Jump to content
IGNORERAD

Samsung startar "nytt" socialt nätverk


Guest Lappen

Recommended Posts

Det är väl som man brukar säga :

Ett äpple om dagen håller doktorn borta.

Önskar att det vore likadant med dom som är äpple-älskare.

Alla märken har sina små förträffligheter, men inom "sekten" så är den så förträfflig att man ALLTID måste klanka ner på alla andra.

Det jag reagerade var att en "fodervärd" vräker ur sig vissa plattityder.

Trodde i min enfald att dom var till för att hålla ordning på oss andra olik-tänkande individer,

och inte banka och slå på andras åsikter.

Ursäkta om jag retat upp någon i mina inlägg,

Vi har den principen här på MPR att moderatorerna har två roller.

Ena är medlem, den andra är moderator.

De skall ej blandas ihop.

Du märker vilken roll de har när du läser deras inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • Herr Chang

    5

  • elephant

    4

  • AnTove

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Det är väl som man brukar säga :

Ett äpple om dagen håller doktorn borta.

Önskar att det vore likadant med dom som är äpple-älskare.

Alla märken har sina små förträffligheter, men inom "sekten" så är den så förträfflig att man ALLTID måste klanka ner på alla andra.

Det jag reagerade var att en "fodervärd" vräker ur sig vissa plattityder.

Trodde i min enfald att dom var till för att hålla ordning på oss andra olik-tänkande individer,

och inte banka och slå på andras åsikter.

Ursäkta om jag retat upp någon i mina inlägg,

Du ska absolut inte be om ursäkt för din åsikt och det är din rättighet att uttrycka den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en parentes...

Om du har diabetes, ska du absolut inte äta äpplen.

Är just den orsaken till att jag hatar allt som kommer ifrån APPLE.

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Är just den orsaken till att jag hatar allt som kommer ifrån APPLE.

Är det inte lite överdrivet att hata ett företag?

Edit:Fel ordval

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lite överdrivet att hata ett företag?

Edit:Fel ordval

Det är väl där problemet ligger. Man ser sällan någon som "hatar" själva produkterna i sig för dom är utan tvivel extremt bra

Däremot är företaget bakom dom väldigt annorlunda och det är många som inte gillar deras metoder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det är väl där problemet ligger. Man ser sällan någon som "hatar" själva produkterna i sig för dom är utan tvivel extremt bra

Däremot är företaget bakom dom väldigt annorlunda och det är många som inte gillar deras metoder

Då skulle andra företag också vara hatade men man ser vad man vill se.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Andra företag ÄR hatade men det kanske du inte har märkt..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Andra företag ÄR hatade men det kanske du inte har märkt..

Inget företag är hatad av mig med det kanske du inte har märkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Du hatar bara dom som hatar Apple har jag märkt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig ! Skulle tro att ett företag som Google köper upp kanske upp emot 100 företag om året bara för att komma åt tekniken och produkterna . Som dom senare döper om som google produkt . Flera av programmen i Microsofts olika paket är upp köpta och har utvecklats av andra företag och personer .

Självklart så är det så. Och mot den bakgrunden är det ju lite löjligt att insinuera att Apple tillfört nya produkter när man i stort sett använder tekniker som utvecklats av andra.

Det här med unicitet är minst sagt problematiskt nuförtiden. Apple skapar och släpper en produkt baserat på andras idéer.

Produkten slår eftersom den är snyggt packeterad varpå andra företag försöker slå sig in på samma marknad.

Bara för att kallas copycats av copycatsen. :)

Det som sker är att aktörer konstant vidareutvecklar andras produkter. Alla är copycats men på lite olika grunder.

Och tro inte att Apple inte ligger i tvister med andra om varumärkesintrång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej. Du hatar bara dom som hatar Apple har jag märkt

Nej jag svarar bara på kritiken mot Apple och ifrågasätter argumenten.

Eftersom du drar parallellen mellan hata och argumentera måste du hata alla i denna värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Självklart så är det så. Och mot den bakgrunden är det ju lite löjligt att insinuera att Apple tillfört nya produkter när man i stort sett använder tekniker som utvecklats av andra.

Det här med unicitet är minst sagt problematiskt nuförtiden. Apple skapar och släpper en produkt baserat på andras idéer.

Produkten slår eftersom den är snyggt packeterad varpå andra företag försöker slå sig in på samma marknad.

Bara för att kallas copycats av copycatsen. :)

Det som sker är att aktörer konstant vidareutvecklar andras produkter. Alla är copycats men på lite olika grunder.

Och tro inte att Apple inte ligger i tvister med andra om varumärkesintrång.

Om man då går efter länkarna som elephant postade ser man vilka som är dom största copycatsen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är business idag.

Hade jag oändligt med pengar hade jag också gjort allt i min makt för att förbli i ledande position, oavsett fält.

Det finns väl inget världsomfattande företag idag som bara sitter och tittar på om andra förbättrar och utvecklar din produkt. (med vissa undantag :) )

Om det då handlar om att anställa de bästa programmerarna/producenterna/säljarna etc. eller om det inte funkar, köpa upp hela företag, ja då får det bli så.

Ser egentligen inget konstigt med det.

Det som jag skulle tycka var problematiskt, var väl om företag (konkurrenter) köptes upp och lades ner.

Då skulle jag nog tycka det var lite otrevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag svarar bara på kritiken mot Apple och ifrågasätter argumenten.

Eftersom du drar parallellen mellan hata och argumentera måste du hata alla i denna värld.

Nej, jag drar inte den parallellen..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej, jag drar inte den parallellen..

Visst gör du det när du påstår att jag hatar bara för att jag argumenterar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men vad bra då... då är vi överens om att alla är härmapor! :)

Det är ingen som påstått motsatsen heller :) (alla fall inte jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst gör du det när du påstår att jag hatar bara för att jag argumenterar.

Det är dina slutsatser och tolkningar. Och dom får du stå för själv

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det är dina slutsatser och tolkningar. Och dom får du stå för själv

Ibland vet jag inte om du gör dig dum eller om du argumenterar som en 5 åring med flit.

Du skrev

"Nej. Du hatar bara dom som hatar Apple har jag märkt "

Och eftersom det enda jag gör är att argumentera och i din värld är det att hata betyder det att du hatar alla för du argumenterar mot alla.

Men för din information så hatar jag ingen,jag hatar inga saker,jag hatar inga företag.

Jag hatar inte dig otroligt nog när andra kanske skulle göra det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland vet jag inte om du gör dig dum eller om du argumenterar som en 5 åring med flit.

Du skrev

"Nej. Du hatar bara dom som hatar Apple har jag märkt "

Och eftersom det enda jag gör är att argumentera och i din värld är det att hata betyder det att du hatar alla för du argumenterar mot alla.

Men för din information så hatar jag ingen,jag hatar inga saker,jag hatar inga företag.

Jag hatar inte dig otroligt nog när andra kanske skulle göra det :)

Att maniskt angripa alla och envar (oftast på personangreppsnivå) som på något sätt kan antydas kritisera Apple och dess produkter kan lätt tolkas som annat än att bara argumentera oavsett vad du själv anser det vara.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl inte vara rätt tid för att starta socialt nätverk just nu. Hade avvaktat 3-4 år då jag är säker på att FB:s dominans har minskat radikalt. Om dom inte gör ngt åt deras Android/iOS-appar så blri det med all säkerhet så.

Finansgurun har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Att maniskt angripa alla och envar (oftast på personangreppsnivå) som på något sätt kan antydas kritisera Apple och dess produkter kan lätt tolkas som annat än att bara argumentera oavsett vad du själv anser det vara.

Då tycker jag du ska citera mig var i denna tråd jag har kommit med personangrepp?

Det är allvarlig anklagelser du kommer med om du inte fattar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

...och där kom det automatiska försvarstals-inlägget om någon på något sätt yttrar något som kan anses vara negativt mot Apple :whistle:

Din vana trogen kommer du med påståenden och när man frågar vad du syftar på så får man inget svar.

Men nu vill jag att talar om för mig var i detta inlägg ser du något försvarstal?

Ni pratar vi om sociala närverk här och vad jag kan se är det enbart Microsoft och Google som har sina respektive nätverk.

Inget av dom är riktigt samma framgångssaga som FB och det enda Apple försökte sig på var ett nätverk för musik som heter Ping.

Som tur är har dom bestämt att lägga ner det för det blev ingen succé,ja det blev ingenting

Link to comment
Dela på andra sajter

Microsoft, Google och Apple är andra märken som "försöker ta över världen" också.

Och alla tre har i olika omgångar anklagats för olika typer av "kopiering"

Microsoft försökte för 15 år sedan, idag är de efter på alla fronter. De behöver jobba på att göra användarvänliga produkter. De ligger extremt efter. Visst, i princip alla nya datorer säljs med windows i någon form MEN allt mer blir surfplattor eller smarta mobiler.

Om man jömför Microsoft med andra extremt stora konsumentföretag är det som att man inte kan öppna en CocaCola burk utan konsulthjälp, inte köra en Audi A4 utan inhyrd bilmekaniker.

Att man kan förstöra och misshandla en sådan position som Microsoft haft är för mig helt otroligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...