Jump to content
IGNORERAD

Överföring av +150000 till Thaibank


Lemmy

Recommended Posts

Om man försöker föra 150.000 el mer från internetbank (Swedbank) så får man upp nån meny där man ska välja nån kod för rapportering till skatteverket. Men enligt min bank-kontakt är det inga problem att föra över större summor vid en o samma gång.

Så, är det någon som vet vad skatteverket ska ha informationen till? Bör man av någon anledning dela upp överföringen i flera så man slipper rapporten till skatteverket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte tar helt fel så är det till Riksbanken och deras statistik. Så var det förut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Under 50 000 kr behöver man inte rapportera till skattemyndigheterna.

Under 150.000 till och med, i alla fall inte via Swedbanks internetbank.

Men det har alltså ingen egentlig betydelse? Rent skattemässigt eller nåt sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är man inte tvungen att visa var pengarna kommer ifrån ? Pga pengatvätt och dyl. .

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man inte tvungen att visa var pengarna kommer ifrån ? Pga pengatvätt och dyl. .

Det är väl enbart vid insättning hos banken... nu finns pengarna på banken så det borde väl inte va nåt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är väl enbart vid insättning hos banken... nu finns pengarna på banken så det borde väl inte va nåt problem.

Ja, så är det säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för redovisning av statistik vilken typ av transferering man gör. T.ex lön, fastighetsinvestering, lånebetalning etc. Gäller även för införsel av medel i Sverige.

Det finns ett tak för ej rapportpliktigt belopp. Tror det gäller under en viss tidsperiod som t.ex 1 mån 3 mån etc. Går nog att få fram om man går in på Riksbankens hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skickade 250000sek till Thailand använde jag riksbanks kod 462 (övriga tjänster)

Och det fungerade för mig.

Lycka till

Solen är full och jag skiner

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man försöker föra 150.000 el mer från internetbank (Swedbank) så får man upp nån meny där man ska välja nån kod för rapportering till skatteverket. Men enligt min bank-kontakt är det inga problem att föra över större summor vid en o samma gång.

Så, är det någon som vet vad skatteverket ska ha informationen till? Bör man av någon anledning dela upp överföringen i flera så man slipper rapporten till skatteverket?

Sedan ett annat TIPS !!

Eftersom du skall skicka så mycket pengar, så kan du tjäna en hel del, om du har konto i Tex Handelsbanken.

Eftersom dom tar endast 40 sek för en överföring på max 200.000sek, samt det VIKTIGASTE , du kan skicka pengarna i SEK det innebär att dom växlas i Thailand, du får mycket bättre kurs.

SWDb och Nordea, om dom nu har någon internettjänst som är värd namnet, dom och någon till tog bort denna möjlighet för någon mån. sedan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Roi Et Perra

Sedan ett annat TIPS !!

Eftersom du skall skicka så mycket pengar, så kan du tjäna en hel del, om du har konto i Tex Handelsbanken.

Eftersom dom tar endast 40 sek för en överföring på max 200.000sek, samt det VIKTIGASTE , du kan skicka pengarna i SEK det innebär att dom växlas i Thailand, du får mycket bättre kurs.

SWDb och Nordea, om dom nu har någon internettjänst som är värd namnet, dom och någon till tog bort denna möjlighet för någon mån. sedan

Nordea har fortfarande SEK på menyn. I alla fall förra månaden.

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordea har fortfarande SEK på menyn. I alla fall förra månaden.

Antagligen har dom backat eller så var du där innan dom portade sek. utanför EU.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Antagligen har dom backat eller så var du där innan dom portade sek. utanför EU.

Jag loggade in på mitt Nordea konto nu för att se om det ändrats, men det gick alldeles utmärkt att välja SEK :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Nordea månadsvis för överföringar, har fungerat ua att skicka i SEK.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem att skicka SEK från Nordea, och har heller aldrig varit. Skall i så fall ha varit så korta tider att det inte märkts.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Nordea månadsvis för överföringar, har fungerat ua att skicka i SEK.

Fungerar är en sak , men kan man skicka valutan i Sv kr?? Om man skickar i TBH från SWE förlorar man på detta

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista gången jag skickade med swedbank, gjorde jag det i thaibath.

Min bedömning är att jag inte förlorade på det, kursen var bra och jag nöjd

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Nordea månadsvis för överföringar, har fungerat ua att skicka i SEK.

Fungerar är en sak , men kan man skicka valutan i Sv kr?? Om man skickar i TBH från SWE förlorar man på detta

Om du riktigt noga läser det inlägg du citerade så ser du att det står "ua skicka i SEK"...

Och jag förutsätter då att jag skickat i SEK, och så som transaktionerna set ut har jag varit nöjd när jag jämfört med rådande kurser.

Således fungerar det utmärkt att skicka SEK via Nordea!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...