Jump to content
IGNORERAD

Sveriges återstående chanser i EM gruppspel inför matchen mot England


Singha711

Recommended Posts

Jag tänkte ingjuta lite mod och förhoppningar till alla som nu deppar efter Sveriges tämligen tama performance mot Ukraina.

Det är ju totalt 4 matcher kvar att spela i gruppen och Sverige är inblandat i 2 av dessa (Sve:Eng + Sve:Fra). Totalt ger detta 81 möjliga utfall (3x3x3x3).

Av dessa 81 möjliga utfall leder 24 utfall till en kvartsfinalplats antingen genom poäng (17 st.) eller genom inbördes möte (4 st.) eller genom inbördes målskillnad (3 st.):

post-3820-0-78267300-1339722353.jpg

Observera att målskillnadsvillkoren måste vara uppfylda i de 3 utfallen där Sverige kan gå till kvartsfinal pga inbördes målskillnad. Om villkoren ej är uppfyllda kan det ändå finnas situationer till vidareavancemang pga flera utslagskriterier när konkurerande lag hamnar på samma målskillnad. Dessa situationer har jag inte kunnat beräkna nu eftersom det kräver en genomgång av väldigt många kombinationer av andra matchdata (gjorda mål, UEFA rankning, lottdragning etc).

Vidare kan man se att Sverige får inte förlora varken mot England eller mot Frankrike för att komma vidare. Spelar man oavgjort mot England måste man (vinna mot Frankrike) eller (spela oavgjort mot Frankrike samtidigt som Ukraina slår både England och Frankrike med minst 2 mål).

Hur som helst hoppas även jag att Sverige på detta sätt slår ut starkare konkurrenter till mitt favoritlag, hehe. :crazy:

//Singha711

post-3820-0-78267300-1339722353.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Matematiskt ja realistiskt NEJ, dessvärre torskade man måstematchen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi börjar med att slå England ikväll, inga problem, efter det så får vi se vad vi behöver göra mot Frankrike.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag bara undrar, vart är Peter Antoine? Det är ju scheisse-stor skandal att han inte finns i rutan! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det är klart att Frankrike slår Ukraina återstår följande möjligheter för Sverige att gå vidare från gruppspelet:

post-3820-0-63790100-1339786176.jpg

Man ser att man inte får förlora någon av de återstående matcherna och helst vinna dem för att kunna avancera ur egen kraft.

Spelar man oavgjort mot England måste man vinna högt mot Frankrike om Ukraina:England slutar oavgjort.

Vinner man mot England och spelar oavgjort mot Frankrike måste England vinna mot Ukraina för att Sverige skall gå vidare.

//Singha711

post-3820-0-63790100-1339786176.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag tänkte ingjuta lite mod och förhoppningar till alla som nu deppar efter Sveriges tämligen tama performance mot Ukraina.

Det är ju totalt 4 matcher kvar att spela i gruppen och Sverige är inblandat i 2 av dessa (Sve:Eng + Sve:Fra). Totalt ger detta 81 möjliga utfall (3x3x3x3).

Av dessa 81 möjliga utfall leder 24 utfall till en kvartsfinalplats antingen genom poäng (17 st.) eller genom inbördes möte (4 st.) eller genom inbördes målskillnad (3 st.):

post-3820-0-78267300-1339722353.jpg

Observera att målskillnadsvillkoren måste vara uppfylda i de 3 utfallen där Sverige kan gå till kvartsfinal pga inbördes målskillnad. Om villkoren ej är uppfyllda kan det ändå finnas situationer till vidareavancemang pga flera utslagskriterier när konkurerande lag hamnar på samma målskillnad. Dessa situationer har jag inte kunnat beräkna nu eftersom det kräver en genomgång av väldigt många kombinationer av andra matchdata (gjorda mål, UEFA rankning, lottdragning etc).

Vidare kan man se att Sverige får inte förlora varken mot England eller mot Frankrike för att komma vidare. Spelar man oavgjort mot England måste man (vinna mot Frankrike) eller (spela oavgjort mot Frankrike samtidigt som Ukraina slår både England och Frankrike med minst 2 mål).

Hur som helst hoppas även jag att Sverige på detta sätt slår ut starkare konkurrenter till mitt favoritlag, hehe. :crazy:

//Singha711

Börjar med 2 pluskarma för dom fina exakta matematiska uträkningar, gillar verkligen nördfaktorn på dom..

Tyvärr förutsätter dina matematiska uträkningar att alla lag är lika bra vilket vi sett idag inte riktigt är sant.. Tyvärr..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då gick det som det gick och inga fler chanser finns det kvar för Sverige.

Att man inte kunnat punktera matchen när man ledde berodde säktert inte på engelskmännen utan på dåligt coaching från Hamrens sida.

F.ö. har jag aldrid sett en sämre förbundskapten än Hamren som uppenbarligen tror att man kan vinna matcher genom att pladdra i tv-soffor och köra med charm- och kramövningar på träningen, istället för att impa in grundläggande taktiska förhållningssätt. En klassisk nitlott mao..

//Singha711

PS. Så här ser tabellen ut nu:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då gick det som det gick och inga fler chanser finns det kvar för Sverige.

Att man inte kunnat punktera matchen när man ledde berodde säktert inte på engelskmännen utan på dåligt coaching från Hamrens sida.

F.ö. har jag aldrid sett en sämre förbundskapten än Hamren som uppenbarligen tror att man kan vinna matcher genom att pladdra i tv-soffor och köra med charm- och kramövningar på träningen, istället för att impa in grundläggande taktiska förhållningssätt. En klassisk nitlott mao..

//Singha711

PS. Så här ser tabellen ut nu:

Så länge vi slipper Lagerbäck är jag glad.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Så länge vi slipper Lagerbäck är jag glad.

Det som skiljer dom är kläderna! Annars ingenting! Skulle inte förvåna mig om Zlatan tackar för sig när det gäller landslaget nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Zlatan sa precis nu i en intervju att dom gjorde en bra match ?

fast dom förlorade ?

bra då vet jag om jag gör ett dårligt jobb kan jag säga ; Jag

gjorde bra men jag torskade endå , inte mitt fel o sen får jag en mille eller två som bonus

:14::14:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Zlatan sa precis nu i en intervju att dom gjorde en bra match ?

fast dom förlorade ?

bra då vet jag om jag gör ett dårligt jobb kan jag säga ; Jag

gjorde bra men jag torskade endå , inte mitt fel o sen får jag en mille eller två som bonus

:14::14:

Tyvärr är det väl så. Man kan göra sitt bästa men det räcker inte. I vanliga arbetslivet får du kicken för du gör inte tillräckligt. När det kommer till sport är det lite klurigare att avgöra vem som gör rätt och fel.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det väl så. Man kan göra sitt bästa men det räcker inte. I vanliga arbetslivet får du kicken för du gör inte tillräckligt. När det kommer till sport är det lite klurigare att avgöra vem som gör rätt och fel.

Sant men dom här gubbarna tar hem en o annan miljon ...varje år (månad) :ahh:

utan att .leverera :13:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant men dom här gubbarna tar hem en o annan miljon ...varje år (månad) :ahh:

utan att .leverera :13:

Men dom levererar ju. Ibland. På annat håll. I brist på annat.

:)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr slut för Sverige.

Bara att hålla tummar o tår för Spanien som spelar den absolut bästa och roligaste fotbollen!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr slut för Sverige.

Bara att hålla tummar o tår för Spanien som spelar den absolut bästa och roligaste fotbollen!!!!

Själv så håller jag tummarna för att vi inte skall betala för alla konkursländer i Europa och där

ingår Spanien.

Fotboll ?

Inget i sammanhanget

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

jaja. fotboll var tråden!!!!

Ibland går salongsberusad över i skitfull...sorry

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...