Jump to content
IGNORERAD

Samsung startar "nytt" socialt nätverk


Guest Lappen

Recommended Posts

Guest Lappen

...och där kom det automatiska försvarstals-inlägget om någon på något sätt yttrar något som kan anses vara negativt mot Apple :whistle:

Va? Vad var det jag försvarade med DET inlägget?

Jag skrev att det ENDA sociala nätverk som Apple försökt sig på i någon form var Ping och det var en flopp.

Hur kan du då få det till ett försvarstal för Apple?

För att vara världsvan och en intelligent man har du ett väldigt barnsligt sätt att argumentera på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    8

  • Herr Chang

    5

  • elephant

    4

  • AnTove

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Och Apple kopiera inte? Din husgud uttrycker det väldigt tydligt: Good artist copy great artist steal. Har aldrig hört dig säga ett enda positivt ord om varken windows eller Android. Bägge OS:en är så mycket större än iOS. Du lipar om att Samsung kopiera och är härmapor... men ändå blir dom utsedda till världens bästa smartphone år efter år säljer fler telefoner än Apple. Varför är det så tror du? Kan det vara att dom är BÄST? :mdr:

Är det så svårt att förstå att alla gillar olika?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Struntprat. Apple betalade en miljon dollar till Xerox för att få "inspireras" av det dom gjort.

Till skillnad från Samsung som tycker det är billigare att bara sno.

Herr Chang har talat.

Du menar som Samsung "inspireras" av andra? Eller alla andra mobilföretag "inspirerats" av varandra? Och nu lipar du för att alla andra sprungit ifrån den största tjuven av dom alla? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae.. �ppel l�sig "inspireras" av Xeroxteknologi som egentligen �grunden till allt.

WIMP kommer fr�Xerox och snoddes av �pple n�man anv�e det i sin f�a Macintosh -84.

Likas�r Dynabook ett Xeroxconcept fr�-76 som s�m�ngom blev k� under begreppet "Laptop".

Man undrar ju n��pple ska b� g�n�t riktigt unikt och eget ist�et f�tt bara kopiera andra. ;)

Lite extra roligt att de "lät sig inspireras" av just Xerox med tanke på att "xerox" på engelska numera används som en synonym till "copy" :)

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar som Samsung "inspireras" av andra? Eller alla andra mobilföretag "inspirerats" av varandra? Och nu lipar du för att alla andra sprungit ifrån den största tjuven av dom alla? :mdr:

Jaha, du har läst men ej förstått?

Apple betalade alltså Xerox för att få använda deras ideer som bas för Mac OS.

Vad jag vet har varken Google eller Samsung betalat något när de snodde Apples ideer. Apple har patent på mycket av det, men det skiter Samsung i.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jaha, du har läst men ej förstått?

Apple betalade alltså Xerox för att få använda deras ideer som bas för Mac OS.

Vad jag vet har varken Google eller Samsung betalat något när de snodde Apples ideer. Apple har patent på mycket av det, men det skiter Samsung i.

Herr Chang har talat.

Det tragiska är ju att Apple-användare verkar ju tror att Apple är dom enda som inte sno idéer från andra och att dom var först med allt. Visst, dom köpte Xerox. Men alla stämningsansökningar angående patent till höger och vänster då? Du verkar ju inbilla dig att Apple är dom enda som gör rätt för sig. Det är det som jag hakar upp mig på. Alla tillverkare är lika goda kålsupare.

Jag inbillar mig inte att Samsung inte kopierat från Apple eller från andra tillverkare. Men man får intrycket av dig att Apple minsann inte snor idéer av andra tillverkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det tragiska är ju att Apple-användare verkar ju tror att Apple är dom enda som inte sno idéer från andra och att dom var först med allt. Visst, dom köpte Xerox. Men alla stämningsansökningar angående patent till höger och vänster då? Du verkar ju inbilla dig att Apple är dom enda som gör rätt för sig. Det är det som jag hakar upp mig på. Alla tillverkare är lika goda kålsupare.

Jag inbillar mig inte att Samsung inte kopierat från Apple eller från andra tillverkare. Men man får intrycket av dig att Apple minsann inte snor idéer av andra tillverkare.

Varför skriver du att alla gör Apple användare tror det? Nu antar jag inte att du läser på mac relaterade forum så du vet inte hur snacket går där.

Faktum är att många Apple användare är inte glada över varken deras arbetsmetoder eller hur vissa produkter är utformade.

Och säg vilken användare som är 100% nöjd med dom produkterna man har köpt för skulle man vara det köpte man aldrig nya eller bytte märke.

Det är ingen,förutom dom riktigt rabiata Apple användarna,som höjer Apple till skyarna och tror att dom är oskyldiga till kopiering av teknik.

Men nu är affärsklimatet så att kan man inte komma på något själv köper man upp företagen som kom på det eller så kopierar man det.

Som parentes läste jag en intressant artikel om varför det är så heta känslor när det kommer Apple.

Anledning är att vi personifierar oss med produkter vi köper och vid kritik mot produkten betyder det kritik mot ens person.

Edit: Här är artikeln för den som vill och orkar läsa.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Google har en socialt nätverkssajt som väldigt få i Sverige känner till som heter Orkut . Orkut har har runt 70 miljoner användare och majoriteten är ifrån Brasilien , indien och Japan . Facebook har haft det lite kämpigt med att nå ut i Asien . Så där kanske det finns en möjlighet för Samsung att etablera en sådan sajt och slå Facebook på fingrarna .

Link to comment
Dela på andra sajter

Struntprat. Apple betalade en miljon dollar till Xerox för att få "inspireras" av det dom gjort.

Till skillnad från Samsung som tycker det är billigare att bara sno.

Herr Chang har talat.

Jättebra att dom betalade för sig. Men faktum kvarstår att dessa saker är andras nymodigheter. Och inte Apples. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tycker det är bra att apple stämmer andra mobiltelefontillverkare eftersom ju vi alla vet att apple var ju först med att tillverka en mobiltelefon.. Hur svårt ska det vara att fatta att det apple inte har uppfunnit inte existerar, förutom kopier då :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är bra att apple stämmer andra mobiltelefontillverkare eftersom ju vi alla vet att apple var ju först med att tillverka en mobiltelefon.. Hur svårt ska det vara att fatta att det apple inte har uppfunnit inte existerar, förutom kopier då :rolleyes:

Har inte du bättre saker o pilla på än en dator????

Vill du byta för en timme eller förresten 5 minuter räcker nog med "blondinen" för mig :nyam: .

Trevlig semester/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Google har en socialt nätverkssajt som väldigt få i Sverige känner till som heter Orkut . Orkut har har runt 70 miljoner användare och majoriteten är ifrån Brasilien , indien och Japan . Facebook har haft det lite kämpigt med att nå ut i Asien . Så där kanske det finns en möjlighet för Samsung att etablera en sådan sajt och slå Facebook på fingrarna .

Finns det inte ett annat nätverk också som är väldigt stort i Asien speciellt i Thailand?

Kommer inte på namnet nu men det har + i namnet eller 5.. ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jättebra att dom betalade för sig. Men faktum kvarstår att dessa saker är andras nymodigheter. Och inte Apples. :)

Sen när blev det brottsligt att köpa upp andras teknologi?

Är helt övertygad att det finns produkter,tekniker vi alla använder som INTE uppfunnits av dom som vi tror gjort det.

Ta tex Siri som Apple köpt upp,jag har inte sett eller läst att Apple påstår att det är en teknik som dom själva kommit på utan det något som dom har förvärvat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske redan har f�rbrukat mina "5 minuter" ???

Duscha och fyll på med 5 till då :wink: .

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inte ett annat nätverk också som är väldigt stort i Asien speciellt i Thailand?

Kommer inte på namnet nu men det har + i namnet eller 5.. ???

Tror du menar det här http://www.hi5.com/ i så fall var det bara H:et du hade glömt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Märkligt det här när det skrivs något negativt om Äppelsakerna

Tjuter en siren och lampor börjar blinka hemma hos vissa?

Tar inte mer än 5 minuter så är de där och kommenterar och talar om Äpplets förträfflighet och alla andras felaktiga åsikter. Men skriver sällan annars i andra trådar :crazy:

Får en känsla av en religiös sekt typ Maranata eller musseroner :crazy:

Varför inte erkänna att alla är olika

Hälsningar

Kenneth som har både Iphone, Samsung och en gammal Sony i hushållet.Gissa vilken jag fick?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när blev det brottsligt att köpa upp andras teknologi?

Är helt övertygad att det finns produkter,tekniker vi alla använder som INTE uppfunnits av dom som vi tror gjort det.

Ta tex Siri som Apple köpt upp,jag har inte sett eller läst att Apple påstår att det är en teknik som dom själva kommit på utan det något som dom har förvärvat.

Håller med dig ! Skulle tro att ett företag som Google köper upp kanske upp emot 100 företag om året bara för att komma åt tekniken och produkterna . Som dom senare döper om som google produkt . Flera av programmen i Microsofts olika paket är upp köpta och har utvecklats av andra företag och personer .

Det man kan inte kan förneka är att Apple är extremt duktiga på att marknadsföra och skapa trender . Där är det nog få som kan slå dom fingrarna . Själv använder jag Mac , Iphone och Ipad för att jag tycker att dom är extrem användarvänliga .

Hi5.com heter det Thailändska Sociala nätverket .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tror du menar det här http://www.hi5.com/ i så fall var det bara H:et du hade glömt :)

Så hette den :)

Märkligt det här när det skrivs något negativt om Äppelsakerna

Tjuter en siren och lampor börjar blinka hemma hos vissa?

Tar inte mer än 5 minuter så är de där och kommenterar och talar om Äpplets förträfflighet och alla andras felaktiga åsikter. Men skriver sällan annars i andra trådar :crazy:

Får en känsla av en religiös sekt typ Maranata eller musseroner :crazy:

Varför inte erkänna att alla är olika

Hälsningar

Kenneth som har både Iphone, Samsung och en gammal Sony i hushållet.Gissa vilken jag fick?

Om vi är riktigt petnoga så var mitt första inlägg lite av en provokation mot Samsungs "storhetsvansinne" att dom ger sig in i branchen för sociala nätverk.

Och Herr Chang fortsatte i mer tydliga ordalag vad han tycker om Samsung och istället för att svara på kritiken svarade AG-fantom genom att hacka på Apple.

Sen var cirkusen igång :)

Som du säger är vi alla olika och kan inte tycka om samma saker :)

Håller med dig ! Skulle tro att ett företag som Google köper upp kanske upp emot 100 företag om året bara för att komma åt tekniken och produkterna . Som dom senare döper om som google produkt . Flera av programmen i Microsofts olika paket är upp köpta och har utvecklats av andra företag och personer .

Det man kan inte kan förneka är att Apple är extremt duktiga på att marknadsföra och skapa trender . Där är det nog få som kan slå dom fingrarna . Själv använder jag Mac , Iphone och Ipad för att jag tycker att dom är extrem användarvänliga .

Hi5.com heter det Thailändska Sociala nätverket .

Visst är det så men det glöms i debatten utan det oftast Apple som får skit för sina uppköp.

Jag skiter fullständigt i vilka som köper upp vem bara jag får bra produkter.

Apple´s marknadsföring är att inte berätta någonting utan låta folk spekulera vad och när dom kommer släppa nya produkter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående att de stora företagen köper andra för att få tag på tekniker.

Här är lite länkar där ni kan se vad de har köpt och vad de använde teknikerna till.

Jag gillar speciellt Googles lista :)

http://en.wikipedia.itions_by_Apple

http://en.wikipedia.tions_by_Google

http://en.wikipedia.ns_by_Microsoft

Får också gratulera Svenska Scalado som blev uppköpta av Nokia idag.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Khun Lung Pung

Det verkar som Samsung har fått storhetsvansinne och ska ta över världen :)

Dom ska visst försöka konkurrera ut Facebook men en tjänst som ska heta inte överraskande nog Samsung Facebook.

Nog för att vi alla vet att Samsung är experter på att kopiera men detta måste vara i värsta laget.

Ska bli intressant att se hur många av Facebooks 850miljoner användare som kommer byta nätverk.

Samsung is planning its own Facebook-like service to debut early next year

Ja, asiaterna tar över världen, oberoende om vi vill eller inte, så kan vi i väst fortsätta drömma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Angående att de stora företagen köper andra för att få tag på tekniker.

Här är lite länkar där ni kan se vad de har köpt och vad de använde teknikerna till.

Jag gillar speciellt Googles lista :)

http://en.wikipedia.itions_by_Apple

http://en.wikipedia.tions_by_Google

http://en.wikipedia.ns_by_Microsoft

Får också gratulera Svenska Scalado som blev uppköpta av Nokia idag.

Ja nog har det köpts upp företag allt :)

Tack för dom intressanta länkarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hette den :)

Om vi är riktigt petnoga så var mitt första inlägg lite av en provokation mot Samsungs "storhetsvansinne" att dom ger sig in i branchen för sociala nätverk.

Och Herr Chang fortsatte i mer tydliga ordalag vad han tycker om Samsung och istället för att svara på kritiken svarade AG-fantom genom att hacka på Apple.

Sen var cirkusen igång :)

Som du säger är vi alla olika och kan inte tycka om samma saker :)

Visst är det så men det glöms i debatten utan det oftast Apple som får skit för sina uppköp.

Jag skiter fullständigt i vilka som köper upp vem bara jag får bra produkter.

Apple´s marknadsföring är att inte berätta någonting utan låta folk spekulera vad och när dom kommer släppa nya produkter.

Det är väl som man brukar säga :

Ett äpple om dagen håller doktorn borta.

Önskar att det vore likadant med dom som är äpple-älskare.

Alla märken har sina små förträffligheter, men inom "sekten" så är den så förträfflig att man ALLTID måste klanka ner på alla andra.

Det jag reagerade var att en "fodervärd" vräker ur sig vissa plattityder.

Trodde i min enfald att dom var till för att hålla ordning på oss andra olik-tänkande individer,

och inte banka och slå på andras åsikter.

Ursäkta om jag retat upp någon i mina inlägg,

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...