mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Omväg tror jag Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Juni 15, 2012 Dela Inlagd Juni 15, 2012 Kan det vara dofta, lukta gott. Men jag gissar också. Kanske någon som vet kan svara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Skulle tro att det betyder att den som gav dem namnet, till skillnad från mig, var lite ouppmärksam under kemilektionerna; Atom heter det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Om det är samma som Aum (en del skriver det Um eller Oum)? Så enligt en dam närstående mig så betyder det ungefär "liten knubbig bebis", hon fick själv smeknamnet som bebis och har det kvar fortfarande. Men vad vet jag säkert? Absolut ingenting Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 16, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 16, 2012 Kan det vara dofta, lukta gott. Men jag gissar också. Kanske någon som vet kan svara. Nej inte lukta gott.. Lukta Gott låter mer som Homm/Hom med min stavning.. Det jag söker uttalas Aom ungefär som Homer uttalar det i Simpson ... Mvh "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Juni 16, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Juni 16, 2012 Om det är samma som Aum (en del skriver det Um eller Oum)? Så enligt en dam närstående mig så betyder det ungefär "liten knubbig bebis", hon fick själv smeknamnet som bebis och har det kvar fortfarande. Men vad vet jag säkert? Absolut ingenting Mvh BBJ Kan vara det ... "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest borichiangmai Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Nej inte lukta gott.. Lukta Gott låter mer som Homm/Hom med min stavning.. Det jag söker uttalas Aom ungefär som Homer uttalar det i Simpson ... Mvh Man går Aom = man går en omväg Ha det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Jag tror att Aom är som en light-version av kinesernas Wang; dvs det är minst 2 olika (i Wangs fall 9 olika) namn som ser likadana ut när man transkriberar. Antingen kan man ha smeknamnet อ้อม som jag tror betyder något liknande omväg eller så kan man ha smeknamnet ออม som betyder att spara typ som i den thailändska statliga banken ออมสิน Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Liten knubbig ,betyder det. Och ingenting annat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Smeknamn i Thailand "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Juni 16, 2012 Dela Inlagd Juni 16, 2012 Nu s "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.