Jump to content
IGNORERAD

Vad betyder smeknamnet Aom?

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Skulle tro att det betyder att den som gav dem namnet, till skillnad från mig, var lite ouppmärksam under kemilektionerna; Atom heter det :)

Dela på andra sajter

Om det är samma som Aum (en del skriver det Um eller Oum)? Så enligt en dam närstående mig så betyder det ungefär "liten knubbig bebis", hon fick själv smeknamnet som bebis och har det kvar fortfarande. Men vad vet jag säkert? Absolut ingenting :y15:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Kan det vara dofta, lukta gott. Men jag gissar också. Kanske någon som vet kan svara.

Nej inte lukta gott.. Lukta Gott låter mer som Homm/Hom med min stavning..

Det jag söker uttalas Aom ungefär som Homer uttalar det i Simpson ...

Mvh

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Om det är samma som Aum (en del skriver det Um eller Oum)? Så enligt en dam närstående mig så betyder det ungefär "liten knubbig bebis", hon fick själv smeknamnet som bebis och har det kvar fortfarande. Men vad vet jag säkert? Absolut ingenting :y15:

Mvh

BBJ

:wai:

Kan vara det ...

Dela på andra sajter

Guest borichiangmai

Nej inte lukta gott.. Lukta Gott låter mer som Homm/Hom med min stavning..

Det jag söker uttalas Aom ungefär som Homer uttalar det i Simpson ...

Mvh

Man går Aom = man går en omväg

Ha det

Dela på andra sajter

Jag tror att Aom är som en light-version av kinesernas Wang; dvs det är minst 2 olika (i Wangs fall 9 olika) namn som ser likadana ut när man transkriberar. Antingen kan man ha smeknamnet อ้อม som jag tror betyder något liknande omväg eller så kan man ha smeknamnet ออม som betyder att spara typ som i den thailändska statliga banken ออมสิน

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...