva en sån press under halva sitt liv. Han måste ha känt sig så ensam under alla dessa år. Hur har han klarat av det?

Den andra saken var - när jag och mina närmaste hängdes ut och behandlades som om vi inte var människor på Flashback.

:::

Måste tyvärr gå och äta nu.

Tack!

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...