Jump to content
IGNORERAD

Nikon J1 med stor & liten kikare eller endast liten ?


falukorven

Recommended Posts

Jag var idag på väg att impulsköpa en kamera, en NIkon J1 med två sådana där kikare. Se länk nedan. Jag har viljat skaffat mig en liten bättre kamera än den rosa canon kameran kärringen har. Men det som stoppade mig var att jag vet ju inte ens när man ska använda den stora kikaren och när man ska använda den lilla. Tror ni att den är bra för nybörjare att lära sig ? Eller ska jag ta med bara den lilla kikaren ? Tar man bara en kikare till så blir det ungefär 1500 billigare oxå.

http://www.netonnet.se/art/foto/systemkamera/kompakt-systemkamera/nikon-1j110-30mm30-110mm/172287.5909/

Ja va tror ni ? Vore ju smutt ifall man kunde lära sig att ta någorlunda fina bilder. Fast det kanske inte har så mkt med kameran att göra ?

Ok när ska man använda stor eller liten kikare ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den är en bra kamera, lik en kompaktkamera fast med utbytbara objektiv.

Nikkor 1 30-110 mm är ett zoomobjektiv som du kan använda när du tar kort på lite avstånd från motivet.

Jag har inte provat denna modell så vet inget om den är användarvänlig för nybörjare.

Ett bra alternativ är annars Nikon D3100 eller D5100 i samma prisklass.

Säljs även i olika paket med tillhörande standardobjektiv.

Det är bra kamera som är enkel att förstå och har även även guide för att ta bra foto inbyggt i kameran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr_Somtam_2008

Hej, Har en sådan sedan nyår och den är kanon. 10-30 objektivet sitter på hela tiden. Passar till det mesta motiv som är nära dig. Kamera är helt ok i daxljus. Är Nikon vän och har D80, D300 kamror. Deras objektiv passar med adapter.

Min fru valde färg och det blev den i rosa.

/Fredrik Göteborg

post-3257-0-15473900-1339523462.jpg

post-3257-0-15473900-1339523462.jpg

Fredrik Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då får det nog bli en sådan, fast ingen rosa. Hehe..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har planer på en V1 som har sökare vilket är rackarns bra när man 'plåtar' på dagen i solljus. Ingen större skillnad på priset här i Thailand jämfört med Sverige. Både J1 och V1 säljs här i 4 olika kit-varianter.

http://www.nikon.co.th/promotions.php

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det sökaren gör som är bra?

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...