Jump to content
IGNORERAD

Samsung startar "nytt" socialt nätverk


Guest Lappen

Recommended Posts

Guest Lappen

Det verkar som Samsung har fått storhetsvansinne och ska ta över världen :)

Dom ska visst försöka konkurrera ut Facebook men en tjänst som ska heta inte överraskande nog Samsung Facebook.

Nog för att vi alla vet att Samsung är experter på att kopiera men detta måste vara i värsta laget.

Ska bli intressant att se hur många av Facebooks 850miljoner användare som kommer byta nätverk.

Samsung is planning its own Facebook-like service to debut early next year

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • Herr Chang

    5

  • elephant

    4

  • AnTove

    3

Mest aktiva i denna tråd

Microsoft, Google och Apple är andra märken som "försöker ta över världen" också.

Och alla tre har i olika omgångar anklagats för olika typer av "kopiering"

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som Samsung har fått storhetsvansinne och ska ta över världen :)

Dom ska visst försöka konkurrera ut Facebook men en tjänst som ska heta inte överraskande Samsung Facebook.

Nog för att vi alla vet att Samsung är experter på att kopiera men detta måste vara i värsta laget.

Ska bli intressant att se hur många av Facebooks 850miljoner användare som kommer byta nätverk.

Samsung is planning its own Facebook-like service to debut early next year

Nja, nu får du nog läsa en gång till... ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det verkar som Samsung har fått storhetsvansinne och ska ta över världen :)

Dom ska visst försöka konkurrera ut Facebook men en tjänst som ska heta inte överraskande Samsung Facebook.

Nog för att vi alla vet att Samsung är experter på att kopiera men detta måste vara i värsta laget.

Ska bli intressant att se hur många av Facebooks 850miljoner användare som kommer byta nätverk.

Samsung is planning its own Facebook-like service to debut early next year

codenamed Samsung Facebook

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se hur många av Facebooks 850miljoner användare som kommer byta nätverk.

Skulle vara intressant att se hur många av FB`s 850 miljoner registrerade användare som använder FB någorlunda frekvent.

Känner flera som har konto, men som sällan är inne. Inkl. undertecknad.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Microsoft, Google och Apple är andra märken som "försöker ta över världen" också.

Och alla tre har i olika omgångar anklagats för olika typer av "kopiering"

Ni pratar vi om sociala närverk här och vad jag kan se är det enbart Microsoft och Google som har sina respektive nätverk.

Inget av dom är riktigt samma framgångssaga som FB och det enda Apple försökte sig på var ett nätverk för musik som heter Ping.

Som tur är har dom bestämt att lägga ner det för det blev ingen succé,ja det blev ingenting :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade varit nyhet om de gått ut och sagt att de inte tänkte skapa en community. Finns det något av de större företagen eller internettjänsterna som inte försöker eller har försökt det? Om jag inte mins fel så hade väl även maipenrai en community del för nått år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Skulle vara intressant att se hur många av FB`s 850 miljonner registrerade användare som använder FB någorlunda frekvent.

Känner flera som har konto, men som sällan är inne. Inkl. undertecknad.

Det är rätt så många men jag kommer inte ihåg statistiken.

Eftersom många använder FB för att logga in på andra tjänster och registreras som aktivitet så blir siffran ganska hög.

Jag har ett konto men är in sällan men ser jag på en film med Boxee Box som jag gillar kan jag posta det genom den utan att gå in på sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det hade varit nyhet om de gått ut och sagt att de inte tänkte skapa en community. Finns det något av de större företagen eller internettjänsterna som inte försöker eller har försökt det? Om jag inte mins fel så hade väl även maipenrai en community del för nått år sedan.

Men frågan är varför skapa något som med stor risk kommer misslyckas?

Jag menar vad ska dom komma på som inte redan finns?

Nu när FB kommer integreras med iOS6 tex har du låst upp många användare mot FB.

Och nej jag gillar det inte men man behöver inte skriva in sina uppgifter om man inte vill.

Men det ska bli intressant och se ifall dom kommer med något nytt och fräscht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men frågan är varför skapa något som med stor risk kommer misslyckas?

Jag menar vad ska dom komma på som inte redan finns?

Nu när FB kommer integreras med iOS6 tex har du låst upp många användare mot FB.

Och nej jag gillar det inte men man behöver inte skriva in sina uppgifter om man inte vill.

Men det ska bli intressant och se ifall dom kommer med något nytt och fräscht.

Ja, det är alltid intressant när nån kommer med nått nytt

Tror dock att det kommer bli svårt eftersom det kommer att vara så knutet till ett företag. Eventuellt så kan det fungerar i Korea, men om det mot förmodan gör det så kommer Samsung kunna binda upp kunderna.

T.ex. tror det är många idag som skulle avstå att köpa en produkt eller en tjänst om de i och med skulle vara tvungna att sluta använda Facebook.

Link to comment
Dela på andra sajter

De har ju haft lite av ett "socialt" nätverk under många år. Dock stängs den länkade "siten" ner under hösten. Så det är väl helt naturligt att de startar upp något som är mycket bättre. Sedan är det nog mer en media-grej att kalla det för "Facebook"!

http://www.samsungimaging.com/common/support/notice/view.do?boardName=notice1&messageId=671&messageNumber=111&messageCategoryId=0&startId=zzzzz~&startPage=1&curPage=1&searchType=title&searchDays=0&searchTitleFlag=false&searchContentsFlag=false&searchRegisterNicknameFlag=false&searchText=&direction=1

Fakta är icke att förakta!

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara intressant att den kommer något att jämföra med ! Google+ verkar inte att bli något vidare och intresset verkar svagt .

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung har drabbats av storhetsvansinne, och kan som vanligt inte hitta på något verkligt nytt.

Men de är ju väldigt duktiga på att kopiera, så det blir säkert lika bra som Facebook.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung har drabbats av storhetsvansinne, och kan som vanligt inte hitta på något verkligt nytt.

Men de är ju väldigt duktiga på att kopiera, så det blir säkert lika bra som Facebook.

Herr Chang har talat.

Och vad har ditt ÅPPLE bidragit till för positivt ?

Har aldrig sett dig skriva något positivt om något som inte är baserat på Mac eller liknande produkter.

Snälla, håll hellre fingrarna i styr när andra skriver om något som INTE kommer ifrån företaget som finns i din aktie-portfölj.

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Vilka jävla härmapor! Hur understår sig Samsung att involvera "book" i något, det ordet har ju apple uppfunnit och har patent på ända seda första macbook kom :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vilka jävla härmapor! Hur understår sig Samsung att involvera "book" i något, det ordet har ju apple uppfunnit och har patent på ända seda första macbook kom :13:

Nu handlade det om FACEbook och inget annat :)

Hur många har förresten en Google+ konto?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu handlade det om FACEbook och inget annat :)

Hur många har förresten en Google+ konto?

Jo det vet jag, frågan är hur mkt Facebook behövt betala apple för nyttjandet av "book" för att undkomma stämning :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jo det vet jag, frågan är hur mkt Facebook behövt betala apple för nyttjandet av "book" för att undkomma stämning :)

Ärligt så skiter jag fullständigt i det för alla stämmer alla och ingen vet vem som började.

Fundera istället på hur mycket Facebook betalar för att bli integrerat i iOS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Samsung har drabbats av storhetsvansinne, och kan som vanligt inte hitta på något verkligt nytt.

Men de är ju väldigt duktiga på att kopiera, så det blir säkert lika bra som Facebook.

Herr Chang har talat.

Och Apple kopiera inte? Din husgud uttrycker det väldigt tydligt: Good artist copy great artist steal. Har aldrig hört dig säga ett enda positivt ord om varken windows eller Android. Bägge OS:en är så mycket större än iOS. Du lipar om att Samsung kopiera och är härmapor... men ändå blir dom utsedda till världens bästa smartphone år efter år säljer fler telefoner än Apple. Varför är det så tror du? Kan det vara att dom är BÄST? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka jävla härmapor! Hur understår sig Samsung att involvera "book" i något, det ordet har ju apple uppfunnit och har patent på ända seda första macbook kom :13:

Njae.. Ähppel lät sig "inspireras" av Xeroxteknologi som egentligen är grunden till allt.

WIMP kommer från Xerox och snoddes av Ähpple när man använde det i sin första Macintosh -84.

Likaså är Dynabook ett Xeroxconcept från -76 som så småningom blev känt under begreppet "Laptop".

Man undrar ju när Ähpple ska börja göra något riktigt unikt och eget istället för att bara kopiera andra. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni pratar vi om sociala närverk här och vad jag kan se är det enbart Microsoft och Google som har sina respektive nätverk.

Inget av dom är riktigt samma framgångssaga som FB och det enda Apple försökte sig på var ett nätverk för musik som heter Ping.

Som tur är har dom bestämt att lägga ner det för det blev ingen succé,ja det blev ingenting :)

...och där kom det automatiska försvarstals-inlägget om någon på något sätt yttrar något som kan anses vara negativt mot Apple :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad har ditt ÅPPLE bidragit till för positivt ?

Har aldrig sett dig skriva något positivt om något som inte är baserat på Mac eller liknande produkter.

Snälla, håll hellre fingrarna i styr när andra skriver om något som INTE kommer ifrån företaget som finns i din aktie-portfölj.

Vad sägs om Mac, iPod, iPad och iPhone? Fast du kanske tror att det var Samsung som var först...

Blanda inte in min aktieportfölj i detta.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae.. Ähppel lät sig "inspireras" av Xeroxteknologi som egentligen är grunden till allt.

WIMP kommer från Xerox och snoddes av Ähpple när man använde det i sin första Macintosh -84.

Likaså är Dynabook ett Xeroxconcept från -76 som så småningom blev känt under begreppet "Laptop".

Man undrar ju när Ähpple ska börja göra något riktigt unikt och eget istället för att bara kopiera andra. :wink:

Struntprat. Apple betalade en miljon dollar till Xerox för att få "inspireras" av det dom gjort.

Till skillnad från Samsung som tycker det är billigare att bara sno.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och där kom det automatiska försvarstals-inlägget om någon på något sätt yttrar något som kan anses vara negativt mot Apple :whistle:

Och där kom det obligatoriska motinlägget där man i brist på argument anklagar alla som skriver något positivt om Apple...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...